Tråden om HV71 (-1)

En nyhet hade varit bra att få imorgon.
Jag förutsätter att man from 08.00 jobbar stenhårt med att agera ”Verkstad” framöver som AD nämnt.

Upp till bevis nu, ”HV-bossen”

1 gillning

Jag tror det kan dröja någon dag

Imorgon vill ja en massa intervjuer från de personer som styr denna ”rostiga skitbilen” om hur man tänker agera, imorgon skall det kommuniceras!

Jag tror nog det dröjer några dagar till innan något kommuniceras.

Borde det göra. Minst en dag iallafall. Man bör ju prata i enrum med de som berörs först och sen gå ut med saker och ting.

Intressant att Nubben redan dragit till Sundsvall. Vem sköter exit-samtalen?

tror inte man har exit samtal över påskhelgen tro de är planerat till veckan

1 gillning

Han kan ju dra tillbaka tills dess.

Tommy Fritz ser ju ut som en drömkandidat. VD och grundare på Tosito + erfarenheten i HV.

Tommy känns som ett kanon namn. Kan dock bli svårt med tanke på att Tosito är finansiell partner i arenan och det kan bli jäv att vara VD i Tosito som har pengar att tjäna i samarbetet?

Kanske. Karln sitter i ett stort antal styrelser så frågan är om han har tid.

Undra hur många stenar man har vänt på nu under påsken, en? två? hundra? miljoner?

Det värsta scenariot hade varit om de säger att de har utvärderat och kommit fram till att det är viktigt med kontinuitet och att man anser att man har den kompetensen som behövs inom föreningen (läs Lindbom). Absolut hade det varit kontinuitet, kontinuitet i form av att placera sig på botten.

Kontinuitet är bra om det är en positiv sådan. Om man utvecklas och bygger på någonting bra. Kontinuitet är inte bra om det man vill fortsätta bygga på är ett fuskbygge. Känner oro inför morgondagen.

4 gillningar

70 miljoner :facepunch:

5 gillningar

Alla gastar om förändring, helst igår.
Med facit i hand vi hade Agne och Hult, vi fick Lindbom och Nubben. Lite mindre panik och lite mer tanke denna gången, tack!

3 gillningar

Nu överdriver du! Max 68 miljoner stenar är det… :sweat_smile:

Prestationsbonusen för att stanna i shl drog upp det till 85 tyvärr

Bauerland: jag antar att du bara skämtar. Annars får jag nog en stroke…

Behövs det inte dessutom investeras mycket pengar i Husqvarna Garden som behöver renoveras och uppgraderas? Pengar som egentligen kommer från samma plånbok som spelarnas löner?

Skämt så klart. Finns väl bara en plånbok.

Jag har funderat lite och tror vi behöver ha en pinsamt dyr trupp två år framåt om vi vill hänga kvar.

Löneposten kommer vara väldigt stor nästa år hur vi än gör.
Frågan är ju bara hur resurserna fördelas.
Många tycker vi ska bryta Tikkas kontrakt/sälja vidare delvis.
Jag förstår tanken men om vi ska banta löneposten samtidigt (Budget 2025 lägre än 2024) så måste vi ju få summan lägre.
Säg att Tikka tjänar 200k, Säg att vi hittar ny klubb till Tikka och “bara” betalar 100K av hans lön.
Då måste vi ersätta tikka med någon som är billigare än 100 för att spara in något.
Tedenbys lön betalas väl till stor del av direkt sponsoravtal,
Ersätter vi med egna juniorer är det såklart billigare men om vi ska ta in utifrån för att ersätta är jag osäker på hur mycket billigare det blir för att ha samma kvalitet. Är team nubben med å värvar är jag säker på att det blir sämre.
Men det jag försöker säga är att det är inte så svartvitt om vi ska riva kontrakt eller inte.
Utan det handlar om hur mycket pengar frigörs och vad gör vi med dom.
Skulle t.ex tikka å teden ersättas rakt av med junisar och pengarna användas för att ge Lindbom fritid så röstar jag för.
Jag tror att Blomqvist med rätt stab kan hålla oss borta från kval nästa år. Eventuellt nån scoutad midseasonvärvning när den organisationen satt sig.

2 gillningar

Japp så är det, och säg att Tikka “gudförbjude” har 200k, kan verkligen inte se att en enda sportchef förutom Nubben skulle värdera Tikka över 100k, Det blir sån pissig situation, för att vi ska gå plus där så får vi max pröjsa 100k för ersättaren och 100k för en andra center, då blir det bottenskrap.

Vi kommer gå back som fan kommande säsong, vi lär/hoppas man köper ut Tikka, Tedenby, Stakkestad minst, sen köper vi också ut Nubben, vi har redan köpt ut Monten…Vi pröjsar fortfarande? endel av Martinssons lön ? JÄÄÄVLIGT mycket pengar kommer gå till luft.