Lagbygget 22/23

HUr, När, Var vill ni / tror ni man stoppar in Önnerud? Han är ju tillgänglig nu.

2 nya år på Måns.
Bra förlängning om det inte kostat för mycket.

3 gillningar

Gillar Måns. Tycker Herman gjort det bra efter förutsättningarna. Men fan. Det känns inte som folk att bygga vidare på. Kanske Måns då som har större potential. Kan bli en Ledin-light. Känslan är dessvärre återigen att vi låser upp oss i breddspelare som i den bästa av världar inte tar en tröja.

1 gillning

Man måste ha lite kontinuitet oxå. Tycker Måns och Hermann känns som 2 breddspelare att satsa på. Hoppas man inte förlänger med resterande bredd bara.

2 gillningar

Precis!
Jag tror både Måns och Herman skulle kunna bli framtida kulturbärare under ett antal år i föreningen. Inga som kommer försvinna till NHL, spelare som älskar att kriga för HV.

1 gillning

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Silly season: Seriösa rykten 22/23

Är ju inte mycket att säga om gällande Glad utifrån hur coacherna använder backarna och det spelsystemet vi använder.

Lite riskabelt om vi, likt Björklöven senaste åren, får en massa backskador vid ett ev Play Out.

Han är väl inte så dyr, fast med Hult vet man inte, och den kostnaden vi slipper på några hundra tusen totalt är inte så farlig att ta som en försäkring.

Finns ju Hugo också och vi lär ju inte ha tre backar borta i ett kritiskt läge men risken finns ju alltid.

Kan ju vara en back till på väg in men är inte troligt om det inte rör sig om någon kanon som är kvar även nästa säsong.

Mycket värre enligt mig att vi inte har kvar Westerlund och Bengtsson.

1 gillning

Bekräftat att Daniel Glad lämnar klubben.

Sorgligt men nödvändigt

Sorgligt njaa. Mest tråkigt att det skulle ta över ett år för föreningen att inse att Glad inte håller för SHL.

Eller hur, håller med 100%…på tiden verkligen, Glad är brutalt dålig tyvärr

Som jag skrev i Glads tråd. Helt naturligt att Glad inte är en HV-spelare längre. Dock märkligt att uppbrottet sker vid ett tillfälle då vi faktiskt saknar mycket av det som Glad står för som spelare. Man gör alltså rätt och fel på samma gång. Men så är det ju HV vi snackar om. De bra besluten man tagit sedan 2014 är få och lätträknade.

1 gillning

Enligt nån lönelista från höken som Zico delade med sig av tidigare var Glad orimligt dyr. Låg på runt 100 000 i lön. Ett galet kontrakt signerat Hult.

Verkligen galet, det enda som kunde försvara Glad i Hv var att han hade Hv hjärta och kunde bidra för en liten peng, men det gjorde han ju uppenbarligen inte med 100k+

Info om Glad i all ära. Men är det inte mer intressant att diskutera Önerud? Vad tror ni? Var går han in? Tror ni på Succe eller flopp? Jag är lite orolig för att han kan behöva lite matchning innan han kan bidra. Har det varit på tal om att köra några matcher i HA?

Rent poängmässigt har jag väldigt låga förväntningar. Förväntar mer han ska bidra med hårt arbete än rent målskytte.

Bra? Nää. Men bästa bsck ett tag i Hv innan alla värvningar. Säger väl iofs mer om hvs backsida

Sen kan man nu också försvara Glad med att han varit helt ok på sistone. Stabilare än Billins och Martinsson t ex. De båda sitter ju också med högre lön än Glad. Men så klart i den bästa av världar så borde ingen av dem spela i HV. Men måste jag välja tar jag den billigare Glad.

4 gillningar

Han fick visst chansen i HV71 men tog den inte.
Lite allergisk mot spelare som tycker att dem inte fått chansen. Så är inte fallet här.
Nåväl hoppas klubbarna kan hitta en lösning.
Vill inte se honom lira en sekund till i HV71 på Shl nivå om vi håller oss kvar.

3 gillningar

Det är inte alltid så lätt att visa sig från sin bästa sida och Rasmus Bengtsson gjorde inte det på de matcher jag såg.

Faktum är att han spred puckar på vinst och förlust.

Där ser jag inte något fel från HV:s sida - jag var åtminstone en av dem som tyckte han såg rätt dålig ut. så han lurade mig med i så fall.

1 gillning