Kvartsfinal 3: Färjestad BK - HV71

Vi kan vinna utan nr.10 men chansen blir självklart sämre. Inte för att vara sån men hade inte Hult flera månader på sig att hitta en ersättare till både Thörnberg och Sandberg?!

Fel :wink: Eller ja, det lag som tar första bortasegern från och med nu, går vidare. Tror FBK vinner idag så skulle säga att det avgörs på torsdag eller lördag…

Enligt Ros på Aftonbladet ska det inte vara något allvarligt med Thörnberg.

“HV71s lagkapten Martin Thörnberg spelar inte i den tredje kvarten.
Ska inte vara ngt allvarligt. Han uppger själv i ett sms att han spelar på torsdag.”

Jag tror det blir kärvt nu. FBK lyckades tyvärr tack vare sitt fula spel få in foten i den här kvartsfinalen i förra matchen. Jag tror inte HV vinner nån mer match den här säsongen, men hoppas såklart att jag har fel.

Men det känns som att det alltid är något som fäller dom. Antingen så svajar målvaktsspelet, försvarsspelet eller allt som oftast det ineffektiva anfallsspelet. Det är väldigt få matcher där allt fungerar, vilket det ju är nödvändigt att det gör i en kvartsfinalserie mot seriesegrarna.

Jag tror tyvärr vi får se tre målsnåla och tighta matcher, men som FBK vinner på att dom som lag fungerar lite bättre än HV.

Jocke Andersson tillbaka iallefall vilket är positivt. Känns som så fort någon kommer tillbaka så är det någon annan som blir skadad.

Fy fan! Nu är pulsen hög och inte blev den lägre när jag läser att Thörnberg saknas. En spelare som inte kliver undan samt en som alltid hotar med skott från både här och där.

Hjärtat säger seger medans hjärnan nästan kokar över!
Bara inte domarna avgör denna match genom att inte vara konsekventa matchen igenom vilket tyvärr våra SHL domare inte är. De pallar oftast inte trycket från hemmapubliken. Men i Kinnarps gör dom det. Vet inte om vi Hv fans är för snälla utan vi kanske skulle gå ännu mer bananas när domarna gör fel!
Inte på något sätt skämma ut oss men bua och vissla i minuter efter domarna har tagit fel beslut.

Men till matchen igen så kan specialteams avgöra denna matchserie och då går vi inte vinnande ur denna matchserie tyvärr.
Jag menar Lillis och Rahm har ju bara haft 3 säsonger på sig att träna detta så det sätter sig. Tycker nog att det är lite kort tid för att få det att funka! :cry:

Tänk om allt bara kunde lossna, då är vi lätt ett lag för guldet!

Kämpa Hv!!!

jag tror vi kommer få se önnerud ge igen på steen. hoppas bara han gör det shysst så att det inte blir massa bp och skit. Annars är jag som några av er, inställd på att det blir svårt.

Hoppet är det sista som överger.

Idag blir det vinst!!

pennerborn, vilken sopa.

Fan va bra av lagets näst bästa martin. :astonished:

rättelse:
idag lagets bästa martin.

fy fan.

Domarn missar holding the stick. FBK gør mål.

DOMARE FØR HELVETE

Underbar markering! Så otroligt värdelöst HV!

Vad fan e det för passivt spel? Alla spelare står o tittar på

Precis det jag inte ville skulle hända. Nu blir det sjukt jobbigt.

HV spelar sjukt naivt. Massa felpass rakt på bladet på motståndare och ingen markering i egen zon. Inte ens 3miin och 1-0. Illa.

Hahaha vem i hela världen försökte Lauridsen markera där?

Man är kvar i jkpg försvaret är under all kritik i början

Hur fan kan han få stå totalt obevakad :question: :question: