Kvartsfinal 5: HV71 - Västerviks IK

[size=150]HV71 - Västerviks IK[/size]

HV möter Västervik i femte kvartsfinalen på fredagen.Efter
nederlaget i Västervik efter tappad 3-0 ledning så hoppas vi
på semifinal på fredagskvällen för Hååvee blåå!!

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Som många andra påpekat kan förlusten senast vara “bra”. En väckarklocka på att det inte går att slappna av det minsta. Hv ska, om man spelar med koncentration, ta vvik nio gånger av tio. Imorrn stänger vi serien. Spela i 60 min så krossar vi vvik!

Nej, nej och åter nej!! Varför ska det börja röras om i formationerna bara för vi förlorar en match i PP! Har ju haft säsongens överlägset bästa kemi i femmorna såhär långt. Ok om det ser skit ut efter första perioden imorgon men INTE innan!!

Refererar till artikel i JP där Tommy hintar att det blir förändringar. Torp-Bertov som backpar. Kokkonen med Önerud o Matson. Lindbäck utanför laget. M Davidsson in i fjärde istället för Kokkonen. Dessutom lite frågetecken på Kelleher som inte tränade idag…

NERVÖS!!!

Håller helt med. Totalt idiotiskt att ändra i formationerna. Skapar bara otrygghet! Torp och bertov i samma backpar vet vi ju inte fungerar. Å kelleher känns ju som den enskilt viktigaste spelaren under kvartsfinalen… Han bara måste spela!! Å Lindbäck ska väl ändå inte petas!?! Fan. Nu blir jag orolig.

Torp-Bertov kan man väl ställa sig lite frågande till. Önerud-Matson-Lindbäck och i synnerhet för Lindbäck har det väl inte hänt mycket hittills i kvartsfinalen, så känns väl rimligt att testa Kokkonen där. M Davidsson in i laget känns helt rätt tycker jag.

HV71–Västervik
När: Fredag 1 april, 19.00.
Vad: Kvartsfinal 5:7.
Var: Husqvarna Garden.
Läget i HV71: Samtliga utom David Ullström, som inte spelar mer den här säsongen, är tillgängliga och aktuella för spel i den femte kvartsfinalen. Tyler Kelleher åkte på en smäll i onsdagens match och avstod torsdagens isträning men det ska inte vara någon fara för hans medverkan i fredagens match. Kelleher toppar för övrigt den interna poängligan i slutspelet med 6 poäng (4+2), samma notering som Tyler Vesel (3+3) och Myles Powell (2+4).
Läget i Västervik: Gjorde vad som krävdes för att hålla matchserien vid liv och vann med uddamålet på hemmais i onsdags. Nu spelar Västervik åter igen med kniven mot strupen och måste vinna i Husqvarna Garden om inte säsongen ska ta slut. Får tillbaka backen Luke Green efter avstängning. Skyler Mckenzie toppar lagets interna poängliga med 8 poäng (4+4) och då är även två åttondelsfinaler inräknade.
JP/Jnytts Patrik Sjöblom tippar: 6–1.

Så satans nervös. Hoppas vi kan stänga matchen tidigt så man kan slappna av.

Ja t ex att HV gör tre mål på mindre än två minuter. Då knäcks nog Västervik!

…fast vänta…deja vu…

Nix HV fixar det nog, men likt alla andra undrar man ju kring laguppställningen. Vill man skapa lite osäkerhet och vill ha alla på tå, eller ser man saker på träningarna (och matcher) som vi dödliga missar och drar bra slutsatser av det?

Ser inte riktigt problematiken i att röra runt lite. Skickar en signal, väcker spelare, sätter grundnivån osv. Är det optimal tid att göra det nu - i ett vanligt slutspel? I en vanlig matchserie? Njäe. I ett slutspel i allmänhet och en matchserie i synnerhet där vi SKA (läs förhoppningsvis) städa av samtliga lag? Varför inte. Kravställningen på laget borde ju liksom inte vara, med tanke på kvalitetsskillnaden, att vi ska va lite bättre än VVIK. Det ska stå 2-11 på resultattavlan i Plivit Arena. Nu tappade vi 0-3 till 4-3 under en period. Tycker jag ska få konsekvenser.

Jag är otroligt onervös. Tror vi verkligen att det finns på kartan att VVIK tar fyra raka mot HV71? När det gäller DIF-Timrå IK så kan man mer eller mindre räkna in TIK i SHL nästa säsong på grund av orimligheten i att ett lag som förlorat tre raka matcher helt plötsligt vinner fyra raka mot samma motstånd. Och då är det ändå två lag med jämna styrkeförhållanden. Det är det inte mellan HV och VVIK. Så jag säger att till 95 % så är vi vidare till semi när vi lägger oss ikväll.

Men det är klart, kanske en bra känsla att vara nervös. Och jag hoppas inte att någon i HV resonerar som jag :laughing:

vinst idag ett måste annars kande gå troll i laget och man förlorar o åker ut…

Första målet blir otroligt viktigt ikväll.
Bara att fokusera och ge allt!

Otroligt märkligt att Lindbäck är bänkad.

Kom igen HV - Nu jävlar kör vi!!!

Jajaemen va fint :smiley:

viktigt

Kanske har nån liten skavank? Annars håller jag verkligen med dig.

Edit
JAAAAAAAAAA!!

Emil!
Förgrömmade unge! :slight_smile:

Gött! :smiley:

Ojojo… där gick det undan! Bra Hv!
Fortsätt med samma speed!