Lagbygget 24/25

Här diskuterar vi lagbygget för säsong 24/25 :blush:

Om vi blir kvar i shl, vilket jag tror.

Vilka spelare hade ni velat ha kvar i nästa års trupp? Oavsett kontrakt framåt eller ej.

Lenc måste man rimligtvis försöka förlänga med.

4 gillningar

Vill ändå hålla det någorlunda realistiskt, sen tror jag att t.ex. Tikkas kan vara svårt att bli av med men jag räknar bort honom ändå. Något i den här stilen hade jag varit nöjd med att gå in i nästa säsong med. Pengar som sparas in på att lyfta upp Fisken, ta upp en junior i fjärde samt på målvaktspositionen bör ge lite ekonomiskt spelrum i topp 2-kedjorna.

NY-Borgström-Petersson
Brännström-NY-Lyrenäs
Lenc-Mølgaard-Foppa
Tedenby-Junior-Lindbäck
Extra: Pettersson/Hansson

Backsidan är svårare då jag tror det finns mycket att hämta i nuvarande, vill t.ex. Pilut hem så ska det göras plats dock oavsett vad och då får typ Strandell lånas ut och sen kastas om lite.

Nardella/NY(Pilut?)-Sjöholm
Seppälä-Kaski
Landén-Strålman
Fransson-Strandell

Ortio-Glifford/Erliden

Ångest över att ens tänka tanken på lagbygget 24/25 redan nu.

4 gillningar

Ifall man inkluderar lite mer än spelartruppen i lagbygget, så blir första viktiga punkt, vem blir sportchef 24-25?, nästa viktiga punkt blir då, vem blir HC 24-25?

Jag vill slå ett slag för en ”chefsscout”.
Vi har väl bevisat tillräckligt många gånger att vi inte är direkt ledande på just det ämnet.
Oavsett vad nästa sportchef heter så kommer han behöva detta stöd.

2 gillningar

Håller helt med här. En chefsscout vore absolut på sin plats nu när vi inte längre är ett topplag som kan locka de bästa spelarna (och inte överbetala dessa) med orden “vi vill vinna SM-guld”.

Har för mig vi hade ett scoutingteam förr, eller har jag drömt det? Varför togs det isåfall bort?

Jag tror inte det är en omöjlighet att Lindbom fortsätter faktiskt och att A.Davidsson isåfall fortsätter på posten som klubbdirektör.
Vem som blir ny SC är en annan femma och det ska bli väldigt spännande att se.

Den enda jag vill ha med mig ner i allsvenskan är Måns Lindbäck, hade gärna sett ett ”C” på honom där!

1 gillning

Jag känner mig lite som Cato och hans Kartago,
Men jag vill börja med att rekrytera en scoutingchef.
Jag har inget namn på lut men tänker mig gärna typ Arla eller Ullström som ass med syfte att läras upp. DVS personer med stark HV anknytning som man kan bygga på många år och som har varit ute och sett mycket av världen. Men då viktigt att de får en mentor första tiden.
Sedan undrar jag om Willi Railo lever? Ta in honom ett halvår.

Jag tycker man bör ha lite mer garanti på de tilltänkta toppspelarna. Man får gärna offra lite pengar på de lägre kedjorna om det så krävs, men gärna spelare som levererar på en regelbunden basis. Gärna också trygga backar och en lite jämnare målvakt.

Finns inget å förlora längre. Gå med minusbudget i år för att undvika HA. förlusten ekonomiskt och sportsligt blir så mycket större om vi ramlar ur. Det enda positiva just nu är att iko är totalt apkassa.

2 gillningar

Jag hade velat se något följande om vi håller oss kvar

Ny - Lias - André
Lenc - Shore - stål lyrenäs
Brännström - fisker - Önerud
Hugo P - Påhlsson - träff

Pilut - seppälä
Strålman - Sjöholm
Hansson - Andrae

Har Lindbom uttalat sig vad gäller vilken roll han helst har?

Efter gångna säsongen så upplevde jag att han va ganska tydlig med att de va klubbdirektör som locka mest och inte tränare men saker kan såklart förändras.

Vad jag har hört så kommer Lindbom att vara klubbdirektör nästa säsong.

Nubben kommer att ersättas och en ny HC kommer att komma in.

Pelle G och Johan Davidsson blir kvar som ass är tanken.

Vår tf ordförande står inte högt i kurs bland viktiga medlemmar…

Inte hos mig heller.

2 gillningar

Jag tyckte jag hörde/läste nånstans att det inte alls var självklart att JL skulle tillbaka som KD…

Jag undrar vad det beror på dock ? Kan bero på 1 av 2 saker

  1. Han är lite idiotisk
  2. Han säger sanningen när han sågar folk som inte varit bra och blir därför inte omtyckt i “bekväma” HV.

Jag hoppas verkligen inte det är nr 2 för då kommer skiten fortsätta i Hv när Lindbom åter blir klubbdirektör, men jag har en magkänsla av att AD inte är populär för att han är obekväm och säger sanningen. Inte så att det gått bra sedan Lindbom började som klubbdirektör? Vi behöver ju någon som kan göra ett rejält omtag för hela föreningen, jag tycker AD säger helt rätt saker i podden faktiskt. Sen har han ju inte agerat så han står ju lika mycket för “lite snack ingen verkstad” som de han sågar

1 gillning

Angående tränare så sades ju att man vill ha in någon som vunnit titlar. :thinking: