Kvartsfinal 4: HV71 - Färjestad BK

[size=150]HV71 - Färjestad BK
HV71 leder med 2-1 i matcher.[/size]

Vilken härlig seger av HV71 och inte minst Christoffer Törngren
och hans kedje kamrater fixade i Karlstad på tisdagskvällen. Ny
match i kinnarps och hoppas HV tar chansen att rycka ifrån till 3-1
i matcher med hemma publiken i ryggen.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Från JP betalvägg:

Islossning i första perioden och HV71 vinner matchen med 5-1. Periodsiffrorna 3-1, 0-0, 2-0. Stark magkänsla att någon i FBK dra på sig ett matchstraff. Ryno?

Det tar jag alla dar i veckan :smiley:

Hoppas inte det blir något matchstraff på Ryno, med tanke på att ett yxhugg över armen eller en tackling i ryggen en liten bit från sargen som tredjegubbe inte ens genererar 2 minuter så lär väl ett matchstraff, som minst, innebära att nån av våra spelare är invalidiserad.

Ser dock gärna en repris från tredje perioden mot AIK för något år sedan när vi gjorde vaddå, 6 mål på lika många minuter på Marcus Svensson? :slight_smile:

Något år sen? Hehe tiden går fort när man har roligt. :slight_smile: Det var i oktober 2011. HV gjorde 5 mål på 4 minuter och 55 sekunder på Svensson. Sen vann vi på straffar.
aftonbladet.se/sportbladet/ … ka-mardrom
youtube.com/watch?v=CG75NPZKOww

Haha ja den gör ju det. Hoppas vi kan säga “det var ju i förrgår” på frågan “när var det vi gjorde 5 mål på 5 minuter på Marcus Svensson sist?” nästa gång laget åker till Karlstad! :slight_smile:

Viktigt för HV att undvika 4 mot 4 lägen där vi är sämst i hela SHL. Vi bör även se till att antalet utvisningar hålls ner allmänt.
5 mot 5 är vi ett topplag med guldchans.

Det skulle behövas att vi buar åt domarna lika mycket som de gör i Lövbergs så att vi också får med oss några utvisningar. Tyvärr kommer det aldrig att hända i Kinnarps. Jag börjar faktiskt se fram emot en semi mot Luleå som spelar hockey istället för att köra MMA.

Mot Jönköping och 3-1 i matchserien.

Är så sjukt nervös och då är det ändå typ 10 timmar kvar till nedsläpp.

Jag är ofta snabb på att kritisera HV71 så får väl berömma hur bra dom har tagit bort Färjestads spetsspelare. Riktigt starkt och bättre än vad jag trodde :slight_smile:
Vinner vi idag så tappar vi inte det här.

Jävlar vad man skulle skämmas om vi skulle ta oss vidare men det är det såklart värt :blush: :sunglasses:

Det känns spontant som du har fel ingångsvärden i ditt supporterskap?

Skämmas?? Nä varför skulle man skämmas??

Finns inget som skulle ge mer njutning än att skicka värmlänningarna på semester. Absolut ingenting.!!l (älskling du får ursäkta :astonished: .)

Dock är de långt kvar. Men vinner vi idag då vänder inte FBK de.

Jag vet inte. Jag kan vara kritiskt mot det jag älskar.
Men det har sett så skakigt ut till och från under säsongen och jag har inte förstått mig på er som trodde på förhand att vi skulle kunna rubba Färjestad.
Helt ärligt kändes det som 2017 fast tvärtom 0-4 i matcher till Färjestad.
Men jag får böja mig helt enkelt.
Vi leder matchserien rättvist

Thörna tillbaka i laguppställningen.

Härligt :smiley:

Liten matchboll. Vinst ikväll och sätter kåken på avancemang till semifinal.

Hallå där, du satte kåken i pant sist när HV spelade hemma…hur gick det då? :sunglasses:

Dubbelpantad :mrgreen: