Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Yes! Nu firar vi!

Obegriplig värvning. Han är säkert en bra spelare och skulle kunna ta en roll som lovande spelare i en fjärde-kedja i ett SHL lag.

Men vi har ju redan två fulla kedjor med breddspelare på kontrakt samt egna juniorer som knackar på dörren.

6 gillningar

Bredd är aldrig fel. Bra med mycket bredd till match 7 i kvalet. Det såg vi ju denna säsong.

3 gillningar

Jag skulle vilja se en “kollar läget” med nubben för att förstå vad fan de tänker.

Har de ens tittat på vilka spelare vi har på kontrakt nästa år? Inser de allvaret?

För jäkla dåligt att det är total tystnad. Bara tycka synd om sig själva och AD som svamlar om förändringar.

4 gillningar

Dom kör budget och hoppas på total islossning och ett religiöst mirakel.

Fattar i ärlighetens namn inte vad fan vi ska ha honom till. Inget hat mot människan men han kan knappt producera något i HA, varför ska vi slita upp honom i SHL där han mest sannolikt kommer vara ännu sämre?

Han kanske ersätter Måns som Wikegård troligen är riktig sugen på att värva till DIF.

Skulle hellre ha kvar Måns alla dagar i veckan och se hur han lirar med ett ordentligt spelsätt / en faktiskt bra tränare då :sweat_smile:

Kan ju vara nån form av önskan/krav av AB att få med sig honom.

Vad ska HV med han till? Har ju mängder med bredd…

Han kanske kan tillföra nåt till skillnad från resten av bredden

Men då måste vår dåliga bredd bort. Ignberg Nilsson in förutsätter att Hansson och Stakkestad försvinner. Kanske även Lindbäck.

6 gillningar

I bästa fall, i värsta (och mest sannolika fall) så spelar stakke numera i 2a och Nilsson fyller på i 4e :^)

Den trion lär väl inte blir jättedyr att bryta med. Hansson tror jag gjort sitt iaf.

En tredje kjedja med. Lenc - ofm - stakke

Kan bli bra kan bli bajs . Vem vet. Kanske får stakke ut mer där än i en döda kjedja i 4de

Vet inte hur dom tänkt riktigt. Svårt att se att vi ska bryta med alla dessa 3 ( stakke , Hansson , Lindbäck)

Usch. Har ingen bra känsla över nästa säsong. Är inte ens förväntansfull inför denna sillyn då ryktena som varit hittills är hästskit!

Hoppas innerligt på att bli motbevisad.

3 gillningar

Ja det ser verkligen brunt ut. Backsidan ska ”uppgraderas” med Nyberg. Ingberg Nilsson in som forward. Oprövad fjärdegnuggare från allsvenskan. Två värvningar jag inte begriper alls.

Varför lägger vi pengar på nåt vi redan har? Om Nyberg är en ersättare till en skadad Seppälä ser jag det som ett nerköp. Ersättare för Maalahti? Möjligen. Sissons ryktas man vilja förlänga med. Fattar inget. Ligans sämsta försvar ska alltså bli bättre med dessa?

Ingberg Nilsson? Vi har fjärdelirare i överflöd i Tikka, Lindbäck, Stakke, Herman, Teden. Dessutom Önerud och ett gäng juniorer som borde få chansen.

En 35-årig Hanzl var så gott som klar men stoppades tack o lov i sista sekund av honom själv.

Allt hopp står till att Anton B som assisterande (?) kan väcka döda till liv och sätta ett fungerande försvarsspel med dessa…

Usch. Vad är Nybergs storhet? Kommer Ingberg överraska och bli en ny publikfavorit?

Denna Silly kommer bli brun, mörkbrun.

1 gillning

Vart ifrån har du fått att han inte fått spela???

Nyberg hade tredje mest speltid i LHC både i serien och i kvartsfinalen. Ersätter han Maahlahti är det fullgott så. Det är ingen sexig värvning, men en välbehövlig sådan.

4 gillningar

Ja det kan man verkligen undra. Pinsam miss. :see_no_evil:

På tal om Sissons. Är han verkligen så dålig? Enligt mig rätt stabil i kvalet. Kanske inte säger så mycket?
Men man kanske skulle utnyttja honom på det han är van vid. Offensiv back. Betänk att han i Hv fick em roll som defensiv back villet han inte är van vid. Ytterligare en spelare som man utnyttjar helt fel.

3 gillningar