Lagbygget 23/24

Vore riktigt kul att se Lenc i första. Det vore ganska välförtjänt tycker jag.

6 gillningar

Personligen tycker jag att nu är det slutdravlat med det mesta. Jag bryr mig inte längre om meriter eller potential eller vad som. Från och med nu tycker jag att det är senaste matchen, senaste träningen som avgör var man spelar i herakin. Upp till bevis för var och en!

6 gillningar

Enligt Vita…podden är han ganska iskall i spel fem mot fem.

Ta in någon av juniorerna i på forwardssidan. Som extraforward eller ännu hellre flytta ner Tikka som extra och in med junis i kedjorna. Träff och/eller Pettersson. Eller någon av de andra. Det finns folk att ta av på forwards-/center-sidan om man vill prova. Nordmark, Olofsson, Reber m.fl.

Vi är alltså statistiskt sämst offensivt, defensivt och har målvakter som presterar under snittet. Vi har inte många positiva vibbar från ledningen, vi har Nubben som sportchef. Kommunen backar inte med pengar och enligt AD är inte vår klubb en “storklubb” ekonomiskt längre. Utan vi betalar bara högst löner och är sämst i ligan. Vi har en eventuellt skadeskjuten kapten och en lag/arbetsmoral som liknar trötta prao-elever på konsum. Vi fyller inte arenan likt vi en gång gjorde och vi ligger i lä när det kommer till arenaupplevelse. Men satan vad vi älskar denna klubb som orkar hålla på, dag in och dag ut. Ville främst ta stunden att tacka alla fans på och utanför forumet för den gemenskap vi skapar och delar runt HV (även om den gärna skulle få vara mer baserad på sportsliga framgångar).

Efter detta uppehållet ska vi tamejf** klättra i tabellen, släpp pucken!
:white_heart: :yellow_heart: :blue_heart:

23 gillningar

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Lagbygget 24/25

Men ingen från HV…

Vi kunde väl kvalat in på flest utvisningsminuter i alla fall

2 gillningar

Hansson påväg in i januari om allt går som det ska. Var passar han in i årets lagbygge? Tikkas plats, låna ut Stakke och sätta Tikka som extra fw?

Hansson, tycker han är typ i klass med dom du nämner. Även lik Lindbäck, vi har många “energi” spelare som tyvärr inte håller måttet

Ser ändå att Tikka går före Hansson. I januari, när säsongen börjar dra ihop sig, blir fysik och tjurighet ännu mer viktigt och i Tikka har vi verkligen det. Han har dessutom rutin från större och viktiga matcher, vilket exempelvis Hansson inte har.

Tycker Hansson kan träna upp sig, kanske spela lite ströbyten här och var när han är tillbaka och vara redo om skada uppstår.

2 gillningar

Lång säsong, skador osv. Vi har ingen aning om hur läget är i Januari. Kan se Herman göra det bra i fjärdekedjan

Vi har ju bara bekväma bastufinnar i HV.

1 gillning

Hansson och Strandell borde lånas ut till HA. Kan ge ganska bra kvitto på var de står. I vanliga fall ska en SHL-spelare göra avtryck om den går ner en nivå. Om de nu inte gör det, likt Brattström, är det bara att börja fila på en lösning så vi blir av med deras kontrakt.

2 gillningar

Det hymlades tidigare från Nubben att det kunde ske både det ena och andra under landslagsuppehållet.
Vad har skett?

1, Nubben har inte hymlat någonting.

2, AD har sågat organisationen rejält.

2 gillningar

Fixade åt dig. :wink:

De borde ha med Tikka!

Det är kallt i bastun så att säga…

1 gillning

Nu tycker jag det är läge att skicka ner Stakke till AS. Tyvärr lär han inte ta sig upp ur sin grop under denna säsong. Gillar hans stil och kan nog bli något på sikt, men tror nog det är bättre att lyfta upp någon ur J20, som förmodligen har ett helt annat självförtroende med sig efter deras framgångar. Stakke behöver mer tid att mogna så skicka han till AS så han får bygga upp lite självförtroende igen.

Mycket känns märkligt. Första matcherna på säsongen så fullkomligt blommade Petersson, Brännström och Borgström, nu blommar ingen!

Hur ska ens kedjorna se ut framöver?

1 gillning