Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Håller med dig lite faktiskt. Tyckte absolut han gjorde de bra. Kanske inte mer än så.

Hade en jövla förmåga att hitta ett första pass upp i banan snabbt.

Tycker inte heller han var dålig. Men han hade en svajig inledning med en hel del felpass osv. Men tycker att han var stabil i kvalet. Tycker att han är värd att behålla, om han inte kommer sitta på ngn jättelön.

På backsidan behövs enkom spets. Även på centersidan. Allt vi behöver nu är spelare som gör skillnad. Vi måste lägga allt krut på det och sedan fyller vi ut från egna led. Solklart nej från min sida gällande Sissons iaf.

13 gillningar

Ang. Sissons så är jag försiktigt positiv, men det är avhängt på att han kan tänka sig spela billigt. för nån monsterlön är han inte värd.

Ja ska detta laget bli bättre så måste allt som kommer in nu vara riktigt bra spets, därför blir man ju zZZ kring AIK spelaren där, Backen från LHC känns som en uppgradering över Säppelä om det är honom han tänkt ersätta

Också försiktigt positiv till Sissons utifrån att han spelar för rätt lön. Tycker han gjort det bra, och där dessutom bekväm med puck. Dessutom får det inte vara på bekostnad av spetsen. Vi har redan Fransson och Sjöholm där jag ser båda på 6 backar nästa säsong. Hallquist har fått börja känna på det, och Landén hade nog mått bra av en period i HA likt Fransson i år. Kanske också Strandell? Billig bredd som ändå kan bidra på ett annat sätt än vår billiga bredd i år.

Också försiktigt positiv till Ignberg som kommer ha en extremt tydlig roll och är värvad just för den rollen. Gillar det jag sett av honom och förhoppningsvis får vi en “jobbig jävel” som är jobbig för motståndarna och inte det egna välbefinnandet den här gången… Dessutom lär ju den här värvningen vara något som AB verkligen velat ha med sig.

Jagar vi nu spelare som Engsund (vilket jag tycker är helt rätt) så framstår ju värvningen som Nyberg än mer onödig sett till hur mkt pengar vi ryktas lägga på honom. Dock som någon sa, svenska spelare i rätt ålder är rätt att bygga på, och det finns ju samtidigt frågetecken för både Strålman och Seppälä.

Ja, de som verkar klara är inget som lär göra oss bättre.

Men hävdar fortsatt att viktigaste posterna finns på ledarsidan. Kan de sätta ett ordentligt spel och få med sig truppen kan vi kanske lyfta något. Tror ingen spelare i världen kan få bukt på denna skutan om inte rätt ledare utgör grunden.

5 gillningar

Men hörni, ni säger det ju nästan själva… Sissons gjorde det okej och det håller jag med om. Men oavsett lön, så är det en lön som ska täckas och en ”mun att mätta” (speltid och plats i trupp). Räcker det att vara ”okej” mot ett numera hockeyallsvensk IKO för att övertyga er om en fortsättning? Just nu är vi sämsta laget som är kvar i SHL och Sissons kommer strama åt den budget vi har ytterligare vilket gör att mindre pengar kan läggas på det vi verkligen behöver -spets.

För min del finns det inte på kartan att Sissons ska fortsätta. Vi kan inte nöja oss med ”okej”, det har vi gjort alldeles för länge nu.

20 gillningar

Hur billig kan Sisson vara egentligen? Ska ha betalt i dollar vilket inte är optimalt heller.

Om nu Sisson stannar räknar jag med att han passar i den mall HV har inför nästa säsong och är godkänd av såväl nya tränaren som nya sportchefen. HV får ha vilka dom vill i laget bara vi kan spela hockey nästa säsong.

Du vill alltså på sex backar ha Fransson, Sjöholm och Sissons?

Sen Nyberg på det och ev Strålman.

Seppelä, ev Engsund, måste ju bli kvar då vi måste ha minst en stark back.

Då är ju Nyberg i första backpar. Ersätter Nardella i princip.

Jag kan inte se detta hända och skulle bli riktig orolig om dessa tre är tänkta på sex backar.

Seppelä / Engsund
Sissons
Fransson
Sjöholm
Nyberg

Så en plats kvar i topp sex i så fall.

Kaski
Nardella
Strålman
Ny

Får kämpa om den sista platsen.

Nej jag är verkligen inte övertygad heller :slight_smile: Däremot så är jag heller inte helt övertygad om motsatsen, beroende på vad som händer med ett par av övriga backar. Hade gärna avvaktat med Sissons och sett behovet.

Nej, det har jag inte sagt. Hoppas snarare det beror på vad vi vill ha som sjua. Blir det Strandell eller hur är status på honom efter skadan? Nöjer man sig med en junior och börjar lite tunnare?

Ska Sissons stanna så för det väl vara för en ganska låg lön isf. Som ngn skrev ovan så är det inte lämpligt att han tjänar som en toppspelare, för den klassen har han ju inte riktigt. Då får man ju göra sig av med honom ist. Kanske är det bätttre att göra sig av med honom ist.

1 gillning

fan det är farligt när man haft ett så jävla dåligt lag som vi, då ser alla ut som superstars bara för de har varit okej. Näe jag är mycket skeptisk till Sissions med, tyckte han var en av de bättre backarna i kvalet, men det var emot Oskarshamn

3 gillningar

Förstår inte alls hur man kan försöka på Sissons i det läge vi är i.
Absolut att han kunnat gå in om vi skulle ha in 8 nya backar. Men med det vi redan har så måste vi ha in spets som kan äta istid.
Tycker inte vi har någon i den backbesättning som vi har nu.

Det borde vara spelare som Pilut eller Borgman. Nu är inga av dessa två i närheten. Men den typen av spelare som bär laget bakifrån.

3 gillningar

Någon som har lyssnat på Sanny&Svensson podden som kom idag? Sa dom något av intresse för våran del?

Nix, ingenting

Tänker att när den nya tränaren presenteras, så borde väl Ingberg också presenteras ganska omgående? Hoppas att de kan få med Zion också.

1 gillning

Vill verkligen inte ha Zion! fjärdefemmor har vi 3 av just nu… Om man inte planerar attt bygga för ännu en bottenstrid vill säga

1 gillning

Zion hade varit i 4de kjedjan . Tror inte han är redo i en 3de

1 gillning