Kvartsfinal 5: Färjestad BK - HV71

Vem dömer idag?

Domarn :wink:

fan… nära för önerud.

skjut för fan… jävla pill

Garanterat nån som har fått en årsförbrukning av kaffe för att inte alltid titta så noga…

Samma som sist i Färjestad, Persson och Linde. Idén med att 4 ögon ser fler än 2 är ju rätt bra i sig, men när domarna har Sören Persson-klass så innebär det oftare att det är dubbelt så många som kan göra fel istället…

Det finns inga tvivel om att Thörna ska stå framför mål i PP.
Från den positionen va han ligans bästa spelare under flera år, förstår inte för en sekund varför man frångått det tidigare.

Hemmaklacken?
Ingen vet riktigt.

Ny grej, längst upp till vänster på tvn. P1?

Nej, halsar nu Pilsner fem och inte En. Skärpning Cmore.

Herregud. HV lyckas ju inte med någonting. Kladdar med pucken och tappar den eller spelar fel hela tiden över hela banan. Gunnarsson enda anledningen till att det är 0-0. Förstakedjan vågar fortfarande inte göra mål på Svensson.

HV gör en bra första perre.

Första målet förlorar ju i denna serien. Inget av lagen vill göra mål :laughing:

:open_mouth: Vad menar du? Att det är 0-0? Framåt är det ju obefintligt!

Ha! Touché! :laughing:

Ganska slarvig period, Gunnar bra. Dålig kemi i HVs kedjor, Brännström likt Teden kladdar för mkt med puck.

tycker de var en bra första period borta mot fbk. Vi stängde ner deras farligheter rätt bra och kom in lite offensivt i slutet

Tycker båda lagen stänger ner varandra ganska bra. Chanserna kommer på motståndarlagets misstag.
Inte en skitkul match att titta på tycker jag.

Man kan tycka det är bra att Hv håller undan Fbk, men samtidigt skapar vi typ ingenting alls.
Vi måste vara lite påhittigare, lite rappare, lite bättre.

Martin Fehervary vilken kille!

Tycker ändå vi haft minst lika bra lägen som Färjestad. Rätt ok första period borta. Nu steppar vi upp i andra.

40 minuter kvar och 0-0 gynnar HV71 bättre än Färjestad i detta läge. Märks att Färjestad vill eller ja, försöker ta tag i det hela. Tycker HV71 har spelat ganska smart ändå. Vänta ut lite och Färjestad kommer öppna sig och begå misstag. Däremot får man inte bli för passiva och peta så med pucken som det tyvärr blev korta sessioner.

Önerud är väl den som tar med sig rubrikerna efter första perioden. Han gör allt utan mål. Det han måste sluta upp med omgående är dessa förbannade utvisningar. Domarna har hemmapubliken skrikande på sig och de kommer spreta, var så säkra.

En sak som skrämmer mig är dock. Satt och räknade i samtliga matcher denna kvartsfinal mellan HV71 och FBK kontra domarens insatser.
Jag försökte se det från ett neutralt perspektiv där jag låtsades att HV71 var Linköping (Jag vet, dödsstraff på det, egentligen) men ända chansen att för att inte låta HV71 får fördel i min jakt på att sätta dit domaren. I alla fall så räknade jag det till att Färjestad har gjort sig skyldiga till minst 9 st otillåtliga saker på isen som inte renderat i något. I 4 av dessa 9 fallen har t o m kommentatorerna vart på vår sida.

I HV71:s fall så fick jag det till 4 st fall där de skulle haft utvisningar. (Och då har de ändå fått vara LHC). Hatar FBK och LHC lika mkt.
Men kontentan är densamma. Domaren är blind och favoriserar FBK. Får han betalt med gratis kaffe tro? I så fall är det nog dags att nån springer ner i paus och häller i rohypnol eller nått liknande i domarens kaffe.