Tedenby åkte ju i alla fall skridskor förra matchen, Forsberg vet jag inte vad han gjorde.
Bättre att vara osynlig än att ge motståndarna pucken helt gratis typ 10 gånger via nonchalanta chans passningar som Teden gör
Kollade poängproduktionen.
Tedenby 0 poäng på två matcher. Brännström 0 poäng på två matcher.
Långt kvar av säsongen. Men hittills är det ju lite så som man misstänkte. Två spelare som förväntas ta alldeles för stora roller. Roller de hittills inte haft eller visat att de behärskar. Kommer inte Teden och Brännström igång under säsong kommer det nog även behöva fyllas på på forwardssidan.
Brännan är jag nog inte så orolig för. Han vinner mycket 1 mot 1, driver kasse och känns bra så tror det lossnar där men Teden är jag mer orolig för.
Håller med om att Tedenby gjorde nytta i forecheck. När det gäller Forsberg ser det ut som att han fått order att söka skottläge, han driver omkring i ingenmansland.
Grejen med Forsberg är ju att han INTE behöver superlägen. Få in honom i gröten så kommer målen.
Kaski tillbaka och Tedenby ur PP så tror jag det här laget har stor potential att skramla in hygglig mängd poäng i höst… Men det som gäller är väl att sluta hitta vägar att förlora, d.v.s. man måste bli bättre på att spela av en tredjeperiod utan att hela tiden skapa öppna lägen för motståndarna från ingenstans.
Byter gärna ut Önerud mot Lindbäck.
Simon hänger inte med längre, Lindbäck harvar och sliter samt har potential för utveckling.
Kolla bara Lindbäcks BP igår, han var nog ensam om att göra alla rätt.
Lindbäck gjorde ett av de bästa BP jag sett på år och dagar.
Precis så. Tycker OSL förtjänar spel i första. Och tror han tillsammans med Andre o Borgy kan bli succe.
Samtidigt får tedenby brännström bredvid sig och tror dom passar ihop. De kan gå undan i den kedjan.
Av det jag sett av forwards hittills så hade jag formerat laget såhär:
Lenc- Borgström - Peterson
Brännström - Nättinen - Lyrenäs
Tikka - Stakkestad - Lindbäck
Pettersson- Mølgaard - Träff
(finns ett par junisar till som bör få några matcher, t ex Reber och Olofsson)
Utlån på Foppa till Allsvenskan så han förhoppningsvis får tillbaka nån form av självförtroende och flow.
Vår enda(?) lirare på lönebidrag Herr Tedenby, sorry men jag tyar inte mer nu.
Önerud till Dalen och kanon plocka upp om nån går sönder el junisar inte håller för trycket.
Det är en modig laguttagning, men helt rätt som spelet sett ut. Gillar 3:e
Då är det ”bekräftat”. Utöver en sjuk lön har vi en PP-klausul i kontraktet. Ja detta kontrakt kommer verkligen stå oss dyrt…
Svårt att tro att man kan skriva in sådana specifika klausuler i kontraktet…
Betänk att Teden värvats för en topproll. Betänk att vi pga det inte kunnat tagit in någon annan klassvärvning på den positionen. Då finns inte så många andra bra alternativ än Teden i PP. Med det sagt har Teden varit så pass blek att det är bättre att han inte spelar alls i den spelformen.
Det är klart det inte finns nån sån klausul. Man tror helt enkelt på Tedenfart i ett PP.
Däremot borde det finnas klausuler i alla kontrakt att man går ner på halv lön om produktionen uteblir.
Håller med, hade kunnat få in en SHL stjärna för den kostnaden som gjort uppemot 50 poäng och som lyft oss i tabellen.
En ytterligare Andre eller Borgström liknande spelare in för samma pengar hade gjort stor skillnad.
Vi har spelare som Nättinen, Lindbäck, OFM, Strandell, Strålman som han går före i PP, när Kaski är med. Hans specifika roll som andra playmaker efter Borgström kan ex Nardella, OSL, Lenc, OFM, Strandell göra mycket bättre.
Handlar ju bara om hur man sätter upp PP. Seppälä hade också gjort det bättre om än inte bra…
Jag börjar gilla tanken på en kedja med Tedenby Tikka Stakkestad.
Brännan - Borgy - AP20
Lenc - Nättinen - OSL
Tedenfart - Tikka - Stakkestad
Måns - Fisker - Foppa/Simon
Tycker inte man ska splittra förstakedjan iaf. Brännström är så nära att hänga pucken och sliter som ett djur.
Fast det ligger ju något i det… Tre olika tränare (Samuelsson, Lindbom och Montén) har satt honom i PP, trots den usla statistiken.
Gillar också idén om en kedja med Lenc - Nättinen - OSL.
OSL förtjänar bättre omgivning.
Vi kan även titta på tabellplaceringarna med nämnda tränare.
Jag hade förmodligen låtit vissa pp-spelare byta när de vill. Orkar Borgström, Peterson, Brännström i 1:30 så behöver vi inte spela de obegåvade spelarna i pp så lång tid.
Verkligen, den kedjan hade varit en super andra kedja!