Lagbygget 21/22

Alla som inte gjort klart att de lämnar är nog aktuella.

Speciellt Forsberg och Andrae är nog tänkta i toppfemmorna.
Forsbergs tillkortakommanden i spelet 5-5 blir förhoppningsvis mindre problematiskt i allsvenskan. Grymt hot i power play.

Andrae tror jag coacherna vill ha som en toppback i laget och använda i power play. Viktigt att han blir kvar.

I en perfekt värld landar Hammer hemma till nästa säsong och bildar 1a backpar tillsammans med Andrae.
Då snackar vi.

Så uppdaterad lista med HV’s fina bild.

Den bilden avslöjar oxå ambitionen om att ha en ass, vilket kanske inte är så förvånande, samt en ännu ej namngiven mv-tränare

Sen, är det inte jobbigt att profilbilderna är Emil J? :frowning:

Skulle snarare säga att det är Linus Sandin :wink:

det är inte svampen iallafall:

men du har nog rätt:

Tror inte riktigt på Didde och Kokkonen. Av två helt olika orsaker…
Däremot tror jag på Wennlund. Jag tror inte han är så aktuell för SHL men i HA tror jag han kan göra stor nytta.
Forsberg tror kan lyckas i SHL om det är någon coach som vill spela honom i sin roll som sniper. Med en coach som vill att alla skall göra allt är han dock värdelös. Kanske något mindre problem i HA. Men inte helt problemfritt där heller.

Skulle vara om Thörna kommer tillbaka. Då är han en given kandidat som C

Tycker Ullström bör läggas in under rykten in. Både Hult och Ulla har uttryckt intresse. Och nu har eliteprospects lagt in det som rykte. Så borde ju kunna kvalificera sig som ett sådant här också :slight_smile:

Jag fixar!!!

Jag önskar en lite mer “vältalig” kapten än 10#. 10# går ju i bräschen för laget med sitt slit, engagemang och uppoffrande spel. Men det gör Didrik Strömberg också, och om Thörnberg gör comeback kommer det säkert vara en del frånvaro där. Ett annat namn är Williamsson. Jag har ingen direkt uppfattning om hur han ter sig i mediasituationer, men gillar tanken på att ha en försvarsgeneral som kapten. Simon Önerud känns som att han har rätt till “C” som är “grannens grabb” :wink: , men han ser ut att ha varit tyngd av kaptensskapet, mer än att det bara har gått tungt för laget. Som min FBK-kompis noterade, han tittar inte in i kameran och kör mycket med floskler.

F ö har lagbygget börjat bra, vid degraderingen sa jag att jag aldrig kommer att sätta min fot i Nobelhallen som ligger 20 minuter från där jag bor, men efter att man signade Törngren så börjar jag redan vika mig :slight_smile: .

Diabolics. Smacka in Hjalmarsson under rykten in! :wink:

Alltså. Om vi utgår från att samtliga rykten in kommer spela i HV nästa säsong så har vi ju helt klart ett intressant lag.

(Gunnarsson)-x

(Hjalmarsson)-(Andrae)
(Strömberg)-x
(Williamsson)-Karlström
(Bertov)

(Önerud)-(Ullström)-x
(Forsberg)-x-(Kokkonen)
Törngren-x-Lindbäck
(Olausson)-(Wennlund)-(Nybeck)
(Wikström)

Notera att jag inte har någon särskild rangordning på de tre första kedjorna. De ska alla kunna vara poängproducerande.

Det som saknas i sådana fall 'är väl kanske en poängstark back i Deilert-klass, samt tre topplirare, varav två centrar, som kan ligga på 40-50 poäng. Typ Filip Ahl och ett par spännande transatlanter. Hutchings? Skulle även vilja få in Martin Thörnberg för att bredda och få in rutin och HV-hjärta.

fixat,
ja spännande!

uppdaterad med torpet!!!

Yippie! Vi har en femma. Nu köööör vi

Fint med Torp. Men nu är frågan vad som händer med Strömberg, Bertov och Williamsson. Inte kan vi väl ha fyra snudd på identiska backar? Strömberg är väl given om han vill följa med ner. Men sen då? Bertov eller Williamsson?

Jag föredrar nog en skadefri Williamsson.

I allsvenskan tar jag gärna alla fyra. Sen in med en offensiv PP-back. Eller om Forsberg kan vara skytt i PP.

Tror man satsar på didrik o Bertov. Williamsson tror jag man avvaktar med. Är ju inte så han rosar marknaden direkt

Frågan är väl med Williamssons skada. Är han kvitt den ens?

Alla vet nog vad jag tycker vid det här laget, men åter igen så hoppas jag att vi aldrig mer får se Bertov i Hv-tröjan. Spelare som är direkt ansvariga för att ha kört ut oss ska inte vara med på resan tillbaka. Och spelare som jag anser är direkt ansvariga för vår nedgradering är: Fröberg, A. Holmström, A. Bergström, E. johansson, Arell och Bertov. 5 förstnämnda är ju redan borta.

Jag tar ju Williamsson före Bertov alla dagar i veckan så länge Williamsson är fri från skador.