Lagbygget 24/25

Nä han måste vara värvad för att göra 0 poäng och usel plus minus, för det är det man får :triumph:

Så om spelaren mellanlandar i Tjeckien så blir det genast mycket enklare att prestera i SHL?

Tror alla som kan någonting om elitidrott förstår att en spelare som får en stor roll har större chans att göra poäng.

När Karlqvist försvann blev Lodin spelaren som tog hans plats.

Våra så kallade stjärnor har tyvärr inte presterat tillräckligt bra. Vi hade under en kort period en kedja som bar laget. Men så fort AP var redo för spel ska allt byggas runt honom. Jag personligen hade istället velat se honom i en lägre kedja för att spela ikapp sig och när/om han hittat gammal form åter placerat honom högre upp. Nu är/var känslan att hans plats var gjuten. Hans stats räddas helt och hållet av en match mot OIK där han öste in poäng. I övrigt var det högst mediokert.

Elvenes visade till exempel vad han kunde när han fick chansen i första i Leksand. I HV var han lägre ner en Tedenby. Som trots spel i pp knappt producerade mer än våra defensiva spelare.

1 gillning

Hade Nubben varit kvar hade han värvat alla fem på stående fot. För min del är det slut med oprövade finländare för lång tid framöver.

4 gillningar

Att diskutera roller.
Det är väl en viktig del av lagbygget?

Just hur vissa spelare mer eller mindre har sina platser huggna i sten är enligt mig ett stort problem.

Jag var en av de första som var väldigt skeptiskt till Ortio och hans prestationer. Det satt långt inne innan han blev placerad som tvåa.

Var/är även tveksam till AP20 som jag tycker stressas in i en allt för stor roll. Sett till hans fysik/skadeproblematik och prestation.

1 gillning

Tror inte att något kommer idag om vi inte får någon tease runt 14.30. Har inga förhoppningar

Återigen så har de pausat rekryteringar som AD svarade på i en intervju

Undra hur de blir om det är klart med Brome
AP20-NY-Brome
OSL-Borgström-Lenc

1 gillning

Återigen ska väll en sportchef och en klubbdirektör presenteras på ett eller annat sätt.

Återigen det har du rätt i :wink:

1 gillning

Och GM😎

Om fallet är att han ska lämna så kan det ju också vara att man bryr sig om våra gamla hjältar såsom Foppa. Inte bara för att han ska va i form. Får man hoppas. :slight_smile:

4 gillningar

Kom igen nu, forumet!

Jag uppmanar ALLA att överväga om det ni skriver är ämnat för den tråden ni skriver i! Det ramlar in ca 200 inlägg om dygnet och tyvärr diskuteras allt i alla trådar samtidigt, vilket gör att typ 75% av allt som skrivs är OT!

Så:

Om man vill skriva om hur man upplever stämningen eller motsvarande på forumet så gör man det i Tråden om HV71fans.

Om man vill skriva om en specifik spelares, eller ledares, kontraktsituation, boendesituation eller liknande, så gör man det i respektive spelar-/ledartråd.

Vill man diskutera en specifik företeelse så gör man det i respektive tråd.

Vill man diskutera rykten så gör man det i rätt tråd.

Vill man diskutera HV71 i allmänhet, så gör man det i Tråden om HV71.

Man ska också överväga att dela upp sina inlägg. Vissa inlägg avhandlar flera olika ämnen och ska därför delas upp i de olika ämnena i olika inlägg som sedan postas i rätt ämnestrådar!

Som sagt, det regnar in ett stort antal inlägg varje dygn, och vi moderatorer kan och hinner inte att flytta om och hålla på. Jag vet att det är flera som upplever den allmänt urballade ordningen som ett problem - allmän uppmaning:
DET ÄR ETT GEMENSAMT ANSVAR ATT HÅLLA ORDNING!

Alternativet är att vi får rensa även bra och tillförande inlägg som är felplacerade.

Tack på förhand.

29 gillningar

Borde inte det här inlägget vara i tråden om Hv71fans…??
:stuck_out_tongue_winking_eye:

8 gillningar

Haha, jo det borde det kanske. Egentligen borde det vara ett ”flash banner”-inlägg som är det första man ser när man öppnar forumet. Men jag la det där jag tyckte det var mest OT. Och bidrog således till mer OT…:see_no_evil:

4 gillningar

Jag hoppas verkligen att HV behandlar alla sina ”avgående” spelare och gamla hjältar med största respekt och supportar deras framtida karriärer så långt det går utan att försämra för HV.

Hur Foppa behandlas nu är ev OT. Men jag anser att det har med lagbygget att göra. Det är typiskt sånt och rykten kring detta som kan göra att en spelare föredrar en förening framför en annan.
Detsamma gäller proffs på sommarledighet…

2 gillningar

Jag tycker….

Kaski - Engsund
Alsing - Strålman
Nyberg - Sjöholm
Fransson

Om Kaski och Strålman signar så är jag nöjd såhär. Signar ingen av de så får man ersätta. Någon kommer skadas o då kan Fransson va bra som en 7e back att ersätta

1 gillning

Håller med

Håller med men hade haft Sjöholm som 7e alla dagar i veckan.

2 gillningar

Engsund i andra backpar när blev han en första kedje back?

Jag hoppas man går stenhårt på att få tillbaka Lallegia. Kosta vad det kosta vill.
Värd varenda krona enligt mig.

4 gillningar