Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Det som skrämmer mig mest är att det är för lite kritik mot Lindbom. Han får gå under radarn. Det är ju Lindbom som tog in Nubben.

Vi behöver ha in nytt blod över hela organisationen. Viruset lever kvar i klubben om Lindbom är kvar.

5 gillningar

Luleå vill ha tillbaka Engsund verkar det som.

Tveksamt om Engsund väljer att ta sitt pick och pack tillbaka dit igen. Bara hoppas att det finns lite hjärta för HV71 kvar. Hv var väl med i racet när han skulle flytta hem.

1 gillning
4 gillningar

Tack för länken :+1:
Ska lyssna på detta i lugn och ro ikväll.

Det är bra det avsnittet! Lyssnade på det på jobbet och jag är faktiskt positivt inställd på AB :grin:

1 gillning

Lyssnat på avsnittet!

En otroligt viktig del är att har han fått order om att komma till Hv och följa HV71 playbook?
Eller kommer AB får sätta sin playbook!?

Ska han följa HV71 playbook så kommer det bara rulla på med bottenstrider.
Här måste han få sätta sin playbook. Annars trampar vi bara på i samma fotspår och ytterligare en HC kommer få lämna. Va så säkra.

Är tveksam om att Hv kommer inse att deras playbook inte är vinstgivande utan kommer tro på denna skithockey.
Då spelar det ingen roll om man tar in AB, Montén eller Rönnberg. Finns ingen som kan göra guld av denna spelidé Hv velat gå.

Bara hoppas att AB har ställt det kravet att det är hans playbook som ska gälla. Annars kommer han behöva se sig om efter ett nytt jobb redan i oktober/novemeber.

Väldigt bra fråga, och egentligen gäller detta samtliga.
Det är lätt att tänka att Lindbom, PG, DG, Nubben är skit
Men egentligen, vad vet vi? Lindbom kanske styrde precis allt och enligt rykten fick ju tex PG bara agera bollkalle på träningar osv. Personligen tror jag alla är skit eftersom säsongen var så brutalt dålig MEN som sagt vi vet inte riktigt, hur fria händer fick Nubben att värva ? eller var det Lindbom som sa till Nubben att värva 20 brunkare för att de behövde “mer toughness” enligt deras högskoleanalys…

Bara lyfter upp frågan

1 gillning

Om det blir som vi vill, ja då kommer det inte finnas någon som sitter med en playbook i handen när han dyker upp.

Sedan, jag tror ärligt inte att det finns så mycket i den playbook som använts hittills. En halv sida klotter, på sin höjd.

Jag skiter egentligen i den delen, det jag tycker är intressant är människan. Värderingarna. Sättet att ta sig an livet. Det är otroligt mycket mer värdefullt än huruvida det skall styras upp en playbook. Sätt detta i kontrast till Montens intervjuer för ca ett år sedan. Där skulle jag säga att jag känner mer förtroende nu, än jag gjorde då, för att Anton kanske kan bli ett steg i rätt riktning.

Jag gillar hans diskussioner om att det är när man gör fel, och det man är dålig på, som är de intressanta delarna att gräva i.

4 gillningar

Gällandes playbook så tycker jag man ska riva den, och elda upp resterna, den har ju aldrig fungerat så låt den nya tränaren få göra om allt

1 gillning

Idén med en playbook är ju vansinnig när hockeyn utvecklas så fort som den gjort senaste åren.

I Aftonbladets plusartikel om hur HV ska bygga om står det “HV har därutöver visat intresse för Lias Andersson – just nu i Montreal Canadiens AHL-lag – men han kommer inte att spela i Sverige kommande säsong. Andersson väljer Schweiz”.

Sen om det stämmer eller inte har jag så klart ingen aning om.

Den absolut viktigaste uppgiften till nästa säsong är att sätta en trygg defensiv. Är ju försvarsspelet som raserat hela säsongen. Offensiven kommer räcka till för att slippa kval oavsett vad vi får in i spelarväg.

2 gillningar

Lias saknar ju givetvis inte intresse från Schweiz och andra lag i SHL, men tror att chansen är relativt god att vi kan ro hem honom också, eller åtminstone är vi inte så långt ifrån som man kan tro när lag i Schweiz är inblandade. Detta mest tack vare att Lias ser HV71 som sitt lag och har en personlig koppling som är stark till klubben.

7 gillningar

Förövrigt anser jag en förlust av Herman Träff vore bland en av de värsta tänkbara förlusterna. Ett statement som kommer ge eko och ringar på vattnet som inte gagnar oss. När våra egna juniorer inte ges chansen går de till en klubb som vågar mer än oss och som belönar hårt slit framför namnen på ryggen och lönekuvert.

31 gillningar

Nya coacher kanske kan ge Träff en liten knuff i rätt riktning? Därför av vikt att vi skickar Lindbom direkt nu, helst igår. Så spelare fattar att det är en ny giv och att man inte är körd i HV, på det sättet man eventuellt var (juniorer, Foppisch, etc) under Lindbom. Sen kan de nya tränarna bestämma hur man går vidare, men baserat på egna värderingar, inte Lindboms konservatism.

7 gillningar

Finns de han hade kopplingar med kvar i klubben?

Exakt.

Vad skulle det skicka för signaler om vi sätter Lindbom som GM?

Noll utveckling för unga spelare i HV71.

Lindbom är en stor belastning.

1 gillning

LHC har nu bekräftat att John Nyberg lämnar klubben, så det är väl bara en tidsfråga innan Hv presenterar honom.

AIk går ut med att WIN lämnar och som ett brev på posten har han böjat följa HV71 på Instagram.

Done deal!

5 gillningar