Omgång 1: Färjestad BK - HV71

https://pbs.twimg.com/media/DnIRzlJXgAA-pD9.jpg:large

Inte där jag kollade, men det var ju på HVs FB… :wink:

Fyran vad seg backuppställning. Fbks är ju klasser bättre på pappret. Ytterell borde verkligen inte vara med i laget…

Hoppas det bara är på det där pappret… :wink: :sunglasses:

Öppet mål…

Ligger lite efter i sändningen då jag spolade tillbaka lite för att jag missade starten, Men ger mig fasen på att Törngren gör en bra match idag, det brukar ju funka så när spelare byter lag och sen möter laget de spelade i senast.

Resterna från förra årets misslyckade silly (Ytterell och Figren) ligger som en blöt filt över det här lagbygget …

Ytterell har helt enkelt inte speluppfattningen för SHL. Han skulle nog vara kanon i en liga som går slöare, typ Österrikiska eller Franska…

Just nu Fbk mot Sandström, Figren har lämnat, och HV hade ingen extraforward…

Sa jag redan när han värvades men då gick twitter varmt. Totalt obegriplig värvning!

Johnsson var tydligen med…då har vi fullt lag

Vad håller hv på med!?!?

tuff start som de ofta är i Karlstad om vi bar ahåller detta kan vi göra en bättre andra

Ytterell kan inte ens hålla pucken på rätt sida…

Mkt bättre nu!

PP var bra synd de inte blev mål

Ful vårdslös tackling på Johan Johnsson, Sen 2 fula crosscheckingar i nacken på Törngren när spelet mer eller mindre är avblåst, Nä gillade man inte träsko innan så gör man definitivt inte det nu, mycket fulspel som borde vara avstängning för att markera direkt. Vill inte se att man mosar in nåns huvud i sargen eller crosscheckar nån i nacken i första matchen eller resterande heller för den delen.

tycker man har blivit bättre på att inte fullfölja i hög fart när spelare har ryggen vänd mot spelaren som ska tackla, men man har istället börjat fullfölja med armar och trycka till ordentligt gärna mot nacken huvudet för att pressa in det mot sargen. Det gillar jag inte.

Ytterrell är ju klappkass…

Bp…

Är livrädd varje gång han är inne