Kvartsfinal 5:7 Skellefteå AIK - HV71

Ahh. Tror det blir jävligt svårt imorgon.
Har senaste matchen där uppe i minnet, och då var vi utspelade långa stunder trots att HV inte på något sätt gjorde bort sig.

Igår hade vi en stor portion flyt samtidigt som HV gör säsongens match.
Men skam den som ger sig, eller hur?

Kom igen HV!

Med lite tur och första målet kan vi vinna idag men vi behöver också att Wesslan står på huvudet för annars går det inte. backarna får inte göra misstag och forwards måste jobba hårt i varje byte! Gör alla detta vinner vi! Det är dock många “OM”.

Hoppas inte domaren är klen och faller för hemmapubliken för då kan det bli en tung kväll för HV, men vi hoppas på det bästa, vi har ju faktiskt haft lite häng däruppe och med lite flyt så kanske pucken kan studsa stople in igen:)

Vinna eller försvinna, bara säsongen avslutas med flaggan i topp är jag nöjd med tanke på hur säsongen sett ut hittills.
Är egentligen bara en match detta slutspelet jag inte är nöjd med (tredje matchen), de andra matcherna har vi ändå hängt med ganska bra och var centimetrar från att ta match 2.

Huvudet säger att det tar slut ikväll, men jag vägrar lyssna på mitt huvud när det är HV71 som spelar!

Håller med: huvet säger att nu är det över men hjärtat har tänkt sig ett par matcher till och ett sm-guld.
Det blir en svettig match och det var synd att vi inte blir fler på bortastå ikväll, det hade behövts.
Fast jag lovar att skrika för hela Jönköping, ja för hela småland.

Bara positiva tankar idag HV, vi har inget att förlora!

Disciplin och fokus gäller, minsta misstag kommer att kosta idag!

Spela med samma fart o frenesi som sist fast med vetskapen att man nu kan rubba Skellefteå!
Ett byte i taget, en period i taget, tugga på med vårat eget spel som vi visade upp sist.

Om vi kan sno denna matchen idag kommer Skellefteå att börja tänka tankar man inte har gjort denna säsongen…dom VET vad som väntar dom på Tisdag i Kinnarps då.

Är det någon som var på värmningen och vet läget i laget?

Forechecking o crasha målet och inga utvisningar så har vi chansen!

Men tummar vi på detta så är det semester redan efter 20min!

Lineup enligt swehockey
stats.swehockey.se/Game/LineUps/205225

Kuben av alla domare dömer matchen också :confused:

Salmela med. Skönt! Kedjan med fiala-Christensen-rajala måste leverera mål idag!

Gör så! Skrik åt mig också, även om jag garanterat kommer skrika framför TVn här i Fiskrensarstaden!

Och Sjöberg… Det är en kombination som inte känns så bra, men förhoppningsvis klarar de av hemmatrycket!

Härlig match för HV71 att spela. Ingen press alls och bra känsla i laget.

Jag har också en bra känsla idag hoppas på en riktig kanonmatch. Sudden igen!

THE BLUE MACHINE RISES! KROSSA Saik! :smiling_imp: Kämpa HV!

Huvuddomare i matchen Thomas Andersson…… det här blir tufft.

Bra öppning av HV! :mrgreen:

HV kör allt dom har. Vi älskar HV.

Grym inledning av HV!

två stolpskott av Hv…

Gillar verkligen inte Skellefteå. FAAN vad dom och deras publik gnäller på allt.

Ja, HV har verkligen flyt nu. Det bara fortsätter och fortsätter. :open_mouth:
Kom igen HV…