Lagbygget 23/24

Vem hade du skickat?

Skulle Svampen komma hem skulle jag klassa det som lika stort som när Sundh och Jämtin kom hem. En favorit.

En perfekt spelare som gissningsvis kommer fungera bra oavsett kedja vi placerar honom i.

5 gillningar

Vem som helst förutom: Oskar, Isac, Pets, tedenfart, foppisch, fisken, shore.

Lenc är en kantboll. Åke likaså, han kan man låna ut.

Så som det ser ut nu blir det (mer än en av följande):
Bödker
Sam
Måns :cry:
Nättinen
Herminator

Han var en liten favorit hos mig tidigare men jag var besviken på honom efter förra sejouren när vi åkte ut. Tycker inte han tog tillräckligt ansvar det året. Därför vill jag hellre ha nytt fräscht blod.

1 gillning

Får inte in Sandberg i bygget som ytterforward.

Brännström Petersson
Lyrenäs Svampen
Tedenby Lenc

Ska Foppa spela i 4:e då eller sitta på bänken är det tänkt?

För mig är de enkelt. Sätt nån av teden eller Foppa i en fjärdekedja o låt dom jobba sig uppåt. Båda 2 har ju minst sagt en del att bevisa i spelet.

Underligt. Killen gjorde sin poängbästa insats någonsin i SHL det året. Var en av väldigt få som tog i under varje byte. Den enda som knöt näven i fickan och fick något gjort. Men visst. Ansvaret. Det låg inte på honom främst. Det var andra som hade en större roll i laget, likt Simon, som föll igenom mer. Samt alla legoknektar med stort lönekuvert. Men visst. …

1 gillning

Ja, om han inte petar nån annan. Ingen skall väl ha en given plats? Alla måste väl tävla? Problemet har ju varit att vi haft skräp rakt igenom laget så de få som är kapabla har varit helt utom tävlan.

Madhawk nämnde ju i deras podd härom dagen att Gustav Lindström kommer spela i Europa nästa säsong. Letar primärt i Schweiz, men verkar som att det är tufft. Skulle ni vilja ha honom på sista backplatsen?

  • Ja
  • Nej

0 röster

Det hade behövs ett “vet ej”-val.

2 gillningar

Nej, inte underligt. Jag stirrar mig aldrig blind på poäng. Jag väger in allt. Jag hade höga krav på honom eftersom hans lön var hög. Nu skulle JAG hellre lägga den lönen på en annan spelartyp.

Han hade ingen hög lön då.
Dessutom var han en av de 2-3 bästa spelarna i HV det året. Så jag synar din bild av historien.

Hmm…

Känns som ett ganska osäkert kort då han spelade SHL som 19åring och sedan en sejour i almtuna för 2-3 år sedan utan några smickrande siffror ±

Känns som att han kommer vilja ha ett ganska lukrativt avtal för att komma till SHL, och då är frågan om vi inte hittar någon bättre back för dem pengarna.

Jo, du har nog rätt. Men är själv lite kluven i frågan och ville se vad andra tyckte.

Du kan inte syna mig med dina personliga åsikter:)

Ja precis, jag skulle säga ”vet ej” med övervikt åt ”ja”. Tror han kan tillföra mycket, men beror lite på hur mycket han kostar.

jodå. :sweat_smile:

Dessutom har jag de få fakta som kan fås fram, på min sida.

Faktacheck säsongen 20/21
30 p 52 matcher -11

Att han inte skulle haft hög lön när han återvände från NHL/AHL låter inte trovärdigt. Nej, det där med att syna får du träna lite på…

OT:
Min research säger mig att topp fem i löneligan var följande:
Wedin
Bergström
Önerud
Fröberg
Kinnvall
Alla dessa ovan tjänade över 200k/månad.

(trött-holmström?, martinsson skall nog in före svampen med.

Sen kanske svampen kom. Svampen låg någonstans över 150k. Medel i SHL det året var 120k

Så nej, Svampen överträffade alla i den listan ovan, med undantag på poängproduktionen på vissa (Wedin)

Yes, bästa poängsäsongen någonsin i SHL för svampen. Så den faktan håller.
Han -11 är bättre än de flesta, så det kan du inte nyttja för att föra fram din sida.

image

2 gillningar

Jag ger dig det.