Någon som är medlem på Hockeyforat.com?

Hej!

Ber om ursäkt för om den här tråden är felplacerad på något sätt eller så, men vill fråga er om det finns någon som är medlem på Hockeyforat.com?
http://hockeyforat.com/

Det är ett forum för Färjestad BK-fans och de har stängt sign-up på den sidan, så tänkte om någon kunde kontakta någon admin på den sidan och kanske gå i god för mig så att jag kan signa upp?

Det är 12 maj idag, vilket är på dagen 2 år sedan Färjestad BK vann sitt senaste SM-guld, så jag tänkte försöka se om det fanns intresse för en live-stream av matchen likt den ni hade här med HV71s guld 1995.

Om de vill kontakta mig direkt så finns jag på shadyjamyt@gmail.com
@Linuxuser” verkar driva sidan, sen finns det även en “@admin” man kan skriva till rent allmänt för att få kontakt med admins.

Vore toppen om det gick att lösa!

Grymt tacksam för all hjälp!

Stort tack på förhand!

Det går inte skriva dit och fråga?

1 gillning

Missade länken du skickade!

Tack så mycket!

Ska prova!

EDIT:
Tyvärr så fungerade inte mailen (bounceback så mailen är förmodligen borttagen).

Så finns det någon som har något annat tips, eller kan kontakta “@Linuxuser” / “admin-gruppen” där?

Tack igen!

Märkligt, vad är egentligen anledningen till ett helt stängt forum, klubb för inbördes beundran?
När folk tids nog droppar av kommer det ju dö ut.

1 gillning

Verkar som om de hade problem med spam tidigare.

Alltså shit vad jag önskar att ni alla här på detta forumet konverterade till Färjestad och även ändrade forumets fokus till Färjestad istället, haha!

Det är väl för mycket att önska dock.
Konvertera från ett lag till ett annat lag gör man bara inte (om man inte håller på Växjö - för de är väl före detta HV-fans nästan allihop)

3 gillningar

Eller så konverterar du till HV. Problemet löst :wink:

14 gillningar

Haha, det är nog det “dummaste” men samtidigt bland de roligaste förslagen jag fått när det kommer till hockey!

Sorry för den långa bibeln jag skrivit nedan, men ja som sagt, många av er har nog inget emot att läsa en bibel till eftersom att ni kommer från från Jönköping!

Allt ovan är skämt så klart, men tror ingen av er tar illa upp!
Talking Tom-videon är det inte ens jag som gjort utan det var något jag fick av något FBK-fan för säkert 15 år sen eller så, helt sjukt gammal, men ni känner säkert igen ramsan!
Lika bra att försöka börja dra igång fan-rivaliteten redan nu så man är redo när det är dags för den kommande säsongens möten!


Den ramsan som blandade in Stefan Liv med familj var dock inget jag stod bakom - det var inte kul överhuvudtaget.
Det “enda positiva” den bidrog med var stämningen mellan klackarna, men den sjönk på tok för lågt tyvärr och man skäms över den.
Och det är inte på grund av vad som hände med Stefan, utan mer att det är ett alldeles för grovt och personligt.

Ni som känner till hur den går vet hur låg nivå det är på den så man skäms bara man tänker på den.
Kommer inte dra upp den för er, det lovar jag er.


Jag är 38 år, gick på min första match med Färjestad när jag var 4 år gammal, så tycker de som är yngre än mig kan byta lag som inte har lika lång historia med sin klubb så kan vi se vilka fans det finns flest av efter det, sen sker eventuellt byte!

Nej då, som sagt man ska inte byta klubb!
De flesta av er bor väl säkert runt Jönköping kan jag tänka mig?
Så ni bör ju vara bekanta med det första budordet, dock fansens första budord:

1: Du skall inte ha andra klubbar vid sidan av mig. (OBS: gäller ej klubbar utomlands - men om ens favoritklubbar möts så ska man hålla på den svenska klubben om svenska hockeyligorna är ens prioritet).

Jag har ju ändå haft turen att se Färjestad möta 2 av mina favoritklubbar från andra länder!
1998 - Färjestad - Dynamo Moskva
2009 - Färjestad - Detroit Red Wings (trodde aldrig jag skulle få uppleva det någonsin - och med det laget Detroit hade även om de hade tappat Hossa inför den säsongen så var ändå rostern fantastisk och i stort sett alla ordinarie spelare spelade mot Färjestad!

Det var en grym upplevelse, en av kanske 2 gånger någonsin jag haft sittplats istället får ståplats (den andra gången fanns inga ståplats-biljetter över så jag köpte sittplats och kontaktade en polare som skickade sin ståplats-biljett på mobilen så gick jag upp på ståplats ändå - de scannar ju inte biljetterna därinne utan kollar bara biljetten - om det är fullsatt, annars har man nog mest otur om man blir kontrollerad eller bara väldigt tidig - eller extremt sen så matchen precis ska dra igång och ståplats är fullpackat som det är redan - men då är kontrollen som sagt enbart en koll med ögonen).
Tror den gången jag bytte sittplats mot ståplats var final 4/7 2022.

Så ja, i alla fall, man ska inte byta klubb - hade varit svårt att ta en sån supporter seriös från båda fanbaserna misstänker jag.
Hade det kommit en konverterad Frölunda:it till oss så hoppas jag att alla tar sitt ansvar och låser in personen på toaletten.
ÄVEN om jag förstår personen till 100% - varför hålla på en klubb som vill vara som Färjestad när man kan hålla på originalet.

Och sen kan man väl förresten ha överseende med barn som flyttar från en stad till en annan som byter klubb för att inte bli mobbad eller utstött - för det är fan för jävligt att bli utsatt för all typ av mobbing/bli utstött - speciellt när man är barn.

Tur jag inte är hockeyspelare för jag hade garanterat varit som Marcus Nilsson (vår f.d #10) garanterat, jag skulle aldrig klara av att spela mot klubben i mitt hjärta så jag hade hellre spelat i Hockeyallsvenskan om jag inte hade haft något utlandsalternativ - eller om det inte passar med utomlands på grund av sin nuvarande livssituation eller inte vill flytta utomlands.
Han kommer ändå alltid ha ett grönvitt hjärta och sånt uppskattas när spelare visar det på det sättet.
Det är så synd att han inte fick förlängt alltså - en av SHLs bästa passningsläggare men kommer att spela för Björklöven istället.

Han är inte lika bra som för bara några år sen (när han blev utsedd till SHLs bästa forward bland annat), men han är fortfarande en toppspelare i ligan och man kan inte säga att han inte gör skillnad.
Mestadels positiv skillnad, men tyvärr så gör ju alla spelare misstag och om man är en offensivt lagd forward så kanske man inte ska förvänta sig att man spelar som Datsyuk/Lidström bakåt.
Hans största svaghet för mig är att han skjuter ALLDELES för sällan, men i och för sig så gör ju det att målvakten inte alls är med på det när han väl skjuter.
Han kommer vara saknad, väldigt saknad och kanske tog man honom för givet.

Men han kanske gör 70 poäng i Hockeyallsvenskan och att Björklöven ändå misslyckas med att gå upp och Färjestad hör av sig igen, sen att han inte valt att ta bort någon out för SHL - vilket jag inte tror han gjort, tror han skrev på 3 år med Björklöven för att få en tryggare tillvaro istället för kanske 1-2 årskontrakt, eller kanske än värre - tryout.
Men ja, hoppas kan man ju alltid göra!
Spelare med hjärta för klubben är såna man verkligen vill ha och det är väl det som skiljer nutiden från min och er klubbs riktiga storhetstid.
Även om Färjestad har haft en väldigt tur/skicklighet? med att behålla vår stomme, men sånt håller ju inte för alltid om det inte är spelare från trakterna.

Sen är det ju lättare att välja att stanna när man vet att man förmodligen kommer ha en chans att vinna guld varje år också - om man är utifrån.

Michael Lindqvist - kommentarer är överflödiga när det gäller honom, när han inte producerar framåt så har han blivit en spelare man till och med kan använda i box play nuförtiden!
Vilket Färjestad gjorde många matcher den gångna säsongen och vi har redan ruskigt bra ordinarie bp-spelare.
Killen är en grym spelare och det märkte man inte minst när det gick som sämst, 0 poäng på vad var det 15 eller 16 matcher och när han väl gjorde poäng så öste han in poäng i stort sett resten av grundserien.
Sen gör han poäng, då kommer 3 poäng i samma match och slutar med 5+8 på 7 matcher och en av de hetaste spelarna i ligan, 2 poänglösa matcher som vi ändå vinner borta mot för oss svåra Oskarshamn (vi har haft jävligt svårt för Oskarshamn några år) men vi vann ändå med 4-1, åker till Skellefteå och vinner borta med 3-2 där utan att Lindqvist får någon poäng, sen gör 2+1 kommande 2 matcher och avslutade grundserien med 0 poäng i sista matchen.
Så 7+9 poäng de avslutande 12 matcherna vilket är en grym personlig styrka att lyckas vända sin säsong sådär.
Han har spelat i Färjestad sen hösten 2017 med undantag för en väldigt kort utflykt till Nordamerika men kom tillbaka efter mindre än en halv säsong.
Honom får man nästan räkna till konverterad och är ändå bara 29 år gammal med 7 säsonger i Färjestad och har enbart 2 säsonger med en annan klubb (AIK - alltså riktiga gnaget, inte plastgnaget i norr) i högsta ligan - TACK OCH LOV!

Linus Johansson med 5 säsong för oss redan varav 4 som lagkapten och en som assisterande.

Sen har vi ju David Tomasek som kan bli en del av vår “stomme” om vi har ordentligt med tur - men med tanke på hur bra han var för Tjeckien i matchen mot Finland nu i VM så känns han nästan förlorad redan, men hoppas kan man ju, att vinna målligan med enbart 25 mål gjorda är ju ändå sällsynt i SHL så en svagare säsong just målmässigt av spelarna i alla klubbar - i Färjestads del så hade vi ju en enorm jävla bredd, 7 spelare med 12 mål eller fler…

Liam Öhgren (12 mål på endast 26 matcher - tyvärr förlorad, hade så jävla gärna fått behålla honom), Joel Kellman (12 mål !!!), Michael Lindqvist (13 mål - med tanke på hans mål och poängtorka så är det fantastiskt gjort), Joakim Nygård (14 mål), 37 åriga Per Åslund på 18 mål på 45 matcher, Victor Ejdsell på 20 mål, David Tomasek på 25 mål.

Så får vi behålla Tomasek de åren han signat för också så vore det fantastiskt nice, att vara så bra som utländsk spelare i SHL är rätt sällsynt - men det är ju om han inte får en plats i NHL och som han spelade mot Finland så ser det inte bra ut för vår eller ligans del, tyvärr).
Men får vi behålla honom kontraktet ut (25/26 så vore det grymt nice - dessutom 28 år gammal så han kan ju bli en ledande spelare - mer än poängmässigt om han stannar kontraktet ut och sedan förlänger).
Men Schweiz är ju ett enormt hot också (efter kontraktet är slut - han har ingen out-klausul för Schweiz - så snacka om att killen trivdes som satan när han skrev på för ytterligare 2 år den 2 november - enda out är ju så klart NHL som alla har).

Enbart de bekräftade tappen bland de som gjorde 12 mål eller fler blir ju Öhgrens 12 mål (0.46 g/gp), Ejdsells 20 mål (0,4 g/gp) - så ser jag Öhgren som överlägset det större tappet, även om man verkligen gillar Ejdsell.

Men vi hade 7st spelare bland top 50 på gjorda mål i ligan, det får man tyvärr inte uppleva så ofta.
Växjö hade 6st, Skellefteå 4st (lika många som HV71, Modo, Linköping, Leksand & Frölunda), Malmö 3, Timrå 3, Luleå 3, Rögle 2, Oskarshamn 1, Örebro 1.
Tyvärr översattes inte detta till slutspelet… vilket kommer gräma mig enormt, detta laget vi hade i år skulle vinna guld och jag unnade det laget guld som satan alltså.

Just spelarna vi hade var klockrena med Öhgren, Tomasek och Lindbom i spetsen och får kanske inte behåller någon av de 3, Öhgren måste floppa totalt, misslyckas på sällan skådade nivåer på campen i höst om han ska misslyckas att ta en plats i Minnesota - så bra är han.

Lindbom, draftad av Vegas vilket betyder att han absolut inte vet vilket lag han tillhör så fort som transferfönstret öppnas igen, haha.
Så jävla illa Vegas är alltså, de misshandlar sina spelare och att spela där innebär nog fan mindre trygghet än någon annanstans i hela hockeyvärlden.
Tyvärr har de en Stanley Cup, genom att göra en Tampa med LTIR för tredje året på rad - patetiskt att inte NHL täpper till det hålet som finns nu och funnits hela tiden bara det att inga har utnyttjat det som just Tampa och Vegas - tyvärr ger det resultat vilket innebär att halva ligan kommer vara långtidsskadad inför varje slutspel om det här fortsätter.
Men som jag sa om Vegas, de tradear bort prospects och draftval hela jävla tiden för att komma under lönetaket varje sommar, så att draftas av Vegas kan lika gärna innebära att man får spela för San Jose Sharks eller någon annan klubb som har mycket pengar upp till lönetaket - hemskt alltså.
Tradear bort en dyr spelare med ett dåligt kontrakt som inte presterat och skickar med draftval eller lovande prospects på köpet, sen köper en på den positionen som deras prospect möjligen kunnat ta.
Tack och lov slipper vi det i svensk hockey, har ju en känsla av att vår variant av Vegas hade varit Frölunda - och det är jag nog 99% säker på, Växjö hade möjligen också kunnat köra den, men där kanske det ligger på 51% att de gjort det.

Men gällande våran bredd när det kom till målskytte igen…
Marcus Nilsson stannade på 4 mål (fast han kanske sköt bara 48 skott - eller ja bara, det känns som minst 10-15 mer än vad jag hade gissat att han hade) på 52 matcher (varav någon match där han enbart satt på bänken), så hans målskytte ock antal skott är under all kritik tyvärr och förmodligen det som förstörde en förlängning - enbart 5 ordinarie spelare sköt ju färre skott under säsongen, på färre spelade matcher - spelar inte PP som Nilsson oftast gör och 3 av de 5 han hade bakom sig var backar…

De andra 2 var Peppe Lundh som är en defensiv forward och den andra Lucas Forsell med 6 matcher färre och 7 skott färre.

2 av backarna som hade färre hade 9 och 10 matcher färre spelade - och tror att Tornberg hade lyckats skjuta 2 skott på 10 matcher för att gå förbi, tror även att Göransson hade lyckats skjuta 5 skott på 9 matcher för att gå förbi också.

Lucas Forsell som är näste man i antal skott hade haft 6 skott på sig att skjuta 8 skott för att gå förbi - tror jag han hade klarat av med lite mer speltid.

Axel Bergqvist hade 34 skott på 35 matcher, 17 matcher färre än Nilsson, 14 skott färre så tror även han hade skjutit fler skott än Nilsson om han spelat hela säsongen.

Så det skulle placera Nilsson näst sist bland alla ordinarie spelare i laget i antal skott på hela säsongen, det känns helt sinnessjukt, men jävlar vad lättläst och tacksamt det blir när man har en sån skicklig spelare och motståndarna vet att han skjuter högst troligen inte - det kan ha kostat oss rätt mycket och förmodligen därför vårt Powerplay var skrattretande i ca 40 av 52 matcher.
Att vi hade 0% i slutspelet ser jag inte ens som överraskande, inte ens om serien hade gått till 7 mot Rögle om inte typ Tomasek, Öhgren, Ejdsell gjort någon individuell prestation eller brutit mönstret, eller att Åslund slår in någon retur.
Eller kanske till och med om någon passning som Nilsson slår inte är läst i slutspelet, men det känns högst otroligt att något lag skulle vara så dumma att inte täcka passning och försöka få honom att skjuta - han hade ändå försökt passa i 9 fall av 10.

Nilsson hade sämre mål/gp än backarna Axel Bergqvist (3g, 35gp), Jonathan Andersson (4g, 49gp), Mattias Göransson (5g, 43gp), Magnus Nygren (5g, 50gp), Joel Nyström som hade en väldigt seg start på säsongen (men ändå 8g, 51gp) och Jeremy Groleau (3 mål på 41 matcher - 0,0732 g/gp) vilket är i stort sett samma målsnitt som Nilssons 0,0769 g/gp).

Forsell som hade en sämre säsong produktivt än året innan på 4 mål på 46 matcher, Patrik Lundh som nästan enbart används i defensiva situationer som hade 4 mål på 49 matcher, Marcus Westfält med 6 mål på 52 matcher och Linus Johansson med 8 mål på 49 matcher och hans uppgift är ju inte direkt att göra målen…
Sen inhopparna Jack Berglund som hade 1 mål på 8 matcher, men han gjorde mål i sin första match, väldigt lovande spelare hur som helst och ser framemot att han tar plats i A-laget - “älskade” hans farsa Christian!
Backen Noel Fransen som spelade 4 matcher och gjorde 1 mål (back).

Henrik Björklund som gjorde 1 mål på 5 matcher och varit hjärnskakad i nästan 2 raka säsonger, ändå förlängde vi med honom, vilket kan vara fair så han får visa vad han går för - kan ju inte varit alldeles för dyr.

Men han har kapacitet och om han får spela iaf 30-40 matcher nästa säsong så hoppas jag han kan visa vad han går för på riktigt.
Gjorde ju utöver det vårt sista mål för säsongen också i 1-2 förlusten på OT mot Rögle i match 4.

Sen de från trakterna - och som man räknar till från trakterna även om de är från Stockholm p.g.a. tiden de avtjänat i vår klubb.

Joel Nyström - moderklubb: FBK - OM han stannar, han skrev ju precis kontrakt med Carolina tyvärr och tror inte han skulle ta en NHL-plats utan hade förmodligen blivit ett år i AHL och sen kanske hem igen,

Magnus Nygren - moderklubb: FBK - vad ska man säga om honom, även om han inte har C:t eller ens ett A så är han en naturlig ledare och i normala fall en riktigt bra back i SHL och kommer nog göra en bättre säsong den kommande säsongen - sen har han ju tagit bort metallskrotet i foten som förmodligen störde honom en aning under den gångna säsongen även om jag inte skulle säga att han var dålig överhuvudtaget - han var inte sig själv bara

Joakim Nygård räknar jag som från trakten då han spelat i Värmland sen han var 16, J18, J20 för Sunne sen vidare till Färjestads organisation inför 11/12 och sedan varit kvar förutom de 2 utflykterna till Edmonton för att lira lite med McDavid, sen inte minst har vi ju Per Åslund, som nästan blir bättre för varje år.

Lucas Forsell (född i Västerås, Fagersta är den enda andra klubben än Färjestad han spelat för utöver när han var utlånad från Färjestad till Karlskoga delar av förra säsongen vilket fick ett grymt bra resultat) kan bli något på sikt, kanske till och med en kulturbärare likt Rickard Wallin, den killen har fått Färjestad-mentaliteten inpräntad i sig totalt, var någon intervju han gjorde under förra säsongen där man verkligen märkte att han kommer spela i Färjestad så länge Färjestad låter honom göra det och han inte drar utomlands och han har redan 6 år inom organisationen J18/J20/A-lag - sen gjorde han nog slutspelets absolut snyggaste mål, 2-2 målet mot Rögle i match 3 när verkligen ingenting talade för att Färjestad skulle kvittera den matchen så bröt han mönstret totalt - https://youtu.be/uiHzK0iNoKo?t=39 39 sekunder in i det klippet, han är inte heller från Värmland men man ser honom som “vår” produkt då det är vi hjälpt honom dit han är tillsammans med han själv under de senaste ca 5 åren och han är 20 år gammal.

Gillar våra värvningar av Ollas Mattsson och Stian Solberg också - han kan bli något på sikt, dessutom en norrman i Färjestad igen (vilket var ett tag sen), var ju en del av strategin rent marknadsmässigt när Håkan Loob styrde, för med så nära norska gränsen så kommer det en hel del norskar på matcherna vilket är en WIN.

Och även nästa säsong så kommer vi ha spelaren som vann guldgallret säsongen innan i klubben (om han inte blir utlånad mot förmodan, jag tror fan Clara kan bli riktigt bra).
Clara nästa år som var utlånad till Brynäs och blev bäste junior, tillbaka hos oss, guldgaller-vinnande målvakt i HA, förra året var det Carl Lindbom och skulle det slå ut lika bra som Lindbom så vore det ju fan otroligt att få 2 såna toppmålvakter från Hockeyallsvenskan 2 säsonger på rad (Clara utlånad som sagt, Lindbom värvad).

Men shit när man tänker på det… hade Lindbom varit skadefri förra säsongen i slutspelet så tvivlar jag på att Modo vunnit HA-finalen, Djurgården hade nog gått upp och hade de fått behålla Lekkerimäki, Öhgren, Östlund och Lindbom - vilket jävla superlag de hade kunnat bygga billigt i så fall.

Öhgren blir nog vårt tyngsta tapp enligt mig som jag tror jag skrev i min bibel ovan, tillsammans med Lindbom och kanske Tomasek beroende på hur det går där…

Han bidrog med så sjukt mycket skills, kunde ta tag i skiten och sätta en puck när det behövdes, mönsterbrytare.
Spelade ju bara halva säsongen och gjorde ändå 12 mål, 14 mål efter Tomasek som spelade 26 matcher fler…
Tror att Öhgren mycket väl hade kunnat vinna målligan om det inte hade varit för att han missade halva säsongen, sjukt imponerande.

Såg precis att Bedard gjorde mål (ja, jag har skrivit på det här meddelandet under dagen till och från - ber om ursäkt för det, skyller på min aspergerhjärna som överanalyserar precis allt).

Galet att han spelat i er organisation, det är fan något att vara stolt över som HV-supporter alltså - den största talangen sen McDavid förmodligen, utan tvekan Calder Trophy-vinnare i år och får spela med bättre spelare nästa säsong (om inte Chicago fuckar upp det fullständigt - exempelvis genom att göra deals med Vegas för att ta deras dyra och dåliga kontrakt)…

Men de draftar ju 2a, vilket bör “garantera” en stor talang, finns ju ingen i närheten som Bedard i årets draft (men hur ofta gör det det? 2004 med (#1) Ovechkin & (#2) Malkin, 2005 med Crosby, 2015 med McDavid)… sen finns det ju några som kan diskuteras, tycker nog nästan Patrick Kane (2007) kan vara bland det närmsta rent talangmässigt utöver de tidigare nämnda.

Ska bli galet intressant om Philadelphia Flyers får över Matvei Michkov till nästa säsong som det ryktats om att de är på väg att lyckas med på något vänster, han har ju kontrakt med SKA Sankt Petersburg till 25/26 så därför ramlade han ner från en väldigt trolig 2a plats i förra årets draft där Carlsson gick hela vägen ner till 7e plats vilket skulle kunna vara ett sånt galet fynd för Philadelphia, han gjorde det riktigt bra i KHL den gångna säsongen.

Har ju varit några andra än Bedard och McDavid med “exceptional status” som blivit draftade men tycker absolut ingen av dem lever upp till McDavid, Crosby, Ovechkin, Malkin och Kane eller Bedard (bara det han gjort hittills i sin karriär är ju sinnessjukt, 2 jvm-guld, draftad 1a, 22+39 på 68 matcher i NHL under rookiesäsongen i ett av de sämsta lagen han kunnat hamna i på papperet inför (de hade slutat sist med bred marginal i år om de inte vunnit draftlotteriet förra året - Oskarshamn hade nog sett ut som ett stjärnlag i jämförelse för tror inte vad de nu hade draftat istället för Bedard (antagligen en annan Karlstadpojk som tyvärr lämnade sin moderklubb alldeles för tidigt - redan som 15-åring, skulle fylla 16, vilket han förmodligen hade gjort ändå, lämnat oss alldeles för tidigt i mina ögon - men jag tror vi hade fått ur mer ur honom än vad Örebro lyckades få - Leo Carlsson åtminstone på A-lagsnivå) - han hade inte haft samma impact som Bedard hade även om han också gjorde det sjukt bra, han har ju gjort något inte Bedard gjort ännu - nämligen ett hattrick i NHL - men Bedard var ju typ “själv” hela säsongen, speciellt när Taylor Hall blev skadad men han vann ändå interna poängligan i Chicago, samt för Rookies i NHL, med 14 poängs marginal över 2an som hade lyxen att spela i ett underpresterande stjärnlag så han slapp göra i stort sett allt själv i alla fall - eller ja, egentligen samma sak med 8 av de 10 främsta i poängligan för rookies, eller skulle nog faktiskt säga 9 av 10 (alltså alla utom just Bedard, top 10 är spelare från bra klubbar som New Jersey Devils som iofs underpresterade grovt.

Trodde de skulle ha en stor chans att gå till stanley cup-final när jag tippade inför säsongen vilket lag jag trodde mest på i varje division, det blev Devils före Rangers i Metropolitan och att Devils skulle gå minst till Conf-Final och möta Florida där - som skulle få gå via Boston eller Toronto efter att ha tagit hand om Tampa Bay i första rundan - så den delen fick jag rätt gällande ändå (just Floridas väg fram till Conf-finalen), där de skulle ställas mot ett New Jersey som hade hemmaplansfördel, men aj aj aj så fel - Devils totalfloppar…

I alla fall så några andra rookies spelar för Minnesota “FBK” Wild (NHLs Färjestad med tanke på alla spelare med Färjestad anknytning som spelar där - Marcus Johansson, Jonas Brodin, Joel Eriksson-Ek och Liam Öhgren - även om det enbart är en säsong med Öhgren och vi fick ju i stort sett en färdig produkt att prova att använda på hög senior nivå, men känns bättre att säga att han kom från oss än från Djurgården.
Minnesota underpresterade samtidigt som Nashville och Winnipeg var bättre än vad de borde varit.

Mitt andra tips på Conference-final lever i alla fall fortfarande i allra högsta grad (även om Colorado ligger under med 1-2 i matcher mot Dallas - men tight serie) - “tippade” Colorado Avalanche - Edmonton Oilers i konferensfinal och att jag skulle se Devils som favoriter mellan de 4 lagen jag tippade i konferensfinalerna New Jersey Devils - Florida Panthers, Colorado Avalanche - Edmonton Oilers med Edmonton som segrare i den serien, sen kvalificerade för final mot New Jersey Devils, nu i efterhand känns det dumt att jag inte sa Florida Panthers till final mot Edmonton Oilers.
Är nog den finalen jag personligen helst skulle se, hade varit galet underhållande och förmodligen bli en klassiker.

Men kändes verkligen som om sjukt mycket talade för New Jersey Devils, så de är en enorm besvikelse den här säsongen.
Skulle jag lyckas tippa rätt på 3 av 4 av konferensfinallagen i NHL som är en helt hopplöst svår liga att tippa hur något ska gå så hade jag nog varit rätt nöjd med det tipset, även om det kanske inte är det mest vågade med framförallt Edmonton Oilers (men det såg ju fan inte bra ut överhuvudtaget i början av säsongen, blev väl till och med första laget som förlorade mot San Jose Sharks, haha - och slogs om sistplatsen med San Jose Sharks, Sharks vann den åtminstone, samt draftlotteriet vilket är fair ändå, men sjukt att inte ett enda lag av de 16 lottade lagen flyttades någon placering i draften överhuvudtaget.
Men hade Chicago vunnit i år igen så hade folk skrikit att det är uppgjort för att ge Bedard en sjukt talangfull lekkamrat.

Någon som har bra koll på årets draftklass?
Tänkte på vem ni tror kommer gå som 2a efter Celebrini?
Jag har en känsla av att det skulle kunna bli Cole Eisermann då det är Chicagos draftval och vad de behöver är en lekkamrat till Bedard, svårt att se att de skulle våga chansa på Ivan Demidov med tanke på att det är en ryss och hur läget i världspolitiken är och sen tror jag att Chicago vill göra en ny Toews, Kane-era med 2 spelare som växer upp tillsammans, alltså någon som spelar redan där nästa säsong och då är det mycket säkrare att gå på en nordamerikan så klart.

Dessutom så har jag inte hört Demidovs engelska men jag misstänker att det låter som en blandning mellan ryska och jättedålig engelska från Finland - i bästa fall är min gissning.
Svårt att veta hur ryssarna står sig rent internationellt också av förklarliga skäl och därför har man ju inte fått höra dom på prata engelska eller ens för den delen ryska heller - har i och för sig inte letat direkt vilket jag kanske borde göra.

Men han ser onekligen spännande ut och har sjukt mycket skills, men tror han kommer stanna i Ryssland minst en säsong till för att prova på seniorhockey på riktigt, har ju bara ett fåtal matcher i KHL (5 tror jag det var), känns som om han behöver stanna något år i Ryssland till för att bli säker på sitt eget spel när hans språk förmodligen sviker honom om han åker över redan nu och tappar självförtroendet helt och hållet på grund av att han inte riktigt vet hur han står sig jämfört med seniorer och sen uttrycka sig på engelska är ju inte det lättaste för ryssar rent generellt, tyvärr.

Glömmer aldrig Datsyuks klassiska citat på NHL Awards (2008 tror jag det var, alternativt 2009), tror det var Selke Trophy han vann, han sa i alla fall “I want to make speech longer but my english short”.

Lyckades förresten få någon enstaka person som ville se tvåårsjubileet av Färjestad BKs 10e SM-guld, postade ett inlägg på Twitter om det men det var allt, trots att Sverige spelade mot Polen samtidigt (en ruskigt högklassig match) som jag fick konkurrera med så var det nog som max 10 pers inne samtidigt.

Har ju dock hela matchen utlagd sen väldigt länge så om man inte orkar se den live nu med andra fans så går det ju se den när som helst för de som vill (FBK-fans då tänker jag främst på).

Men trots att det var urusel planering av mig, tänker på forum-delen, sen även på när jag gav upp forum-grejen och kom på att jag bör nog köra “premiär” på den nu om man ska hinna se laget ta guld innan 00:00 med tanke på att sändningen är den kompletta från Cmore så den pågår faktiskt fortfarande, trots att jag startade den kl 20:30, hann i alla fall vinna guldet igen (samma datum på dagen fast 2 år senare).

Så hur som helst så måste jag återigen berömma er uppslutning kring HV71-matchen från guldet 95, jag tror den låg och peakade på 41 och låg på genomsnitt på 30 under “premiärvisningen”, vilket är sjukt högt för en hockeymatch så återigen, hatten av för er och er uppslutning, tror det var runt 500-600 visningar på Brynäs - HV71 final match 5 från 95 när premiärvisningen var slut.

Ser ut som om den närmar sig 1000 visningar vilket jag troligen inte haft många matcher jag lagt upp i sin helhet som ens nått den siffran (mestadels grundseriematcher dock, finalmatcher är nog några tusen totalt på vissa men de har ju legat uppe under en längre tid än vad HV71-matchen gjort också).

Sändningen tog förövrigt precis slut och den fick ändå 180 visningar trots den dåliga tiden att lägga upp den på (igen), för ett live-event som jag fick idén från er så tack så mycket för det!
Peak viewers låg på 10 och average låg på 5 (återigen utklassade av ert “event”.

Så jag börjar fundera lite på om det är jag som är en extrem Färjestad-supporter bara - alltså betydligt mer än average (vilket jag misstänker att jag är), likt ni här på forumet är när det kommer till HV71.

Så trots våra olikheter så är vi nog väldigt lika ändå, när det kommer till hur engagerad man är kring något så “larvigt” som en hockeyklubb - i varje fall så är det den känslan jag får rent generellt från de flesta fansen jag stött på som håller på samma klubb som jag själv gör - eller för den delen andra klubbar också.
Känns lite som om att så fort säsongen är över så är det en paus för de flesta (inget fel med det, men om du läst det här som jag skrivit här så är du inte en av de - eller om du för den delen ens följer vad som händer off-season så sjukt med respekt och ni ska vara glada att ni har så många liktänkande personer runt er.

Som jag sagt tidigare så älskar jag att hata HV71, men det är på ett speciellt sätt med respekt för vad är klubb gjort och för vad ni supportrar stått upp med framförallt under de senaste 3 säsongerna - jag är som jag även det sagt tidigare mäkta imponerad över er beläggning oavsett tabellplacering och division - det är kärlek till sitt klubbmärke på en nivå som få klubbar matchar i Sverige.

Men avslutningsvis på nya testamentet som jag skrev rakt upp och ner till skillnad från ovan svårlästa skit (som jag ber om ursäkt för - inte fått någon sömn överhuvudtaget de 2 senaste dagarna så kanske det som bidrar till det, sen är jag väldigt överanalyserande av mig och det känns bättre att skriva det här - för min del i alla fall, hoppas det är okej för er också - än för mina vänner som håller på samma klubb som mig för de bryr sig tyvärr ännu mindre och kan oftast inte svara på det jag skriver till dom ändå).

Så jag måste tacka för mottagandet jag fått av er allihop som jag skrivit med, som läst det jag skrivit någonstans på forumet, som försökt hjälpa mig eller bara accepterat och ignorerat istället för att skriva något spydigt eller liknande, jag är positivt överraskad av er allihop!

Ni är klass allihop!

Men vill bara avsluta med att fråga om det finns någon som är medlem på Hockeyforat.com eller känner någon som är det?
Inte för att jag kommer lämna detta forumet (så länge ni inte vill bli av med mig så klart, men det hade varit nice att ha chansen att skriva till fans som håller på samma klubb och som förhoppningsvis håller samma höga klass som ni gör!
Samt att se om någon är på, på watch party någon gång i framtiden för fler guld lär det ju bli, annars får man ju njuta av gamla guld om och om igen!

Detta är nu löst!

Tack alla som läst/gjort vad ni kan (även om ni inte kunnat göra någonting så uppskattar jag det ändå!)

Extra stort tack till @scopulus som hjälpte mig så de öppnade registreringen på forumet så är medlem där nu!

Så denna tråden kan stängas @Diabolics

STORT TACK till alla återigen!

2 gillningar