Tråden om HV71 (-1)

Skulle tagit ett nytt årsmöte innan jul när Wilander försvann i somras. Låta AD härja är rent vansinne.

Ännu mer akut när Monten försvann och vi också stod utan KD. Då var det ett måste enligt mig att ha ett extra årsmöte och välja en riktig styrelse.

Nu lät vi AD och JL styra helt efter eget huvud och följderna höll på att bli katastrofala i närtid.

Nu lär det det bli det lite senare bara när dessa tagit många beslut om framtiden, flesta felaktiga.

Stor risk att vi ryker nästa säsong i stället om dessa får hålla på till juni.

Har svårt att förstå argumentet att man inte hinner ordna det på tre, fyra månader. Låter som en dålig bortförklaring.

Allt bättre än att låta AD och JL styra och ta beslut om det mesta. Kommer få negativa följder.

Utan en riktig ordförande i 10 månader och utan en KD i 8 månader är vansinne. Som vi bäddar får vi ligga helt enkelt.

Nu fick vi en tf ordförande och en GM under 8-10 månader istället. En och samma person som är lika värdelös i båda rollerna och som har sin idol i JL!

1 gillning

Bild tagen ifrån en SoMe. Mods får plocka bort inlägget om det inte anses som ok.

Jag tänker outa inte personen bakom inlägget.

Jag bli rädd när jag läser det här, har hen bort under en sten senaste åren? Det är precis det här som inte får komma nära HV. Man göder bara föreningen. Nu är det endast EN person men i och med att det är en offentlig sida så ökar risken för spridning. Och HV får en bekräftelse på att vi gör det bra. När det i själva verket är tvärtom.

8 gillningar

Önskar man att de blir kvar i många år så är det allsvenskan som gäller.

Ofattbart hur man kan tycka så.

Tingsryd hade inte velat ha in dem.

2 gillningar

Allsvenskan!
Optimist.
Inte bäst i Småland och inte ens bäst i kommunen.
Blir tuffa kamper mot Dalen.

Tror det slutar med att Lindbom går tillbaka som klubbdirektör och Blomqvist blir HC.
Nubben lämnar.

Någon annan utgång skulle förvåna mig

4 gillningar

hoppas bara att pelle och johan lämnar också

1 gillning

Jag måste erkänna att jag inte har någon som helst insyn i samarbetet/ dynamiken mellan Johan och Johan och Pelle.
Jag kommer inte att gråta om alla tre flyttar på sig. Men jag vill inte heller såga våra ass vid fotknölarna utan att ha hört mer om just dynamiken mellan dem och HC Johan.

4 gillningar

Men var har detta brustit nånstans då? Är det Nubbens fel att HV inte haft ett spelsystem som fungerar på två säsongen i SHL. Är Samuelsson och Montén så usla att dom inte förstår sig på hockey?

IKO och Modo med veka lag kan ändå spela hockey. Är det fysiken och kravställningen som är problemet? Vems fel är det? HV-hockey är en lag som inte får brytas?

jag tror inte nån annan sportchef hade fått mycket bättre resultat. Det är nåt som vuxit fram i flera år som förstört HV.

7 gillningar

Håller med.

Nergången för hv som förening började långt innan nubben kom.

1 gillning

Jag tror såhär:

Dålig trupp - dåligt resultat.

Inget svårare än så. Tränaren ser kass ut om truppen är kass, spelet ser kasst ut om truppen är kass. Föreningen ser kass ut om truppen är kass. SC ser kass ut.

Få till en ny SC, samt en HC som passar den SCn, se till att fixa ass som passar HC. Sen sätter de alla ihop ett sätt de vill spela på, sedan ser man till att fylla truppen med så mycket det går, som leder en på väg åt det hållet.

Såhär jobbar säkert Kent och Lindbom och alla andra som misslyckats. Och de har misslyckats trots detta, så varför? Jo för de som sätter ihop grejorna inte är bra nog.

En bättre SC, väljer en bättre HC som väljer bättre ass som alla väljer bättre spelsystem och mer passande lirare.

Jag tror inte det är svårare än så.

3 gillningar

Fast är truppen så jävla dålig ??
Då hade vi inte blivit 6a i tabellen sett över hemmamatcher.

2 gillningar

Håller inte heller med man ska kunna sätta ett spel som fungerar med en svagare trupp. HV har inget spel alls.

Truppen är kass.

Minst antal SHL-matcher av alla lag i ligan.

Det är klappkasst.

Det är Lindbom som är det stora viruset i denna klubb. Det måste man se!

Vi kommer inte vidare ur träsket så länge den mannen är kvar i klubben. Förstår inte denna beundran för denna man. Men man trollas in i hans ord och allvarlighet när han talar. Men i grunden finns inget han vidareutvecklar utan han har en omodern hockeyfilosofi och enveten.
Vi har sett det under flera år. Inget har utvecklats.
Inte ungdomssidan. Inte damsidan och inte herrsidan.

Vi har tappat i allt! Hur hade HV71 sett ut om vi fans inte va så godtrogna under Lindboms år i HV71?

5 gillningar

Ja man har ju uppenbarligen behövt en stark hemmapublik för att ta det till segrar. Undrar om det vore annat med en annan hemmapublik.
Man är som vi varit inne på bortskämda med HV-fansen.

Fast nu är det ju inte hemmatabellen man räknar. Det är totalen som säger något om hur bra laget presterat.

HV är SHL:s näst sämsta lag, oavsett hur man vrider och vänder på det. Laget är således kasst.

2 gillningar

Ja och då kan de inte endast hänga på truppen.

Tränare kanske inte motiverat spelarna tillräckligt vid bortamatcher?
Dåliga starten på bortaplan banade väg för allt annat?

Finns många parametrar än att de bara skulle vara truppen som är dålig.

1 gillning

Hoppas verkligen vi får svar nästa vecka.

Det blir mer tydligt på bortaplan att man saknat struktur.
För att vinna bortamatcher behöver man ett grundspel och en trygg defensiv, redan på försäsongen syntes det att inget av detta fanns, spelet i egen zon har egentligen varit en hönsgård hela säsongen, man räknar fel, tappar markering och går bort sig. Allt i HVs spel har handlat om individuella prestationer och när dom har uteblivit så har också spelet fallerat.

6 gillningar

Vi kan väl vara överens om att Samuelsson inte ör en dålig coach iallafall. Kolla hans meriter. Samt kolla vad han gjort med en klubb som Nybro. Är långt ifrån alla tränare det varit fel på.

4 gillningar