Aj aj aj. Wesslau ser väldigt darrig ut idag och åtminstone 1:an och 3:an ser ju väldigt tveksamma ut. Samtidigt ser luften ut att ha gått ur HV efter förra matchen. Bara Jämtin som verkar vilja spela idag.
Ser tyvärr ut som att det blir den där enkla resan för SAIK nu som alla förvntade sig innan kvartsfinalen drog igång.
Nä nu är det slut. Tycker inte ens det känns som ett slutspel. Inget fysiskt spel, inga känslor. Man vill inte ens tackla i vårat lag. Vi måste bygga om. Vi har inga fysiska spelare knapp längre. Christensen följer med spelaren och petar med klubban bara. Tryck till honom för fan, han ska inte va där… Jämtin visar ju knappt fysik längre.
Om vi vill komma nånvart nästa säsong så måste vi ha en ny målvakt, Wesslau har varit ett såll 2 slutspel irad nu samt denna grundserie, han är ju ute och fladdrar på var och varannan puck, tycker han aldrig står kvar i målet…
Wesslau gör ju en rejäl tabbe på 3-0 målet. Det håller inte att ha en medioker målvakt. Nästa säsong MÅSTE hv ha in en klassmålvakt som kan konkurrera med Wesslau.
Hv behöver bygga upp ett helt nytt försvar!
Inte en jävel som håller SHL mått på isen idag!
Tror fan att Borås Hockeys backar hade varit bättre.
Framåt saknar vi en hel drös med spelare med olika skills och målskyttar ekar tomt i denna trupp.
Carlsson är den ända vi har!
Nu ser jag förhoppningvis ska jag säga emot silly season och vill se några riltigt tunga namn så fort Hv åkt ut på fredag för det gör dom!
Var det Frögren eller Lundberg som satte axeltacklingen mot Jämtin? Att det inte blir 2+10 eller matchstraff är helt ofattbart. Han hoppar in en tackling från blind side och sätter axelskyddet i ansiktet på Jämtin.
Jo, jag håller med. Men nu gällde det ju HV och Jämtin, så domarna gör det inte.
Jämför denna tackling med Jämtins lilla knuff på Kapstad och dess konsekvenser.
Bedrövligt.
Vad sägs om att ta bort två av deras spelare nu med armbågstacklingar mot huvudet? Verkar ju vara legio enligt domarna, så om vi sänker Bellmare och Lindström?
Fan vad bitter jag blir på att dom får skada våra spelare…
Håller inte med, Wesslau håller generellt sett hög klass. Vårt problem ligger i hur vi inte kan hålla upp spelet. Vi kommer fel hela tiden i egen zon och vi verkar inte klara tempot i dagens SHL. Inte lätt att va målis i ett lag vars defensiv släpper igenom allt såsom vi gör