Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK

Måste hitta ett sätt att få med sig medstuds. Men svårt när SAIK har en tsunami av medstuds med sig varje match.

Hoppas laget och Hult njuter av hemmapubliken som är världsklass. Efter ett par år till av detta kommer läktarna vara lika tomma som i Gävle och Övik.

Har gått runt sen senaste matchen och bara hoppats på att få se en glöd utan dess like men känns som att spelarna är sådär intresserade av en 5e match… 2 perioder kvar, det är jävligt långt till nästa säsong!

Kom igen nu grabbar, ge oss hopp!

Man undrar vad en ny tränare ska göra för att få det här laget på köl. Vad ska få Thörna, Tedenby, Abbot, Önerud, Arla att helt plötsligt kunna bilda en fungerande förstafemma? Möjligen med Crosby som ny center.

Är det spelsystemet eller spelarna som är problemet?

Heja HV!

Håller med. Tror inte riktigt på det. Alla föreningar i SHL bör ha förutsättningar för att träna precis lika hårt. Handlar snarare om en röd tråd hela vägen ner till juniorerna samt bra scouting. En tydlig spelidé dessutom.

Det handlar inte om att träna hårt. Det handlar om att träna rätt. Tränar man rätt kan man träna hårt. Tränar man hårt och fel blir det förslitnings skador.

Vi är inga medgångssupportrar. Inte jag iallafall. Har gått på matcher regelbundet sedan säsongen 96/97. Många tuffa år innan Guldet 2004. Kanske att vi rensar ut lite sådana supportrar men isåfall är det bara bra.

rycker som muhammed ali’s överläpp

Leder tacklingarna, lika i tekningar, under i skottstatistiken men det är inget konstigt då vi aldrig kommer till avslut…

Måste börja skjuta mer! Värsta som kan hända är ju att pucken trillar in eller att det blir retur

Skillnaden är att innan fanns egentligen inga förväntningar på laget, nu är det ju otroligt hög svansföring som gäller och då skapas förväntningarna med…

skitår. men jag har gott hopp om att vi kan vända denna match.

bra start.

men helvete vad jag hatar sugmore.

kan vi inte göra ett upprop mot de jävla pajasarna? lämna SHL!!!

Har jobbat men nu är jag med. Jag är inte medgångssupporter snarare motgångssupporter. Har älskat HV sedan 1979 och kommer aldrig att sluta älska dom. Kom igen nu för helvete HV nu kör vi. Jag drar på mig tröjan och bänkar mig vid tv’n.

brithen… hur i helvete… :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: avgå!

Känns rätt avslaget faktiskt. Men jag kan förstå om det var svårt att släppa förra matchen i omladdningen. När det sedan blir en bjudning och mål ibaken verkar luften gått ur gubbarna.

Och där sumpar Brithén sin andra solklara målchans efter att ha blivit serverad för andra gången i matchen. Synd.

Vi har haft en chans, SAIK har haft en chans.

Brithén drar pucken mitt i mål (MITT I MÅL), rakt i bröstmattan på Svensson.
Pesonen trycker upp pucken i nättaket.

Där är väl skillnaden egentligen, och så har det (mer eller mindre) sett ut i HV de senaste fem åren.

Misstag kommer spelare alltid att göra, missa grejer kommer domare alltid att göra, och vissa lag kommer alltid att - i perioder - ha mer studs i rätt riktning än sin motståndare.

Vet inte alls hur HVs träningar ser ut, men vi skulle behöva en gammal sniper (vad gör Voutilainen idag? Andreas Karlsson?) som drillar avslut med spelarna.

Man kan inte,får inte, missa öppet mål…suck…

Men dom är jävligt bra på att ta betalt, de måste vi ändå ge dom?!

“Bra drag här. HV-publiken tror att man kanske kan åstadkomma något i den HÄR matchen”

Tack kommentatorn, tack.

Röfven.

billig utvisning…

Tänkte precis på samma sak när det hände faktiskt.