Kvartsfinal 7: Färjestad BK - HV71

[size=150]Färjestad BK - HV71
3-3 i matcher.[/size]

Vinn eller försvinn är det som gäller för
HV71 på onsdagskvällen. En härlig game seven
i Kaffeladan och vad skönt om HV tystar hela
Värmland och slår ut Skinnvästarna.

Jnytt: jnytt.se/article/kaptenens- … terysaren/
Jnytt: jnytt.se/article/dagen-efte … ss-pa-fbk/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

I morgon vinner vi. Jag har det på känn, samt haft en härlig känsla i kroppen hela dagen (förutom värk i foten).
Jag har en inre bild av att det blir ruskigt jämt, men där ändå HV71 går vinnande ur striden och vinner med 2-1 under ordinarie matchtid. Ännu ett övertidsavgörande i en förlängning, klarar inte mitt hjärta av. Det räckte med finalserien mot Brynäs.

Tror även att vinner vi i morgon och tar oss till semifinal, så kan vi bli livsfarliga. Hoppar även PP igång och låt oss säga Luleå hamnar i en svacka, ja då finns det all chans i världen att avancera till en final.
Men nu ska vi inte springa händelserna i förväg. Först ska skicka ut Färjestad från kvartsfinalspel, och vad passar inte bättre med att få göra det på deras hemmaplan inför fullsatta läktare. Vi ska förstöra för dom och få hela Karlstad att gråta.

Rent psykologiskt så är det nu Färjestad som har pressen på sig med hemmaplan och en helt avgörande match. Tror faktiskt de underskattade HV71 och inte alls räknade med att det skulle gå till 7 matcher.
HV71 vann senast och tar givetvis med sig energin från förra matchen. De har även vetskapen om att de i denna kvartsfinalserie nu både slagit Färjestad på både borta och hemmaplan. Egentligen talar allt för HV71 vinst i morgon.
Färjestad har senaste matcherna även sett tröttare ut än HV71. De har fokuserat på fel saker och lagt allt fokus på att gnälla på domaren i varje avslut. Låt dom fortsätta, så koncentrerar vi oss på att spela hockey.

Låt kommentatorerna håna oss, låt Färjestad snacka. Allt det där har de fått käka upp i morgon vid denna tiden, garanterat.
I morgon blir det HV71 seger. Statistiken och psykologin talar för det!

Om vi vinner vem möter vi då?

Lulää Hockey…

Oavsett utfall ikväll så har det varit en sjujävla underhållande kvartsfinalserie.

Jag har också känslan av att vi vinner relativt enkelt idag. Färjestad har en enorm press på sig eftersom de knappt skulle behöva spela för att ta guld och så har de åkt på förlust i tre matcher mot åttan!! Medan Färjestad har allt att förlora så har HV gjort ett fantastiskt slutspel och oavsett utgång så kan de vara nöjda så de har allt att vinna.

Den här matchen tror jag att om HV gör första målet kommer Färjestad att vara så rädda att förlora att de kommer att göra såna misstag att vi kan dra ifrån till en typ 3-0 ledning innan de lyckas få in en tröstpuck.

MOT SEGER!!

Färjestad kommer komma ut riktigt hårt Idag. Får de inte hål på Gunnarsson tidigt kan detta gå vägen. Men jag tycker nog att Träsko är knappa favoriter här.

Är det normalt att man redan är nervös? 10 timmar innan nedsläpp…

Det började redan igår hjärtklappning bara jag tänker på det :slight_smile:

Jag hoppas det för annars är det något allvarligt fel på mig.

Nyckeln till seger idag är enligt min mening att man spelar med samma lag som man avslutade matchen med sist. Det duger nämligen inte med en massa klabbiga misstag i egen zon ikväll, för då tar säsongen slut.

God chans att vinna, helt klart.

Kom igen, HV!

Det blir bra, det här.

Fullt normalt. Jag önskar att matchen redan är över. För då vet man. Nu är de så ovisst.
Så spännande, har hjärtklappning redan. Kan inte vara bra att gå runt med hjärtklappning hela dagen. Räcker väl med tre gånger tjugo minuter. :astonished:

Nu jävlar tar vi en seger ikväll och går till semi.
Skicka Träsko på hajk.
Kom igen HV!

Idag gäller det att ingen sparar på krutet!
Kasta in puckar och trafik på mål och fullfölj tacklingar samt tight försvarsspel!

Kämpa Hv!!!

Jag njöt 5 minuter efter segern sist sen började nervositeten inför idag… Är man normal? Knappast

Aj, aj, aj. HV nödgas fylla på med ännu en junior i kväll.

Vadan detta?
Zion Nybeck kommer in och styr upp vårt pp? :wink:

Det här med att snacka om pressen är på den och den tycker jag är så sjukt barnsligt.

Det är en game 7, det är 100% press på båda lagen. Förlorar man så är säsongen slut.

Det är varken mer eller mindre press på varken Hv eller FBK ??

Ja FBK vann serien och har game 7 hemma…so what? förlorar dem så “dör” dem
Vi har borta match och game 7, förlorar vi så “dör” vi…skulle nästan säga att pressen är större på oss, man vill ju inte ha game 7 på borta plan?

Men oavsett, game7 100% press på båda lag…

Fyfan va nervös jag är, står här på jobbet och är fan tom kass i kistan, springer på toan som en galning redan, jag är nog smått psyksjuk och börjar tydligen bli gammal också.

KROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOSSA FBK!

Vem är det mer som är skadad från förra matchen ?