Kvartsfinal 6: HV71 - Linköping HC

Tedenby man får INTE MISSA :imp:

han träffade mål, det va en räddning… men den skall sitta…

Fan teden… Där ska det vara mål.

Trodde han träffade nätet utanför men då får vi ge Rautio en bra räddning

Orättvist & Oväntat :exclamation:

Tedenby. På ett sätt lider jag med honom. På ett annat sätt är jag så jävla förbannad på honom. Helt otroligt att inte kunna sätta den i det otroligt viktiga läget. Såna spelare MÅSTE göra det bättre än så. En sjuk besvikelse att våra stjärnor inte presterar bättre. Men det är väl det som är skillnaden mellan lagen. LHC gör mål på såna lägen. HV träffar inte en lagårdsvägg inifrån.

hv ser trötta ut… LHC rullar mer på 4 linor. Det syns. Målet hv släpper in är ett tydligt trötthetstecken. LHC vann fan alla närkamper i 1:a, KOM IGEN NU!

Om teden ska vara kvar nästa år så får han gå ner minst 80% i lön.

Jordnötterna åker fram tröstätning.

fel av mig…

rätt av dig

Jag tycker HV har perioden, synd bara att Jämtin är för klen i duellen med Hardt på 1-1 målet.
Fortsätter matchen i samma stil som första perioden så tar vi detta.

+Härligt förarbete av Malte på ledningsmålet. Tycker han ser pigg ut.

Vart är musklerna i Hv försvaret!
Ett sånt skitmål får inte hända vilket har hänt flertalet gånger i kvartsfinalerna där vi är för veka och inte tar jobbet hela vägen.
Kan fan inte tro att man har kontroll utan smäll på och låt det kännas när man ska ta sig in mot buren.

Sen måste ju bara Teden hänga pucken i slutet!
Ja ja han får ta revansch ibörjan av andra istället då!

Kötta Hv!!!

Bättre att lägga dom pengarna på en riktig spelare och lösa hans kontrakt,han värvades som poänggörare men den skörden är rätt skral :astonished:

nej, killen jobbar häcken av sig, men visst, man kan hoppas på lite mer mål. Men ni som trodde han skulle glänsa hela sässongen igenom kan int er historia.

Trodde du JAG hade fel? ?? :wink:

Lite sorgligt att peaka som 21-åring, men jag är övertygad om att det finns mer att hämta hos Teden.

Kul att Malte fått chansen. Har sett bra ut.

LHC brukar göra riktigt bra andraperioder. Håll i nu HV!

LHC vinner ju alla kamper. Kämpa HV.

Nu ser det riktigt illa ut :frowning: