Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Här diskuterar vi de seriösa ryktena som släpps i: Silly season: seriösa rykten 24/25-tråden.

Här diskuterar vi INTE lagbygget. Det gör vi i: Lagbygget 24/25

1 gillning

Silly season börjar bra.

Ignberg o Nyberg två potentiella floppar. Ingen bra grund at bygga ett vinnarlag på.

7 gillningar

Tror det var @Zico som hade sett mycket Aik i vinter och var försiktigt positiv till Ignberg.
Nyberg är ytterligare en high risk värvnining om det är för en topp 4 roll och med lön efter det.

Ignberg är ju en liten uppgradering på Stakke. Anton vet också hur man bör behandla och spela Ignberg för att få ut max av han. Det kan bli bra men det kräver också att man rensar några av Hansson, Stakke, Lindbäck och Tikka som fyller samma roll, på samma/sämre nivå.

2 gillningar

Wikegård påstår ju Lindbäck kan bli en av dom bästa i ligan. Kanske AB kan ge han rätt verktyg med om nu Ignberg ska tillföra kraft.

Det sade han om Måns med.

2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om HV71

Engsund vore kanon att få in. Troligen dyr men snäppet bättre än Nyberg. Vad stod det i artikeln?

Problemet för mig är inte spelarna. Ignberg Nilsson är en pådrivare som kan hjälpa oss utanför isen och Nyberg är väl en ok shl-back.
Men i ett läge där vi har väldigt lite pengar att röra oss med behöver varje värvning fylla ett behov och jag ser inte att Nyberg är bättre än Fransson nästa säsong och Ignberg drunknar i mängden spelare vi har på HA-nivå.
Det är två värvningar vi skulle kunna vara utan.

1 gillning

Kan någon dela artikeln om hv som har plus på Aftonbladet?

1 gillning

Alnefelt är bästa ryktet hittills. Uppgradering rakt av mot Ortio.

4 gillningar

Finns det inget seriöst rykte om ny sportchef ?

Förutom Lindbom då! Gud hjälpe oss om det blir han.

1 gillning

Engsund och Alnefelt låter bra. Många frågetecken på ledningsnivå. Vilken roll får Blomqvist? Stannar Lindbom som HC eller blir han sportchef, GM? Vem blir i så fall HC? Personligen tror jag att Lindbom blir kvar som HC och Blomqvist ass. Hade föredragit att få in t.ex. Filander som HC med Blomqvist som ass.

Jag läste någonstans att Aftonbladet hade pitchat Mathias Bromé’s namn. Ligger det någon substans bakom det eller benämner de han som en drömspelare för HV71? Han kommer ju från ett tufft år i Örebro så inte omöjligt. Tänker dock om det är värt att diskutera eller tagit ur luften?

Fröberg har tidigare varit på tapeten, men inte längre.

1 gillning

Puuuuh

1 gillning

Ge oss bara en kompetent sportchef nu! Ställ inte till det för er igen när vi återigen precis säkrade ett kontrakt.

4 gillningar

AD säger här att man skall göra en genomgång av denna säsongen och säsongen innan, och sen kommer HV gå ut med nyheter om hur man skall agera.

Ingen sitter väl säkert.

2 gillningar

Engsund och Sjöholm som backpar, hade nog smällt rejält. Hv behöver bli lite tuffare :blush:

2 gillningar

Vad ser dom i Ignberg då? Känns som en Stakkestad/Hansson/Lindbäck värvning. De här värvningarna faller ju sällan bra ut. Oerhört skral poängproduktion i HA också. Antar att han är tänkt för en fjärdelina, men då kan jag lika gärna tänka mig att de behåller Stakke som jag ser lite potential i.

2 gillningar