Står fast vid mitt uttalande efter förlusten i match 4. Nu går vi mot semi!!
Ser, med nervositet fram i mot kvällens drabbning. Önskar bara man slapp höra Sanny i TV:n.
67
Svårt att samla tankarna inför den här matchen. Men jag tycker vi såg oförskämt pigga ut i måndags. Syntes inte att vi två dagar tidigare spelat SM-slutspelets näst längsta match någonsin. Dessutom går vi in i match 7 med en seger i ryggen. Viktigt.
Fan vad jag ser fram emot att se Pennerborn stå i TV och lipa efter att vi skickat hela jävla Värmland på semester.
Laget i game seven:
Nu är vi negativa ikväll. Inte ett positivt ord härinne.
Gnäll utav bara f-n!! Så kanske de går vägen.
Törngren borta… tungt
Vi tar detta! Spelar ingen roll att Thörngren,Sundh och Thörnberg är borta! Vi är för fan Hv71!!
Kvällen tillhör Hv71!!!
Skellefteå är nära att göra en “HV”… tre kvartsfinaltorsk i rad…
Jag har väldigt ambivalenta känslor inför kvällens drabbning. Jag har dock ingen känsla alls för hur det kommer att gå, men är märkligt nog inte nervös än.
Å ena sidan så tycker jag att HV har gjort en fantastisk kvartsfinal genom att som åttonde lag in ta matchserien till en sjunde avgörande mot seriesegraren.
Å andra sidan kan jag inte låta bli att känna att man lät inte bara ett, utan två, tillfällen med liten matchboll glida ur händerna. Att vinna två raka på bortaplan är en otrolig bedrift, men som tyvärr följdes upp av två rätt så mindre fantastiska bedrifter.
Problemet är att samtidigt som HV gjort bra prestationer i hela eller delar av matcher, så har man också gjort dåliga prestationer i hela eller delar av matcher. Och man har ju ingen aning innan hur kommer bli. Det är så ojämnt i prestation.
Det som också gör det så svårt att sia om utgång är att matchbilden inte behöver betyda nånting. Det kan börja bra och sluta bra, eller börja bra och sluta dåligt, eller börja dåligt och sluta bra eller börja dåligt och sluta dåligt. Jag har verkligen ingen aning.
Samtidigt har man ju varit med om att HV har pendlat i prestation i och mellan matcher innan också. Även när man var som bäst på 00-talet så kunde man åka på en dyngsmäll i ena matchen för att dela ut en dyngsmäll i nästa. Man har skapat överlägen som man tappat och man har hämtat upp underlägen man hamnat i.
Men det är svårt att komma ihåg hur man kände där och då. Man vet ju bara vad man känner här och nu. Och här och nu känner jag bara en sak och det är att det vore fantastiskt skönt om HV vann ikväll.
Kom igen, HV!
Känns ju fan som detta är finalserien, en vinst idag skulle ju kännas som att vi vunnit guld
Pressen ligger på Träsko, seriesegraren med ett nästintill fullt manskap och ett kokande Löfbergs ska egentligen slå ett skadedrabbat HV. Första 10 blir otroligt viktiga, håll tätt, så kan det gå…Heja HV!
Och återigen… hur skall vi ställa oss till första målet i matchen?
50% chans att den grejen bryts…

Och återigen… hur skall vi ställa oss till första målet i matchen?
50% chans att den grejen bryts…
Kanske läge att ge FBK första målet
Med några ordinarie borta så önskar man ju att några av de som ska vara bärande kliver fram lite mer. Tänker på 11, 16, 21 osv. Krävs att dessa herrar visar vägen ikväll.
Fan vilken tråkig “Sång” FBK publiken kör
Lauridssen och Nisse ska inte spela ihop…ju!
Nu kør vi grabbar!
Do or die! Inget att spara på, jag ær så otroligt taggad.
Wennlund är en joker, inte känd av fbk, kan spela oss i händerna.
Bara att hoppas att förbannelsen med första målet håller i sig. Pigg start av HV annars.