Lagbygget 24/25

Roger Rönnberg närmar sig slutet – han kan ta över Frölunda (aftonbladet.se)

Då hoppas jag verkligen att HV71 försöker få hit Rönnberg.

“HV71 leter powerforward - vill släppa spelare”

Vad står det om det? Någon vänlig själ som kan dela med sig kortfattat?

Frågan är om de verkligen finns något i de?

Vore väl att skicka Foppa o stakke då

Står sammanfattningsvis att HV letar en forward som liknad Huhtala, fast uppgraderad. Man letar i Nordamerika oh i utbyte är man intresserade av att släppa, byta bort, någon av våra mer “mjukare” forwards. Står dock inga namn.

Tänk vilken dröm att få hem Huhtala igen!

Huhtala…
Huhtala…
Huhtala…
Huhtala…

Då hoppas jag verkligen att man tar in en spelare som har spelat i Europa/Shl innan. Vi kan inte ta in fler importer som aldrig har spelat på större rink tidigare. Det tar tid att anpassa sig.

Av de tänkbara forwards att släppa som går under kategorin mjuka så är det bara Foppa och Tedenby som jag kan se är aktuella.

Stakkestad och Hansson är ju inte mjuka i alla fall, tvärtom.

Foppa och Tedenby är ju både mjuka, dyra och underpresterande.

Håller helt med om HVs intentioner i detta fallet med att ta in en powerforward och plocka bort en underpresterande mjukare forward.

1 gillning

Han jobbar som Europa-scout för Florida nu. Scout kanske är något användbart i vår kära klubb? Har hört det inte är så högt prioriterat tidigare… :face_with_peeking_eye:

2 gillningar

Powerforward är bra. Tänk om man kunde köpa en riktigt bra keeper också ( ej Dichow). Då hade det kunnat bli bra på riktigt.

Tror inte det handlar om under prestation i dessa fall.

Foppa och Tedenby November 2023 är inte bättre en såhär.

1 gillning

Underpresterande sett till lön och förväntningar.

Håller med dig annars, som så ofta, ingen av dessa borde förlängts-Foppa, eller signats-Tedenby.

Inte direkt överraskande att just dessa två är stora floppar sett till lön och roll samt inte direkt någon förbättring i sikte som ex kan siktas hos ex Isac.

2 gillningar

Om vi håller oss kvar och kollar hur kontrakten ser ut i dagsläget hade jag velat se nått sånt här…

OSL Borgström AP
Brännström Lias Sandberg
Lenc/Ny OFM Foppa
Teden Tikka Lindbäck
Hansson/Stakke

Ny/Kaski Ny
Ny/Strålman Seppelä
Fransson Sjöholm
Landen Strandell

Söderström Junior

1 gillning

Hade hellre behållt Shore

Tagit lias pengarna och spridit ut dom på bättre bredd.

1 gillning

Lias lär vara billigare än Shore. Så vill du sprida ut pengarna är det nog rimligare att gå med Lias.

1 gillning

Tror du verkligen de? Tror inte jag…

Har inte Shore 480k i månaden nu? Visst att det är annorlunda på korttidskontrakt men han är dyr, svindyr t.o.m.
Skriver man kontrakt med Lias lär det vara ett längre kontrakt och inte med såna summor. Hög lär lönen vara men inte på den nivån, skulle gissa att Lias får runt 300k på ett SHL-kontrakt.
Dessutom går det bygga ett lag runt Lias på lång sikt, och lite långsiktighet hade åtminstone inte jag tackat nej till.

3 gillningar

Håller med dig med långsiktighet. Men tror faktiskt Shore hade legat på samma peng / billigare om han fick längre kontrakt. Lias är yngre och mer att ge kanske men Shore tycker jag är så sjukt smart och stabil i båda zoner.

En dröm uppsättning på centrar nästa år hade ju varit

Shore
Lias
Borgström
Tikka

C/fw OFM

Samma peng, möjligen, om Nubben är en super-förhandlare (inte så troligt😅).
Men billigare tror jag knappast. Lär inte vara halva priset bara för att han får 2-3 år. Varför skulle han ta det när han vet att han nyss haft/kan få mer?
Den centersidan du skrev hade ju inte varit fel men då får resten av laget vara juniorer då om det inte ska bli ekonomisk kollaps, en centersida med över miljonen i månadslön😅

Haha ja men lite dröm bara haha