Lagbygget 19/20 HV71 DAM

Målvakter
Anna Amholt (G) +
Alba Gonzalo (G)
Lina Van Noort (G)
Shea Tiley (G)

Backar
Linnéa Andersson (D)
Maja Beverin (D)
Jessica Healey (D)
Anna Kjellbin (D)
Rosa Lindstedt (D)
Sabrina Zollinger (D/F)
Sidney Morin (D)
Mira Jungåker (D) (lån från HC Dalen)

Forwards
Jenny Antonsson (LW/C)
Anna Borgqvist (C/LW)
Sanni Hakala (LW/RW)
Thea Johansson (LW)
Kennedy Marchment (RW)
Danielle Stone (C/RW)
Kaitlyn Tougas (RW)
Julia Tylke (F)
Felizia Wikner Zienkiewicz (LW)
Michelle Löwenhielm (C)
Anna Hanser (LW)
Lina Ljungblom (C)
Hanna Olsson (LW/RW)

Det börjar se spännande ut. HV har fyllt på bra och trots att många viktiga spelare har lämnat så känns det som ett slagkraftigare lag än förra säsongen. Dessutom är vi “klar” mycket tidigare i år än vi varit tidigare.

Någon som vet varför Rask lämnade?

Tycker vi har fått ihop en väldigt kompetent trupp. Målvaktssidan ser bra ut men är kanske ett litet frågetecken ändå. Hade gärna sett att Sabina fått förlängt men det förstod man ju rätt snabbt att det inte var aktuellt. Har ingen större koll på Amholt men Gonzalo är bra.

Backsidan ser riktigt bra ut med Healey och Lindstedt i spetsen. Hoppas Zollinger kan komma tillbaks efter hjärnskakningarna som förstörde fjolårssäsongen. Då skulle jag säga att vi har tre av seriens bästa backar.

Forwardssidan ser jag som vår starkaste lagdel. Tougas, Marchment, Stone och Borgqvist är toppvärvningar som kommer betyda mycket. Lägg där till Hakala samt Wikner Zienkiewicz som jag tror kommer vara riktigt bra i år. Hoppas verkligen vi kan förlänga med Sallinen och Ljungblom med - då har vi en trupp som ska slåss om guldet med Luleå/MSSK.

Är det ett lag som kan vara med och tävla om guldet?

Om vi får in några till spelare för att bredda truppen och Sallinen blir kvar så är laget mycket starkare än vi haft tidigare så då är HV absolut en guldkandidat.

Ännu en riktig bra värvning. Nu ser backsidan ut att vara i absolut högsta klass i SDHL.
[url]https://www.hv71.se/artikel/shqpajw62-3iaijd/landslagsspelare-klar-for-hv71-dam[/url]

Kul. Känslan blir att HV71 satsar en del av det nya avtals pengarna på damsidan. Kan det vara så?
Eller har man alltid värvat bra spelare?
Även fast jag inte följer HV71 dam så gläds jag åt att dom nu har en högklassig backsida som du säger :slight_smile:
Du som har lite koll. Vilka lag är det som brukar vara i toppen inom damhockeyn? Läste i en artikel ang Skellefteå att dom satsat en del pengar på damsidan också sedan tidigare

Det satsas ovanligt mycket från HV’s sida. Det beror antagligen på att nya sponsorer till alla lag kräver en 50/50 fördelning för att gå in med pengar. Sedan lovades det redan innan förra säsongen att det skulle komma mer pengar till damerna (från vinsten) men det verkar som om det rann ut i sanden.
Tidigare år har vi legat ljusår bakom Luleå/MSSK och Linköping (och kanske även MoDo och Brynäs) när det kommit till silly och fått ta vad som blir över. I år känns det som om HV sprungit om Linköping och är på en god andra plats.

Det verkar som om både Skellefteå och Färjestad (+Malmö) inte ger upp efter ett år utan faktiskt gör en seriös satsning att nå SDHL . Det vore kul att få upp dem, särskilt Färjestad så att vi får krossa dem. :smiley: :smiley: :smiley:

Tackar så mycket för ett bra inlägg. Det enda jag har att bidra med egentligen är att det känns förjävla gött att vi går om Cluben.
HV71 mot smguld!

Med risk att få ordentligt med skit så måste jag säga att damhockey kan vara bland det tråkigaste att titta på. Hoppas innerligt att herrarnas budget påverkads av damhockeyn. Och allt detta gnäll över lönerna kontra herrarna, den dagen damerna spelar för fulla läktare och drar in stålar, då kan jag köpa resonemanget. Sen att man får skit varje gång man påpekar detta i diskussioner blir då rätt löjligt då den man argumenterar med aldrig har varit på plats och tittar själv (gäller även damfotboll) Damhandboll däremot, där snackar vi.

Det är nog många som tycker så. Och jag själv följer inte damhockeyn heller. Likadant med damfotboll.
Men det är ändå HV71. Och man får respektera de personer som följer HV71dam. Jag kan ändå glädjas åt att man satsar. Så mycket som Tv-avtalet höjdes med per säsong så påverkar det inte nämnvärt om man lägger en del på damsidan. Liksom, du får bra mycket mer för mindre pengar där. Och det lär inte påverka HV71herrar nämnvärt.
Vi som älskar HV71 har det faktiskt jävligt bra. Även om det gått sisådär senaste åren så är majoriteten lojala fans. Och om det då finns personer som följer och stödjer både HV71herr men kanske faktiskt föredrar HV71dam
Då är dessa personer förtjänta av att det går bra och satsas på damlaget också.

Vem vet. dessa personer kanske har bidraget med mer pengar till HV71herrar än vad man själv gjort.

Affärsmässigt gör man helt rätt. HV och flera andra klubbar har möjligheten att bli som Luleå och få en extra inkomstkälla.
Misslyckas det så blir det en tillfällig skada för HV och herrlaget.
Lyckas man så har HV en långsiktig positiv effekt.

Michelle Löwenhielm vänder hem till Sverige. Hon väljer såklart HV framför AIK.
Jag har inte bra koll på henne då hon varit borta från Sverige i fem år men hon har gjort 98 P på 106 matcher i SDHL tidigare och har ett SM-guld med AIK.

Med Löwenhielm i laget så får vi nog anta att centersidan är klar.

Väldigt roligt at HV71 spänner musklerna och satsar på damlaget! :slight_smile:

Håller med, ska bli kul att se damerna i höst!

[url]https://www.expressen.se/sport/hockey/sdhl/landslagsstjarnan-ar-klar-for-hv71/[/url]

Hanna Olsson är en prestigevärvning av rang.

Lite stats:
SDHL
16/17: 17+29=46 på 26 grundseriematcher
17/18: 17+29=46 på 26 grundseriematcher
18/19 15+13=28 på 26 grundseriematcher (då det “sket sig” med DIF)

Lägg där till 7 VM-poäng på 10 matcher och 22 landskamps-poäng under samma tre år.

Amholts säsong är konstaterat över och HV71 ersätter henne med en Kanadensisk målvakt:
[url]https://www.hv71.se/article/8yxjak5gk-3iaijd/kanadensisk-malvakt-klar-for-hv71-dam[/url]

[url]https://www.eliteprospects.com/player/368720/shea-tiley[/url]

Gillar Hv71:s kontaktnät som omedelbart kontrakterar en fullgod ersättare - Shea Tiley. Wow!

Varmt välkommen till Hv71.

[size=50]@pg79an. Kryp tillbaka under din sten, där du hör hemma. Trots varningar/bann så fortsätter du. Idiot![/size]