Nubben har sagt att en till ”toppback” skall in. Men å andra sidan, han säger mycket den karln!
Hoppas det blir en riktig håll käften värvning till AP och Brännan!
Nubben har sagt att en till ”toppback” skall in. Men å andra sidan, han säger mycket den karln!
Hoppas det blir en riktig håll käften värvning till AP och Brännan!
Seppälä menas väl då? Eller är det än ytterligare?
Tror det är en ytterligare.
Ge Noah Erliden ett A-lagskontrakt så att Joel får något att sätta tänderna i, på tiden att vi får en ny bygdens son i målet!
Man har sagt 8 backar om ej minnet sviker, för mig blir då Strandell och Fransson 7-8. Plus har mycket svårt att se Bengtsson eller Westerlund blir kvar tex. Då har vi Kaski, LaLeggia, Andrae (antar han blir kvar) Sjöholm plus då Strandell och Fransson, men även Seppäla (högst troligt nu) och någon icke ryktad back.
Tycker synd om grabben, inte ens nosat på A-Laget och direkt in som 2a. Han må va lovande men känns ej som ny Henke för då hade de varit sin sak tex.
Då ska man få bort både Westerlund och Bengtsson som du nämnde. På lån eller att någon tar över kontraktet helt. Ser det som relativt rimligt att en av de iallafall stannar
Fettkewl på twitter, hade sett en iko bil i hans garage! Misstänker starkt att Bengtsson lämnar, hoppas Westerlund gör det med.
Finns det något konkret på Borgström, Svamp eller Manninen? Eller är det bara “en kompis till mig har hört” ?
IKO kan nog tänka sig ta Bengtsson, Westerlund kvar och han är ej helt omöjlig att få annat lag att ta över. Kanske Ilves rentav som lånade honom?
Bryt med Nättinen och in med Svampen och Manninen så ser det bra ut
Tycker backsidan ser bra ut även om Bengtsson och Westerlund försvinner.
Jag hade definitivt lagt mindre pengar på den sista backen och lastat mer pengar på Shore och en till center som kan gå som fw om det är så.
Brännström-X-Petersson
Lenc-Shore-OSL
Forsberg-Tikka-Tedenby
Hansson-OFM-Nättinen
Stakkestad,Lindbäck
Laleggia-Seppälä
Andrae-Sjöholm
X-Kaski
Strandell, Fransson
Ortio
X
Jag tycker Nubben hintade om att OSL var lite “extra” nu när möjligheten fanns.
Tikka är ju landslagsspelare nu. Det är väl inte konstigt att HV vill ha så mycket bra PR som möjligt.
Sen tycker jag att det är slappt av JP/Jnytt att inte fullfölja sina frågor. Nubben säger att en till center “ska in”. Är Shore/Sam redan “inne” och en av dem blir kvar, och ytterligare en ska in? Eller är det totalt en center till som ska få kontrakt.
Varken Shore eller Viggan har kontrakt, skulle tro att det är 1 center in bara.
Just Borgström sa ju höken i sin podd att hv var hårt på
Utan att veta omständigheter kring kontrakt, vilja från Shore etc, så tycker jag man borde förlänga . En inspelad kille. Vi har redan en ny i förstakedjan, Isac, som höjer nivån rejält. Varför behöver man skaka om totalt? Satsa på det man vet, ty fåglar i handen, skogen, bäckar små, den som köper han har, etc.
Fixa en flådig C för andralinan.
Jag ställer mig fortfarande lite tveksam till om Tikka fixar tempot i Shl. Skridskoåkningen är inte sylvass.
Han har ju inte heller direkt Christensens handleder.
Men han tävlar och gör det jäkligt bra.
Dessutom nyttig i alla spelformer.
Jag hoppas att det ska bli bra.
Ska nästa säsong bli roligare en denna behöver vi få in en riktigt bra C.
Ser stabilt ut på backsidan och bland Fw helt okej med.
Lite nyfiken med kring vem man tar in som målvakt.
Är benägen att hålla med. AP och Shore har ju redan bra kemi så det är kanske bäst att låta dem fortsätta, och istället trycka in en riktigt bra Center i andra.
Jag kan tycka skenet bedrar lite på Tikkas skill på rören. Han är ca 190cm lång samma som typ Kris Beech han såg det ut som de ej gick fort men det gjorde det. En kortare spelare ser mkt rappare ut. Tycker han hängt med rätt bra av det jag sätt. Samma med Big Sam ser ej så vasst ut med de går rätt bra en då.
Vi får se helt enkelt. Men en sak är sant Hv behöver spelare som verkligen tävlar, det tänder resten av gruppen mm.
Bra rollspelare i en fjärde om du frågar mig.