Lagfoton över åren

Inspirerad av @BlackIce så tycker jag detta är värt att dokumentera här på forumet.
Vissa av bilderna tillhör: https://stimar.se/produkt-kategori/lagbilder-hv-71/, som säljer dem

- 70-talet:

74/75:

(Hjälp till att namnge alla på bilden snälla)

79/80:


(Hjälp till att namnge alla på bilden snälla)

- 80-talet:

84/85:

Övre raden från vänster: Kevin Beaton, Ove Thörnberg, Roger Bergsten, Per Martinsson, Jan Lilja, Stefan Falk, Jan Hedell, Kaj Nielsen, Uno Johansson, Torgny Karlsson.
Mellersta raden från vänster: Thomas Ljungbergh, Nils-Gunnar Svensson, Bert-Roland Näslund, Roland Eriksson, Thomas Lindster, Jan Bergstrand, Hans Wallin, Ivan Hansen.
Nedersta raden från vänster: Peter Ottosson, Hans Gustafsson, Bror Hansson, Claes Heljemo, Kenneth Johansson, Sten-Åke Söderberg, Fredrik Stillman och Bengt Kinell.

2 gillningar

90-talet

2 gillningar

00-talet:

1 gillning

10-talet:

2017/18:

hv71 1718

2018/19:

2019/20:

3 gillningar

Tusen tack!!
Bra jobbat!!

1 gillning

Har hittat några till.

Det här är det mest episka lagfotot alla kategorier. Ingen reklam. Bara en megastor HV71-blaffa på bröstet och gula hjälmar. Undra om de tre utan hjälm glömt sina eller om de spelade utan hjälm.
…och så Rosenlundshallen i bakgrunden.

Från säsongen 1974/75.

7 gillningar

Episk! :heart_eyes:

Skridskor med de gamla skydden, på gräääääs. ööööverstyyyyffvftfuuutyyff!

Vi behöver plocka in beskrivningen av vilka som är med på fotot, finns den?

Kom igen, HV-nördar, pitcha in!!!

1979/80 (Som redan nämndes i den andra tråden.)

1984/85. Ett litet HV71 på bröstet och ett stort Husqvarna.


Övre raden från vänster: Kevin Beaton, Ove Thörnberg, Roger Bergsten, Per Martinsson, Jan Lilja, Stefan Falk, Jan Hedell, Kaj Nielsen, Uno Johansson, Torgny Karlsson.
Mellersta raden från vänster: Thomas Ljungbergh, Nils-Gunnar Svensson, Bert-Roland Näslund, Roland Eriksson, Thomas Lindster, Jan Bergstrand, Hans Wallin, Ivan Hansen.
Nedersta raden från vänster: Peter Ottosson, Hans Gustafsson, Bror Hansson, Claes Heljemo, Kenneth Johansson, Sten-Åke Söderberg, Fredrik Stillman och Bengt Kinell.

3 gillningar

Och så några från de senaste åren:

2017/18:
hv71 1718

2018/19:

2019/20:

1 gillning

Jag kommer ordna runt i denna tråden så de hamnar i kronologisk ordning… bara så ni vet…

1 gillning

Den kommer från HVs facebook, men inga namn i posten.

Det är för lång tid tillbaka för att jag ska kunna para ihop namn på eliteprospects med ansikten i bilden.

Med alla mensch vi har här borde vi väl kunna börja lägga pusslet iallfall?

1 gillning

Underbar bild!

Tränaren på bilden, är det Göte Wiklund? Han som kom från… :drum: Timrå! :joy:

2 gillningar

Rotade lite i gömmorna hemma. Tyvärr är min scanner inte vad den en gång varit. Jag lyckades inte få till ljuset på den här.

Hittade även en del gamla hockeykort med HV-spelare som jag kan slänga upp här om intresse finns.

De utan hjälm är nog målvakterna. Det är i alla fall Toni Andersson längst till höger av de tre. Till vänster av de tre är nog Göran Thorell och vänster om honom tror jag är vår ordförande Anders Wilander.

2 gillningar

Blue-Bulls eran är inte vacker… Jag mindes inte att det pågick under så många år som lagfotona faktiskt bevisar. Har en sån tröja långt inne i garderoben. :smile:

1 gillning

De tröjor man körde 98 till 02 är jag inget större fan av. Men som jag sagt i andra trådar. För mig har 96 till 98-tröjorna blivit en fulsnygg retroklassiker. En av mina favoriter där hemma i garderoben. Finaste minnet är då jag hade den på mig när HV mötte Växjö i försäsongspremiären 16/17 i Falkenberg.

Blev ju en rätt fin säsong :smiley:

Vad ska man göra en gråmulen och regnig dag. Lägga pussel så klart. Jag känner igen många på lagbilden 74-75, men en del får jag gissa och sätter därmed ett frågetecken efter namnet. Här är mitt lagda pussel:

Bakre raden; okänd, Göte Wiklund, Mikael Eriksson (?), Conny Nordberg, Jan Bergstrand, Peter Magnusson (?), Sten-Åke Söderberg, Anders Wallin, Bengt Halvardsson, Christer Thorén (?), Bengt Kinell, Bernt Holmqvist.
Mellanraden; Bo Carlsson (?), Christer Qvennerstedt, Anders Wilander, Göran Torell, Björn Jansson (?), Toni Andersson, Kenneth Nycander (?), Bo Westling nr 8.
Främre raden; Arne Melin, Kaj Nielsen, Leif Andersson, Dennis Persson, Lennart Hermansson, Roger Eriksson (?).

Som sagt, mycket är rätt, men en eller annan kan va fel. Fick ihop alla pusselbitar om än med lite våld. Jag känner absolut killen i långbyxor, men får inte fram namnet.

2 gillningar

Grymt jobbat! :muscle:

Jag skall flytta ihop bild och pussel på samma ställe, så de ligger kronologiskt rätt dessutom.

Kan inte killen i långbyxor vara en ung och slimmad Denny Eriksson?
Med lite fantasi så…