Tråden om HV71 (-1)

Någon som vet om Hjalmarsson kommer/vill ingå i nån roll i hv nästa säsong?

Han är väl med som lite extra tränare i u16 och hockey gym

Återigen: dålig trupp fällde honom.

2 gillningar

Fast truppen Modo hade var väl knappast bättre?

Japp, återigen allt är nubbens fel…:wink:

Det var den nog. Mer samspelt, bättre balans.

3 gillningar

För att dom behöll dynamiken och lagandan genom att behålla mängder med spelare från allsvenskan.
Hade vi gjort de så hade de aldrig någonsin varit accepterat…

1 gillning

Just balansen eller bristen på balans har varit det stora problemet med Nubbens båda lagbyggen, ingen tydlig tanke eller roller.
En spretig missmatch av spelare!

Inte så säker på det heller. Men helt otroligt att så många allsvenska spelare tog SHL klivet som krävdes för att hålla dom kvar.

Är det Karlin och spelsystemets förtjänst?

1 gillning

@Quila, Har inte du något smaskigt rykte? :heart_eyes:

Det hoppas jag inte han har, det betyder att Nubben blandar sig i nästa säsongs trupp. Det vill jag inte.

Om man ska se något positivt av säsongen som varit så är det att vi genom att ha avgjort i 7:e avgörande kvalmatch spelat fler hemmamatcher än några av våra värsta konkurrenter. Nämligen:

4 hemmamatcher mer än Malmö och Modo.
3 hemmamatcher mer än Timrå och Örebro.
2 hemmamatcher mer än Linköpings Innebandysilverklubb.

Bonus är att vi också fått spela 2 hemmamatcher mer än Färjestads träsko- och bollklubb.

14 gillningar

Den tiden är förbi tyvärr. Hör väldigt lite då mina källor rör sig längre ifrån ”heta områden” nuförtiden.

1 gillning

Några riksdaler extra i kassan då att reparera fel bygget med

1 gillning

Alltså, det är helt jävla ofattbart hur mycket vi har fått stå ut med under flera år nu.

Att vi orkar med? En stor applåd till oss alla :clap:

Det värsta minnet från denna säsongen var när jag var i Göteborg och fick bevittna 0-4 ledning till 6-4!

Ber till högre makter att det får vara nog nu. Vi kan inte åka runt i hela Sverige och dela ut 3p

9 gillningar

“Linköpings innebandysilverklubb” :sweat_smile:
Kommer sno den och använda frekvent nästa säsong.

2 gillningar

LHC:s speaker också.

1 gillning

Med andra ord har din sista släkting flyttat från Sundsvall, grattis!

2 gillningar

Nej, för att krångla till det så har det har varit betydligt mindre som jag kunnat ta del av under Nubben (trots allt hans hymlande utåt) än under Hult :blush:

2 gillningar

Imorgon hör vi nånting från HV71 utåt? Eller vad tror ni?

1 gillning