Tråden om HV71 (-1)

Sa dom nåt vettigt?

1 gillning

Vilka vinner SM-guld?

:smile:

Önerud säger att det kommer krävas förändringar, ingen är nöjd med de senaste åren och saker lär väl hända nu framöver.

Vi kan bara gissa vad han menar med förändringar och vad som kommer göras.

7 gillningar

Lindbom in som sportchef och Nubben blir scout. Så blir det nog.

4 gillningar

Vem bestämmer över vad vi behöver ha in?
Nya tränare?
Nubben?
Lindbom?

Rena cirkusen fortfarande!
Vill se nyval av ordförande genast!
Sen skickar han Lindbom till Oskarshamn.
Därefter kan vi börja se ljuset i tunneln.

Som jag ser det så handlar det om hur mycket AD ska hinna förstöra innan årsmötet.

Krasst så är det han ihop med Lindbom som bestämmer. Finns inga andra i föreningen som kan ta beslut.

Vår tf KD har inget att säga till om gällande framtidsbeslut.

Vore bra med ett årsmöte asap så vi inte tappar tempo. Ju längre vi väntar desto mer galenskap hinner AD och JL hitta på tyvärr.

Kommer nog bli mycket floskler närmaste tiden tyvärr och många felbeslut gällande framtiden.

3 gillningar

Var det AD som sa att Nubben var bra på att hitta spelare? Helt sjukt uttalande om inte kravet är att hitta ishockeyspelare på vilken nivå som helst.

2 gillningar

Valfri människa med google tillgängligt kan uppnå det jobb som nubben gjort, så om det stämmer så blir jag mörkrädd! haha

1 gillning

HÅVEBLÅÅÅÅÅ - HÅVEBLÅÅÅÅÅ
HÅVEBLÅ-HÅVEBLÅ-HÅVEBLÅÅÅ
HÅVEBLÅÅÅÅÅ - HÅVEBLÅÅÅÅÅ-ÅÅ
HEJJA-HEJJA-HÅVEEBLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

HÅVEBLÅÅÅÅÅ - HÅVEBLÅÅÅÅÅ
HÅVEBLÅ-HÅVEBLÅ-HÅVEBLÅÅÅ
HÅVEBLÅÅÅÅÅ - HÅVEBLÅÅÅÅÅ-ÅÅ
HEJJA-HEJJA-HÅVEEBLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

HÅVEBLÅÅÅÅÅ - HÅVEBLÅÅÅÅÅ
HÅVEBLÅ-HÅVEBLÅ-HÅVEBLÅÅÅ
HÅVEBLÅÅÅÅÅ - HÅVEBLÅÅÅÅÅ-ÅÅ
HEJJA-HEJJA-HÅVEEBLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

HÅVEBLÅÅÅÅÅ - HÅVEBLÅÅÅÅÅ
HÅVEBLÅ-HÅVEBLÅ-HÅVEBLÅÅÅ
HÅVEBLÅÅÅÅÅ - HÅVEBLÅÅÅÅÅ-ÅÅ
HEJJA-HEJJA-HÅVEEBLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

6 gillningar

Ändå vaknat upp med en glädje men framförallt lättnad idag, dagen efter återställandet…

Körde tom förbi A6 och köpte lite Hv prylar till barnen när jag ändå var i stan. Länge sedan jag köpte nåt har liksom inte känts värt det denna säsong om ni förstår vad jag menar.

Har även bestämt mig för att buda hem en tröja i år igen när Hv släpper dem på tradera. Har ett suveränt tracrecord i att köpa spelare som sen lämnar… har bla Bengtsson, Törngren, Zion, Vigenault hemma på väggarna… den enda som fortfarande är kvar är Lindbäck…

Så, vilken spelare vill ni helst ha bort? Vilken skall jag jaga…Har 80-90% säkerhet vilket känns bättre än Nubben och Lindbom ihop… så här kan jag påverka…

Tänker spontant Tikka, Ortio eller Seppälä

4 gillningar

Det vänder sig i magen både en och två gånger när man läser Lindboms och ADs uttalanden. De är ju helt verklighetsfrånvända. Nubben är iaf med på att allt gått åt skogen och att han har en stor del i det. Men de andra två?!

Dessa fullständigt världsfrånvända tokstollar måste bort! Alla ser det! T o m Donald på JP ser ju det för fasen! De. Måste. Bort!

Sen pallar jag inte läsa sånt snyftande skit om all press och hur mycket de jobbar ideellt i styrelsen. Som om det skulle vara synd om dom! Vidrigt. ALLA ledare i ungdomssektionen, förutom typ 3-4st, är ideella och jobbar häcken av sig vecka ut och vecka in. Alla med vanliga jobb. Som skyndar sig från jobbet till ishallen och knappt hinner hem emellan. Som tack så blir det årligen försämrade villkor där besluten tagits av - trumvirvel - Lindbom och styrelsen (på starka uppmaningar från tf ordförande). Och varför? Jo för att dessa klåpare inte får A-lagsverksamheten att gå ihop, så då måste ungdom betala för det.

Kom inte och lipa om att du fått jobba, din ynkrygg! Gör ditt jobb bättre istället!

14 gillningar

Vad säger Donald för en annan som inte har JP?

Att Lindbom inte kan fortsätta som tränare och att nubbens förtroende är förbrukat och att det är omöjligt att fortsätta med honom.

7 gillningar

Att HV måste inse att de inte är en stormakt i svensk hockey längre. Att HV måste komma fram till vad de vill med sin verksamhet (herr, dam, junior, ungdom).

3 gillningar

Dock hoppas han att Lindbom ska återvinnas i form av sportslig ledning bredvid KD (läs GM motsv). Här är Donald lika frånsprungen som HV är tyvärr.

3 gillningar

Ska bli intressant att se om Mattias Ek skriver nåt om det här han är väl HV supporter?

För ett par månader sedan skrev han att Ortio och Kaski var viktiga att ha kvar. Undrar om han ändrat sig nu.

Eh snyft. Om det är så jobbigt så lämna in. Att avsätta tid är ju en grundsten i ett fungerande föreningsliv.

3 gillningar

Exakt och det visste de innan. Men de ville väl bara, som många andra i föreningen, gå runt och spänna röv i en HV-pullover med minimal arbetsinsats för maximal exponering i strålkastarljuset.

Acceptera jobbet eller lämna.

5 gillningar

Du skriver mina tankar precis rakt upp och ner. Tror precis som du att de ser sig själva som onåbara. Ingen bra egenskap alls, i något sammanhang över huvud taget