Kvartsfinal 6: HV71 - Färjestad BK

[size=150]HV71 - Färjestad BK
FBK leder med 3-2 i matcher.[/size]

[size=150]SNÄLLA HV71 vinn denna match och visa att ni
kan vinna inför era underbara fans och åk sedan upp
till Karlstad och slå Skinnväst en tredje gång i kaffeburken.
Tack på förhand…[/size] :wink:

[size=150]FORZA HV71!![/size]

JP betalvägg:

Vi kommer vinna och vi gör två mål i powerplay!

hallelujah… :smiley:

Någon som vet om det är problem med biljettbokningen på HVs hemsida?

Jag kan inte köpa några biljetter. Det står bara “ett fel uppstod” :cry:

Snälla hockeygudar ge oss stolpe in i den här hemmamatchen…

Litar på dig och vid vinst så får du allt vad Robert äger(en trädkoja i skogen) och du får också välja och vraka bland
mina HV-prylar. Dock inte min Ward-avdelning. Den får inte ens Lance peta på :wink:

Inte fan torskar HV tre raka i Kinnarps. Vi får ett avgörande på onsdag.

Börja med att tacka metal-Macce för sina fantastiska matchtrådar.

Möte i morgon 13:00 hos mig. Jösses! Är jag ens vaken då?
Typ 2-3 dudes för en besiktning, och jag kommer givetvis fråga vilka dom håller på, redan vid dörren.
Räcker med att en tomte svarar fel - hejdå. Aldrig på 20år släppt in en fiende. Punkt!

Om mindre än ett dygn vet vi.

Antingen är det sista matchen för denna säsongen och okvädningsorden kommer svämma över på forumet. Från sparka sportchefen till hela jävla laget.

Eller … så kan vi pusta ut ännu en gång och se fram emot en helt 7:e och avgörande kvartsfinal uppe i Karlstad på onsdag kväll.

Tror som så här. Att förlora på hemmaplan i ett slutspel 3 ggr på raken - Det finns inte i grabbarnas skallar. I morgon vill jag se 61 minuters blod, svett och tårar. Ingen ska banne mig åka oberörd från isen när matchen är över. Har vi ändå förlorat då, så är det bara inse att Färjestad var numret för stort. Men vi är inte där ännu. Kan Färjestad vinna en match i Karlstad ska banne mig vi klara av att vinna en match hemma i Jönköping.

Specialteams. Där har vi det som kommer fälla avgörandet i morgon. Skulle det nu inträffa något magiskt med HV71:s PP i morgon och vi lyckas sätta en balja i den spelformen, ja då vinner vi. Det kommer bli så otroligt förlösande för grabbarna om de lyckas göra mål i PP så det kommer förmodligen bli ketchupeffekt av det hela och alla puckar trillar in.
För enligt både statistik och lite sunt förnuft så förstår ju alla att för varje PP utan mål, så kommer vi faktiskt ett steg närmare mål i PP.
Nån jävla gång måste det ju lossna t o m för oss.

En sista sak som också kan ställa till det som måste bli skärpning på omgående är ordet ”skjut”. Skjuter man inte så blir det inga mål, ganska enkelt mattematik. HV71 gör mycket bra men allt som oftast halvfärdigt. När de väl kommit in i zon, oavsett de spelar 5 mot 5 eller PP så är det samma sak. De är ju för fan skotträdda. Nu snackar jag inte om att få pucken på sig. Nu snackar vi om att våga skjuta. Hela laget har förvandlats till nr 5 (Adam Almqvist). Visst, inget ont om grabben, men skjuta kunde han faktiskt inte.
Likadant är det nu fast inkl alla spelare. När de väl har chansen att brassa på ett skott så struntar dom i det. Antingen skickar dom ner pucken i sarghörnet och sen åker alla och byter?! I annat fall så håller de i pucken så pass länge, enbart för att hitta det exakta ögonblicket så hela chansen går i stöpet. Sist men inte minst så dribblar man bort sig själva.

Varför i hela fridens namn inte bara blunda och skjuta. Det kan ju fan inte bli värre än det är nu i alla fall. Även om skottet tar meter i från målet så bidrar det ju ändå till ev målchanser tackvare returer e t c. Men nej då. Det är fan livsfarligt att skjuta. Hellre passa runt puckjäveln så pass länge så matchen hinner ta slut (lätt överdrift)

Ibland är faktiskt hockey (och annan sport också för den delen) väldigt enkel. Grunderna, basic, vad har vi fått lära oss som grund för den sporten vi utövar. Stanna upp. Reflektera. Gå tillbaka till basic och jobba därifrån. Det borde varje tränare kunna lista ut med arslet.

Vi vinner om man inte förivrar sig, tar idiotutvisningar eller bränner 10 PP.
Jag tror den negativa trenden vänder i morgon. Nu är det vår tur med lite medstuds.

Såhär är det, vi har trehundra kvitton, 800 bevis som pekar på en sak = vi har BRUTALT dåligt PP.

Vad händer ikväll? Vi har en DO OR DIE match, torskar vi så är säsongen slut.

Vågar Hv visa lite kulor och total ändra sitt PP inför en enda match?
Ja de flesta tränare hade inte vågat detta eftersom det är dumt att laborera, MEN vad har vi att förlora helt ärligt?
Det kan ju knappast bli sämre? och att det helt plötsligt skulle lossna ikväll med samma taktik/femmor ect är väl SJUUUUKT långtsökt när vi inte bara varit dåliga i pp, vi har varit total överlägset sämst.

Nej ändra på precis allt i pp ikväll så tror jag vi har god chans.

Första PP:
Figren Thörnberg på back
Wännström-Ljungh-Thuresson forwards
Thuresson parkerad framför målvakten 100% av tiden i pp

Andra PP:
Trodde aldrig jag skulle säga det men kör med tredje kedjan, dom visar noll respekt för FBK och borde få förtroende som andra pp

Sen generellt sätt i pp, sluta dumpa sarg när vi har PP, helt otroligt att man fortsätter att dumpa sarg i pp…vafan vi är 1 spelare extra på isen måste man verkligen dumpa sarg då ? så trött på att se dem dumpa sarg i pp bara för att FBK ska hinna dit först och lätt skjuta ut pucken ur zon, är ni så dåliga på att passa att ni inte ens kan passa i pp? seriöst sluta dumpa sarg och sluta krama sargen, rör på er lite

Idag måste vi se ett helt annat upplägg i PP!
Det är nyckeln för vinst helt enkelt!

Ta backskott och in med trafik. FBK spelar så i 5 mot 5 och det blir livsfarligt varje gång.
Kom igen nu det måste bli vinst idag!

Kämpa Hv!!!

:laughing: :wink:

Om man känner att man behöver tändvätska kan man kolla i pausen på Timrå-Oskarshamn när de frågar Oskar Engsund om den kommande semin mot Frölunda…

Annars så: Glöm aldrig finalen 2004:
Match 1: FBK - HV71 :0 - 3 (1-0)HVs siffror först
Match 2: HV71 - FBK: 1 - 4 (1-1)
Match 3: FBK - HV71: 4 - 3 (1-2)
Match 4: HV71 - FBK: 4 - 0 (2-2)
Match 5: HV71 - FBK: 2 - 3 u[/u]
Match 6: FBK - HV71: 0 - 1 (3-3)
Match 7: HV71 - FBK: 5 - 0 (GULD)

Idag vinner det lag som tar vara på sina chanser. Så HV behöver steppa upp avseende det. Svårt - ja. Omöjligt - absolut inte!

Kom igen, HV!

Win-Win idag.

Seger och vi går in i en sjunde avgörande med ett liiiitet mentalt övertag.

Förlust och det innebär en extrem press på nuvarande ledning. Gissar på att saker kommer hända om de inte visar fina resultat direkt nästa säsong…

Med det sagt. Hjärtat skriker efter seger. Kom igen nu!

HV brukar vara som bäst med kniven mot strupen. Som Susan skrev ovan finalen mot FBK är en fin vändning 2004. Samma sak mot Brynäs 2017. Timrå i kvarten (2008?). Malmö i semin 1995. Finns många vändningar som definierat HV historien. Jag tycker överlag det gnälls för mycket på detta laget. Visst 8:e platsen är underkänt. Men att spela jämnt med 1:an i serien i kvarten är inte illa. Marginalerna är så förbannat små och domarna har missat en del.
Får man in någon puck i PP så kan även det vända ganska snabbt. Det känns även som att halvskadade Thörna och Önerud kommer slita som f*n idag. Jag tror någon av del avgör. Sen har Wänna börjat komma in i det också. Jag hoppas innerligt att han får lira ikväll.

Det här tar vi! Blir game 7 på onsdag.

2,5 timmar till nedsläpp…om 5 timmar så vet man möjligtvis om man kan damma av golfklubborna… eller om man ska låta dem vänta lite till. Hoppas Lillis vågar spela de heta spelarna ikväll, och ge mindre tid till de kalla, vad än det står på ryggen.

Laget i kväll:

Ingen Thörnberg med idag verkar det. Någon som vet varför? Wennlund kommer in och Lillis verkar skyffla om i linorna. Spelar t ex Thuresson-Ljungh-Tedenby idag enligt line-up. Bara ungdomskedjan som är intakt.