Rent resultatmässigt är det ta mig fan bara PP som skiljer mellan HV och SAIK hittills i denna matchserien…hade vi haft samma PP-effektivitet som SAIK, eller dom samma som oss, så hade vi vunnit andra matchen, haft 1-1 (eller 4-4) i denna och första hade gått till förlängning om jag inte räknar fel? Vet inte vad det beror på, men känslan är att när HV spelar boxplay så har det andra laget inga problem att spela pucken mellan backar och få skott från dessa, samt att de har redan en spelare på mål när skotten går. När HV spelar power play så är det ytterst jävla sällan vi får igenom ett backskott, och om vi väl får det så kommer spelarna in på mål när målvakten redan har räddat. Varför vet jag inte…
I spel 5 mot 5 står det 4-4 i mål i kvartsfinalerna. Inkluderar man pp är målskillnaden 10-4. Känns som special teams avgör den här kvartsfinalserien.
Fast en av dom kan spela hockey också
Nu är vi sämsta lag i slutspelet på att sätta trafik franför mål. Ibland ser man att hv väntar med att skjuta för att folk “står ivägen”. Som på dahl’ens tid.
Håller med till 100%. Div 1 spel vad gäller trafik framför mål.
Helt rätt. Man borde tränat PP varje minut sedan första matchen. Jag ser inga varianter, jag ser inget tempo och jag ser ingen riktig vilja i PP. Har vi inte materialet för PP?
Gonatt ![]()
Kolla SAIKs 5-1. I motsvarande lägen bränner HV. Jag börjar allvarligt misstro kvaliteten hos oss. Varför kan t ex SAIK-spelare när HV-spelare inte verkar kunna?
Jag fattar inte.
Rent resultatmässigt är det ta mig fan bara PP som skiljer mellan HV och ZAIK hittills i denna matchserien…hade vi haft samma PP-effektivitet som ZAIK, eller dom samma som oss, så hade vi vunnit andra matchen, haft 1-1 (eller 4-4) i denna och första hade gått till förlängning om jag inte räknar fel? Vet inte vad det beror på, men känslan är att när HV spelar boxplay så har det andra laget inga problem att spela pucken mellan backar och få skott från dessa, samt att de har redan en spelare på mål när skotten går. När HV spelar power play så är det ytterst jävla sällan vi får igenom ett backskott, och om vi väl får det så kommer spelarna in på mål när målvakten redan har räddat. Varför vet jag inte…
Det känns som att det är klasskillnad även om vi bortser på PP…
Korplag som spelar hockey eller?
Nästan så man gråter så fruktansvärt att se mitt kära Hv spela sån här hockey!
Finns ju inget som ens liknar den hockey Hv har stått för genom alla år!
Efter SM-guldet 2010 har HV vikit ner sig tre kvartsfinaler i rad och är på väg mpt en fjärde. Detta trots att de är SM-guldkandidat varenda år. Obegripligt. Sparka alla dyra värvningar och satsa på juniorerna och sikta mot SM-guld 2018. Det går inte att värva dyrt år efter år för att värvningarna sedan ska svika när det är slutspelsdags. Det är oacceptabelt.
Fantenberg och Pettan inne på 4 av 5 mål.
smäll på rejält nu i tredje med det fysiska så vi vinner nåt iallefall!!
Kanske skulle vi ta en taktisk storförlust nu? Spela avslaget, skita i det. Låt SAIK sätta ett par till. Kanske spela utan målvakt resten av perioden? Allt för att kanske gjuta ett övermod i SAIK som vi kan ha som fördel i nästa match. Hoppas på mirakeltillfrisknande på alla fronter och början till en vändning som kommer skaka om hockeysverige…
Har ni gett upp?
Hej allihopa!
Ska bli spännande att höra Bendelin säga att han tyckte att laget gjorde en bra match trots allt. Det känns som att Hv dessvärre gett upp för ganska så länge sedan faktiskt. Ingen vinnarinstinkt alls i laget eller ledningen. I samhället i stort brukar det finnas ansvarstagande vad gäller människor i ansvarsfulla positioner, dvs att avgå när det inte funkar. Jag pratar om Stillman: Det har pågått i ett antal år nu; det är dax för karn att ta sitt ansvar som sportchef. Om han inte gör det så har han inte min respekt nåt mer ialla fall (men det skiter väl han i
)
Kanske skulle vi ta en taktisk storförlust nu? Spela avslaget, skita i det. Låt ZAIK sätta ett par till. Kanske spela utan målvakt resten av perioden? Allt för att kanske gjuta ett övermod i ZAIK som vi kan ha som fördel i nästa match. Hoppas på mirakeltillfrisknande på alla fronter och början till en vändning som kommer skaka om hockeysverige…
Har ni gett upp?
JA!!
Efter SM-guldet 2010 har HV vikit ner sig tre kvartsfinaler i rad och är på väg mpt en fjärde. Detta trots att de är SM-guldkandidat varenda år. Obegripligt. Sparka alla dyra värvningar och satsa på juniorerna och sikta mot SM-guld 2018. Det går inte att värva dyrt år efter år för att värvningarna sedan ska svika när det är slutspelsdags. Det är oacceptabelt.
Vi förlorar mot seriens överlägsna dominanter och bara idioter hade hv som guldkandidater i år.
längtar till sillyseason nu, hoppas fan att Stillman skärper till sig nu
Kanske skulle vi ta en taktisk storförlust nu? Spela avslaget, skita i det. Låt ZAIK sätta ett par till. Kanske spela utan målvakt resten av perioden? Allt för att kanske gjuta ett övermod i ZAIK som vi kan ha som fördel i nästa match. Hoppas på mirakeltillfrisknande på alla fronter och början till en vändning som kommer skaka om hockeysverige…
Har ni gett upp?
JA!
Hej Vlado! Sta ima?
)