Det enda positiva är att SAIK nöjer sig med 0-1 än så länge. Men som det ser ut så kunde det lika gärna varit 0-10 för HV kommer ingen vart. Saknar ork, vilja och fart. Men jag kan samtidigt förstå det. Vi räckte inte till i år (heller…)
Sajk (!j jobbar mycket hårdare än HV.
Jämför jobbet i de båda zonerna. SAIK krigar och är intensiva, medan HV bara petar puck.
Vi har dåliga uppspel ikväll igen. Det som sett hyggligt ut på sistone.
Ingen orkar hämta puck med fart. Ingen orkar heller ta kortaste vägen till mål utan söker sig till sargerna, där SAIK är så starka.
Det ser inget bra ut.
Sämsta perioderna hittills i kvarten.
Vi håller inte ihop laget! Vi har folk som går på samma puckar och skapar inte ytor åt varandra genom skridskoåkning.
Vi hotar inget i PP så snälla Lindbom, nästa PP så kan du väl försöka sätta i Karalahti som är en av få som kan skjuta bland backar för inspel mellan forwards går inte. Är så sjukt tråkigt att se Hv spelar PP numera.
SAIK har Heed som hotar.
DIF har Hultström
Frölunda har Tömmernäs
FBK har Nygren
Växjö har Heikinen
Hv har Almqvist i PP vilket inte noståndarna lägger energi på då han är ofarlig utan de lägger krutet på att stänga ytorna till forwards då Hv inte ställer upp för hot på blå!
Lias visar vilja. Tror Arlbrandt är frustrerad. Det har inte hänt någonting runt Tedenby på väldigt länge nu tyvärr. Åker mycket men uträttar ingenting.
Nej jag menar att det känns lika avlägset att HV skulle kunna vända och vinna som om det stod 0-10. Inte att det kunde varit det, ZAIK skapar ju ingenting heller.
Det blir ju svårt att ändra målsättningen efter att man varit ett givet topp-4 lag.
Men för egen del med handen på hjärtat så har jag inte haft några större förväntningar efter den säsongen vi haft med skador på tunga namn som Laine, Christensen, Hansson, Pilut och Brithén. Visst är de flesta tillbaka men antingen är de ur form eller fortfarande hämmade av sina skador. Särskilt Laine är en spelare som vi inte har någon ersättare till.