Lagbygget 16-17

Som många av oss vet så värvar de flesta lag rätt bra just nu och många är klara medans HV har tagit det lite hakuna matata. Förstår att detta gör folk lite nervösa för risken för panikvärvningar ökar så jag tog mig friheten att göra lite free agent scoutning för att lugna ner folk lite och visa att det fortfarande finns en del bra kvar på marknaden. Detta är bara spelare som jag spanat in och inte nödvändigtvis någon som skulle passa in eller vara lämplig för HV eller vad som utan bara en indikation på att det finns fortfarande kvalitet på spelarmarknaden.

Målvakt:

Tar jag inte med då vi har vårat par.

Backar:

SHL

Ansi Salmela
Julien Brouillette
Jakub Krejcik

SM-liiga

Joonas Järvinen
Jake Newton (skulle kunna vara ett fynd)

KHL

Mike Lundin
Janne Jalasvaara
Philip Larsen
Tobias Viklund

NLA

Mikko Kousa

AHL

MA Gragnani
Fredrik Claesson
Petter Granberg
Philip Samuelsson
Matt Taormina
Tim Erixon
Andrei Pedan

Forwards:

SHL

Ryan Lasch
Spencer Abbott
Toni Rajala

SM-Liiga

Chad Rau

KHL

David Booth
Jonas Enlund
Tomas Vincour
Linus Videll

AHL
Andy Meile
Alan Quine
Zach Boychuk
Nick Cousins
Cody Hodgson

Ett gigantiskt namedrop utan jättemycket tanke bakom alla namn för jag har inte sett alla spela men vissa vågar man ju säga ändå att de är ganska duktiga helt ärligt. Så det finns en del kvar där ute som HV skulle kunna norpa. Är alla här ovan möjliga? givetvis inte men många av dem är det och jag har säkert missat lika många till som skulle kunna tillföra HV mycket.

Så ta det lugnt ni som börjar bli nervösa, det finns mycket bra kvar på marknaden :slight_smile: