Bild tagen ifrån en SoMe. Mods får plocka bort inlägget om det inte anses som ok.
Jag tänker outa inte personen bakom inlägget.
Jag bli rädd när jag läser det här, har hen bort under en sten senaste åren? Det är precis det här som inte får komma nära HV. Man göder bara föreningen. Nu är det endast EN person men i och med att det är en offentlig sida så ökar risken för spridning. Och HV får en bekräftelse på att vi gör det bra. När det i själva verket är tvärtom.
Jag måste erkänna att jag inte har någon som helst insyn i samarbetet/ dynamiken mellan Johan och Johan och Pelle.
Jag kommer inte att gråta om alla tre flyttar på sig. Men jag vill inte heller såga våra ass vid fotknölarna utan att ha hört mer om just dynamiken mellan dem och HC Johan.
Men var har detta brustit nånstans då? Är det Nubbens fel att HV inte haft ett spelsystem som fungerar på två säsongen i SHL. Är Samuelsson och Montén så usla att dom inte förstår sig på hockey?
IKO och Modo med veka lag kan ändå spela hockey. Är det fysiken och kravställningen som är problemet? Vems fel är det? HV-hockey är en lag som inte får brytas?
jag tror inte nån annan sportchef hade fått mycket bättre resultat. Det är nåt som vuxit fram i flera år som förstört HV.
Inget svårare än så. Tränaren ser kass ut om truppen är kass, spelet ser kasst ut om truppen är kass. Föreningen ser kass ut om truppen är kass. SC ser kass ut.
Få till en ny SC, samt en HC som passar den SCn, se till att fixa ass som passar HC. Sen sätter de alla ihop ett sätt de vill spela på, sedan ser man till att fylla truppen med så mycket det går, som leder en på väg åt det hållet.
Såhär jobbar säkert Kent och Lindbom och alla andra som misslyckats. Och de har misslyckats trots detta, så varför? Jo för de som sätter ihop grejorna inte är bra nog.
En bättre SC, väljer en bättre HC som väljer bättre ass som alla väljer bättre spelsystem och mer passande lirare.
Det är Lindbom som är det stora viruset i denna klubb. Det måste man se!
Vi kommer inte vidare ur träsket så länge den mannen är kvar i klubben. Förstår inte denna beundran för denna man. Men man trollas in i hans ord och allvarlighet när han talar. Men i grunden finns inget han vidareutvecklar utan han har en omodern hockeyfilosofi och enveten.
Vi har sett det under flera år. Inget har utvecklats.
Inte ungdomssidan. Inte damsidan och inte herrsidan.
Vi har tappat i allt! Hur hade HV71 sett ut om vi fans inte va så godtrogna under Lindboms år i HV71?
Ja man har ju uppenbarligen behövt en stark hemmapublik för att ta det till segrar. Undrar om det vore annat med en annan hemmapublik.
Man är som vi varit inne på bortskämda med HV-fansen.
Det blir mer tydligt på bortaplan att man saknat struktur.
För att vinna bortamatcher behöver man ett grundspel och en trygg defensiv, redan på försäsongen syntes det att inget av detta fanns, spelet i egen zon har egentligen varit en hönsgård hela säsongen, man räknar fel, tappar markering och går bort sig. Allt i HVs spel har handlat om individuella prestationer och när dom har uteblivit så har också spelet fallerat.
Vi kan väl vara överens om att Samuelsson inte ör en dålig coach iallafall. Kolla hans meriter. Samt kolla vad han gjort med en klubb som Nybro. Är långt ifrån alla tränare det varit fel på.