Du skriver mina tankar precis rakt upp och ner. Tror precis som du att de ser sig själva som onåbara. Ingen bra egenskap alls, i något sammanhang över huvud taget
Den där känslan av att det är snyggt på CV:et att ha en anställning eller förtroende uppdrag i HV. Vet inte om det diskuteras här inne men något som slagit mig. Dvs det ställs inga vidare krav, bara du har det så har du automatiskt herravälde och kan föra vilken vardag du vill.
Håller på Karlskoga nu så vi har ett enkelt motstånd i nästa kval.
Och jag slipper gärna Brynäs om jag ska vara ärlig
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Kvalmatch 7: HV71 (FEM) - IKO (noll)
Jag har gärna nära till en bortamatch, så upp med Brynäs!
Som journalist på en lokaltidning kan man tycka att man borde ha koll på någonting. Nu är ju Donald inte känd för att ha speciellt bra koll men ändå.
Hur kan man efter allt som hänt och allt som Lindbom ställt till med ens fundera på en befordran?
Lindbom som GM är ju inget annat än vansinne. Finns inget han skulle kunna bidra med. En nystart är ju bara att glömma.
Någon måste ju sätta stopp för firma AD/JL. Man hade ju hoppats att åtminstone lokaltidningen skulle kunna påverka utvecklingen åt rätt håll.
JP fortsätter att överraska negativt. En normal lokaltidning hade ju krävt Lindboms omedelbara avgång och inte föreslå en befordran. Man baxnar återigen.
Vuxna män tar fram offerkoftan! Fy fan! Skräp ska bort och slängas i papperskorgen.
Vi röjde bort skräpet tidigare men tog in nytt skräp! Man måste lära sig att en styrelse ska kunna något inom hockey samt ekonomi. Nu har vi bara gökar som vill stoltsera i finrummet.
Sen att Lindom höjs från AD är för fan det värsta jag hört! Lindbom är en snubbe som låter trovärdig med sitt snack och alllvarliga aura.
Men sen finns det inget mer. Känns som AD är rädd för Lindbom.
Alla experter säger att dessa måste bort. Men man hittar bara nya positioner. Så länge Lindbom är kvar så kommer denna jävla dumphockey fortsätta för det va han tillsammans med Hult och JD som satte denna spelidé och man skulle inte kopiera de bästa ZAIK för då kan man inte bli bäst som va målet!
Kopiera de bästa men skruva på allt eftersom gör att man så småningom blir bäst. Att gå tillbaka till en ishockey där de flesta lag hade backar som va tröga funkar inte. Nu är alla backar bra på rören och då är vi aldrig först.
Men det har man inte märkt utan man tror fortfarande detta är ett spel för framtiden.
Då måste dessa snubbar bort så långtifrån Garden man kan komma.
Vi behöver komma tillbaka där vi har spelskickliga spelare med fart som gör att vi kan ta oss igenom mittzon och puckkontroll in offensiven.
Vi har inget av detta och inte haft sen Christensen spelade. Då hade vi en spelare som kunde. Men alla ska kunna det.
Jag förutsätter att man inte suttit ner lugnt i båten fram tills nu utan faktiskt aktivit varit ute på marknaden och letat nya ledare, framförallt sportchef. Det är ju knappast en nyhet att Nubben bör/ska/måste bort. Jag blir så djävulskt besviken om jag hör, eller märker, att HV71 inte jobbat på utan bara väntat ut/låter Nubben styra bygget. Dvs att man först nu börjar lite en ersättare.
Man måste ju redan ha spelare snudd på klara. Vem som tagit besluten vet ingen. Lindbom? Blomqvist? Nubben lär inte fått härja fritt om han ändå ska ersättas.
Nyberg och Ignberg låter som att Blomqvist önskat.
Fast Hanzl måste ju fan varit Nubben så vet i katten!
Ett tag så kändes det som att Nubben hade noll att säga om men ju längre in på detta året vi kommit desto mer verkar det som att man låtit Nubben få jobba in sig och börja härja igen. Något Hanzl-värvningen tyder på. Oroväckande.
Hanzl går till Malmö så du kan vara lugn.
Jo det vet jag men det är mer att försöket att värva Hanzl troligen var Nubbens verk. Dvs han har fortsatt stoet inflytande.
Det jobbiga är ju att årsmötet inte är förrän i juni. Men kan inte medlemmar kalla till extra årsmöte om det är tillräckligt många som vill detta? För det är genom medlemmarnas påverkan det här verkligen kan förändras. Annars kommer skiten bara fortsätta
Så är de. Medlemmar kan absolut kräva de
Ja nu är det bästa att Brynäs INTE går upp.
Juni är långt bort… behöver ageras nu.
Extra årsmöte! Fast vad är det som skulle berättiga ett sådant? Har vi några förslag påvra formuleringar?
Vi behöver en ordförande.
Sedan en ny klubbdirektör och därefter en my sportchef.
Skit rinner nedåt.
Lindbom måste bort. Därefter Nubben.
Det finns ingen anledning att begära ett extra årsmöte om de som begär det inte har ett färdigt förslag att sjösätta på de tyngsta posterna!
Även om majoriteten av medlemmar skulle skriva under upproret så måste det, BARA MÅSTE, finnas en färdig grupp som tar över vraket, revar seglen och upp med skiten i torrdocka för renovering.
Då kan något hända på ett extrainsatt årsmöte annars blir det bara “hela havet stormar”!
Är medlemmarna så eniga att något sådant kan röstas igenom?
Finns den personen som vill ta rodret?
Finns det en sådan grupp att finna som vågar ta chansen?
Många blindskär att passera!
Snart båtsäsong för övrigt