Lagbygget 23/24

Han är inte skadad, 15 forwards tillgängliga så två kommer ställas utanför imorgon :+1:

Han behövs verkligen imorgon!

1 gillning

Simon och Nättinen tillbaka hur ställer vi upp?

AP Shore Borgy
Brännström Fisken OSL
Lenc Nättinen Hansson
Tedenby Tikka Önerud

Den uppställningen gillar jag. Hade dock bytt teden mot lindbäck

Byt plats på Hansson och Önerud. Önerud större offensiv uppsida än Hansson. Dock lite trög kedja men bör funka

Tycker Hansson gjort de bra med pucken dessa matcher han varit med

Jag undrar verkligen hur man tänker kring målvakt idag - Köra Ortio pga vinst senast (och ärligt talat bra spel, inte minst i 1 perioden) och spara Dichow till hemmamatcherna, eller ger man Dichow chansen direkt idag?

Jag gissar, med tanke på Lindboms väldigt begränsade experimentlusta, att Ortio får stå idag, och att Dichow får stå på torsdag.

1 gillning

2 dagar kvar till deadline.
Väldigt få rykten.
Är butiken stängd eller inte?
Finns det något vettigt på marknaden?

Vi ska nog hitta något i dom lägre kedjorna i HA/Liiga ska du se…

Förra året var ju Nubben kung midseason, denna midseason påminner han alt mer om Hult

Det är inte precis som att övriga lag dunkar in förvärv efter förvärv. Lite nyans och balans är nog på sin plats.

2 gillningar

Dock har andra lag sportchefer som bygger hyffsade lag från början, den enda fördelen med Nubben var ju midsesaon.

Nubben är en del av vår kollektiva problematik. Dessvärre är han väl snarare ett symtom på vår sjukdom än den fastställda diagnosen. Vår brist på tålamod, vår hybris, vår avsaknad av djupgående spelidé och vårt totala ointresse för kontinuitet har tagit oss dit vi är idag.

För tillfället är marknaden är helt död. Inga förvärv (som gör skillnad) finns att tillgå. Så den röda post-it-lappen kan vi nog ändå bespara Nubbens redan överfyllda rygg.

Hyfsade och hyfsade, flera lag har tunna trupper och letar desperat nyförvärv tycker jag

Ber till gudarna Sissons petar Tedenby i PP2. Nån gång måste det blir för trång där.

3 gillningar

Vi kollar efter en till back enligt nubben i jp

1 gillning

Då tror jag man letar nåt stabilt bakåt och man kommer ställa upp:

NY - Kaski
Nardella - Sjöholm
Sissons - Strålman

Dock hade jag nog spelat:

Fransson - Kaski
Nardella - NY
Sissons - Strålman

1 gillning

Precis, man kikar efter en back med tyngd och defensiva egenskaper. Låter som att det är ett osäkert kort med Seppälä.

Foppa är också uppe på tapeten för att lämna om det blir aktuellt, kan tänka mig att där är nog traden mot en back om det kommer upp

1 gillning

Är Sissons verkligen bättre än Fransson? Svårt att tro.

1 gillning

Lindbom säger att det är läge för Dichow imorgon!

12 gillningar