Jag hade gärna sett att man försöker sätta ihop de spelarna som visar mest glöd och vilja. Just nu så har man spritt ut dessa spelare och en spelare med glöd tillsammans med två uddlösa spelare ger sällan någon eld. Nu när AP blir borta så får man även ett naturligt tillfälle att förändra i kedjorna. Troligen så tar man den enkla vägen och bara slänger in OSL på AP’s plats men jag hade mycket hellre sett att man istället spelar Luoto - OFM - Ang i en första kedja. Utöver att det är tre väldigt skickliga spelare så är det även, enligt mig, de tre forwards (framförallt Luoto och OFM) som verkligen ger allt (möjligen även Träff och Lenc). De tar sig framåt i den kvicksand som vi just nu befinner oss i medan resterande spelare sjunker som stenar. Ang har poäng tre matcher i rad och är “mindre förstörd” än övriga spelare. Låt dessa få lira en jävla massa och tända laget istället för att bli nerdragna i trötta omgivningar.
Hade även varit skoj att se Träff/Lenc tillsammans med en bättre center än Lindbäck. Kanske med Reber, om man vill ha speed, eller Kero om man vill säkra mer bakåt/mer stabilt.
Det är nog snarare så att Anton 34 inte är någon bra förare alls och när han nu hamnat bakom ratten till vad som är en alldeles för stor och snabb bil för honom med tanke på hans erfarenhet så sladdar han av banan redan i första kurvan och är nu på väg att flyga ut över säkerhetsstängslet.
Kan ju bero på hundra olika saker. Men det lär släppas när de anser det vara rätt tillfälle.
Vill minnas att det var samma visa med Foppa. Nån här inne som pratade om att han sagt upp sin lägenhet som han fått genom Hv. Sen tog det nån vecka innan man gick ut med att han lämnar.
Jag hade nog gått all in på ungtupparna och samtidigt försökt balansera laget lite bättre än vad Blomman gör.
Träff-OFM-Reber / Full fart framåt pojkar!
Lenc-Borgis-Ang / Lenc tar hästjobbet och går på kassen.
Louto-Kero-OSL / Louto murbräcka, OSL “fri” roll.
Teden-Lindbäck-Brännström “Left overs”
Jag tyckte det var riktigt bra , men jag tycker Reber är lite svagare defensivt så skulle byta Lenc med Brännström (som också är lite svagare defensivt) enligt nedan :
”Här är ett gäng som jag är tveksam till. Nyberg, Stakkestad, Lindbäck, Hansson, Stål Lyrenäs, Tedenby. Hade konkurrensen varit större på backplats hade jag gjort mig av med Sean Day också. Det blev visst mer än fem…” Words från Donald i JP. Ta med er JD på vägen ut så kanske vi kan stoppa blödningen.
Visst, Sjöholm har brister stundtals i puckspelet, absolut, men det sitter en och annan motståndare i sargen också.
Fint krig!
Återigen ett vägval. Jag kommer aldrig glömma när Day TITTADE PÅ 2 mot 1 förra matchen. Nu är pucken där, passning dit, pucken tillbaka, och i mål. Det var ju synd.
Det är inte alltid backarnas /målisens fel alltid när det blir baklängesmål. Allting är så sjukt när det gäler Hv. Se bara när en back har pucken. Eller forwards för den delen.
Vem f-n ska han passa till ?
Vi hjälper inte varandra för fem öre.
Är det ABs fel ?
Jag vet inte men så här får det f-n inte se ut.
Det snackas ibland om äran om att dra på sig landslagströjan.
Hur är det med att dra på sig HV-tröjan undrar jag ?
Vi skulle ha chansat på Kossila och gett honom ett bud i Tikka-klassen när han var på marknaden. Han gör såklart succé i Örebro med 8p (och +8 i +/-) på 7 matcher hittills. Men det hade väl inte sett så mycket bättre ut med honom i laget nu när vi saknar ett fungerande grundspel, i princip alla är under isen och någon förändring till det bättre verkar utebli. Nu lär väl han och Karlqvist och Puistola ha lekstuga mot oss på tisdag.
Tre storförluster, sist i tabellen och Blomman som envisas med att ställa Sjöholm och Fransson åt sidan till förmån för Day och Nyberg. Hopplöst.
Lär väl inte hända, men man kan ju hoppas att tränartrion fått lämna senast på måndag. Ställ Persson, Tuppen och Pettan i båset tills vi gör klart med en ny HC.