På riktigt. Väldigt länge sen jag såg en utespelare göra en sån här usel insats… Det är ju som att det är två lag på isen, och så nummer 66…
Jaja. Ska försöka vara positiv. Skönt att ha en riktig målvakt för första gången sedan SM-slutspelet 2017.
Sen gillar jag Törngren. Målsumpare, säger kanske någon. Jag tycker snarare han har en jäkla förmåga att vara på rätt plats. Kan bli ett stort utropstecken i vinter.
HV kommer nästan aldrig samlat in i zon. Vet inte om detta beror på sönderläst spelsystem, icke samspelta eller om backarna är för dåliga på att slå passarna på bladet. Det ser katastrofalt ut idag.
Jag grundar inte följande påstående på kvällens match utan hur det sett ut under 3 år med Lindbom ( undantag 2017 där vi fick allt o stämma och hade ett fantastiskt lag).
Hans brist på att matcha laget på ett tillfredställande sätt, oförmågan att förändra matchbild, att förnya spelsättet.
BP och PP kommer vara mediokert i år också. Även om det aldrig kommer ske så hade jag önskat en förändring nu och att någon annan tog över. Men lika lite som Hult nånsin kommer sparka #66 så kommer Lindbom sitta säkert även vid missat slutspel igen.
Ser sjukt uddlöst ut överlag idag och man kan undra vem som ska göra målen?
Anton Bengtsson spelar PP vilket annat lag hade han gjort det i?
Jocke Andersson och Thuresson ser bara sega ut och dom är knappast annat än påväg neråt i karriären.
Figren ungefär som ifjol? Och sen alla jävla skador också. Är det obligatoriskt på ngt vis att vi alltid ska ha 4-5 man borta?
Varför var vi så framgågsrika 2017? Farten! Vinnarskallarna vi hade. Ser ingenting utav det här och nu.
Dom får snacka hur mkt dom vill om hur “bra gruppen känns/gulligull”, jag är rädd för att det ställs alldeles för lite krav i denna gruppen jämfört med vissa andra lag. Jag är på riktigt bekymrad. Orolig för att vi faktiskt blir ungefär som förra säsongen.
Man har för fan haft en försäsong på sig att spela ihop sig. Ser ju fruktansvärt illa ut detta…
Vi var totalt utspelade idag, vi skall tacka Sandström att de inte blir totalt förnedring idag men spelmässigt var de klassklillnad idag. FBK är rustade för att vara i toppen med hur hv spelade idag så är vi långt efter de där