Omgång 1: Frölunda HC - HV71

[size=150]Frölunda HC - HV71[/size]

Första SHL matchen för säsongen och det är Frölunda på bortaplan
som gäller på lördagseftermiddagen för HV71. Ett HV som kommer från
7 segermatcher och en förlust på försäsongen.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Är för första gången på länge riktigt positiv till årets upplaga, och känner att vi kan gå riktigt långt om inga skador ställer till det. Som man har saknat den där riktiga 1:a kedjan som ska leda laget och blir det inget guld så lär man iaf få njuta av en rolig offensiv fartfylld hockey!

Enligt rapport tränade HV såhär inför premiären. Lite anmärkningsvärt de för upp Sandberg till 2 femman då han inte direkt rosat marknaden på försäsongen
Backpar:

Daniel Bertov – Emil Johansson

Didrik Strömberg – Eric Martinsson

Niklas Arell – Emil Andrae

Anton Karlsson – Kalle Holm

Forwards:

Anton Wedin – Lias Andersson – Linus Sandin

Alexander Bergström – Linus Fröberg – Filip Sandberg

Simon Önerud – Jonathan Wikström – Christoffer Törngren

Zion Nybeck – Christian Sandberg – Jesper Kokkonen

Fredrik Forsberg.

Jag tycker Forsberg bör gå in i ngn av femmorna, tycker han har mycket hockey i sig, sen fick han ju näta 2 gånger sist.

Håller med, visst han har inte vart bäst men han har visat speciellt i PP han kommer bli till nytta. Han är på rätta ställen

Jag tyckte det var märkligt att man värvade Forsberg för en plats i en toppkedja. Men att man nu gör det och satsar på honom en hel försäsong, bara för att till genrepet och nu premiären plocka bort honom, tycker jag är ännu märkligare.

Och som ni skriver. Han har inte varit så dålig att han ska sitta på bänken.

Edit. Kan det vara så att man har nåt bättre på ingång? Typ Lasch…

Tycker i ärlighetens namn att man istället kan sätta Törngren på bänken. Han har inte uträttat mycket på försäsongen även ifall man vet att han har de i sig.
Lite märkligt tycker jag.

Men väljer att lita på vår nuvarande huvudtränare o att han har koll på grejerna. Så jag tror han ställer bästa möjliga lag på banan ikväll.

Vore en drömvärvning. Men vore idiotiskt att värva honom just nu. Med tanke på rådande omständigheter att man inte vet om man kommer få ta in puvlik på hela säsongen. Så gäller de nog att hålla i stålarna.
Avstår hellre lasch o överlever lite längre.
Än att gå stenhårt för de där SM guldet. Lär kosta mer än de smakar denna säsong. Tyvärr.

fast varför bänka Forsberg om ersättaren till Sandin är på G?
men hoppas man spelar Forsberg i PP iallafall

Det är precis samma uppställning som i djurgårdsmatchen. Då fick Forsberg trots allt spela en hel del, ffa en massa PP men även fem mot fem. Han har ett bra skott men är fortfarande lite långsam och svag i positionsspelet defensivt. Där är t.ex. Törngren ett säkrare kort.

Nybeck och Kokkonen såg riktigt intressanta ut ihop senast. Fortsätter det så gör det inget att Chr. Sandberg inte får så mycket uträttat offensivt.

Fan va kul det ska bli. Tror dock det blir mest tråkiga matcher utan publiktrycket tyvärr.

Orolig inför eftermiddagen. Kanske har gått lite FÖR bra på försäsongen.

Nej det betyder bara att HV kommer defilera mot SM-Guldet :sunglasses:

Är också otroligt pepp inför den här säsongen. Tidigare Hult-upplagor som gått ut i premiären har inte varit i närheten av den här kalibern.

Man har tidigt sett att laget inte kommer hålla över en hel säsong. I stort sett samma visa varje år, till skillnad från guldsäsongen då Hult uppgraderade laget allt efterson. Men det är skillnad med årets upplaga. Förutsättningarna för en lång säsong finns redan när pucken släpps idag. Jag kommer jag ta mig tusan ge årets HV 52 matcher och ett eventuellt slutspel innan jag ger mig på några eventuella toksågningar. För det här laget har onekligen potential.

Otroligt nervöst.

NERVÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖS

Kom igen nu!

Vad händer :question:

1-0 frölunda…

What…