Enig.
Tyvärr gäller samma sak Filip Sandberg. Ska jag vara ärlig så tycker jag inte han ens platsar i truppen för tillfället. Bättre då att spela Forsberg som stoppade upp mot Djurgården.
Men HV, vakna för helvete.
Filip gjorde ändå 20 poäng förra säsongen. Emil var ju bara blek och en dussinback.
nja hv blir utspelade i egen zon, defensivt är man kassa idag
Otroligt slappt…trots att Frölunda inte skapar ngt så står halva HV å sover…2-0 rättvist, besviken är det minsta man kan säga.
Det var den matchen. Finns inte en chans att vi hämtar upp det här.
Fy…
aja man är iallafall tebaka på jorden
Tycker det ok ut! Bra intensitet och lite tjuvnyp här och där.
Kokkonen ser ju riktigt fin ut, de få gånger man ser honom.
Aggressiv och orädd.
Jag älskar i regel finnar, så jag tror han kommer bli en liten favorit.
Fan 2-0 nu, men gott om tid att vinna denna matchen
Tycker inte om hur man uppträder idag. Vi är bättre, spelare för spelare, men inte som lag
Filip Sandberg, Önerud, Fröberg stannade dom kvar i Jönköping idag? Inte sett ngn av dom iaf. Osynliga. Sammantagen månadlsllön?
550.000 ?
Sa inte Rahm av vi skulle matcha frölundas insentitet? Va bättre? Nä det syntes inte alls.
Försäsongen är över nu Hv71 och Emil!! Vakna för helvete!
Emil klockar mest istid av backarna. Märkligt.
2-0 är ingenting. Vill se mer istid på förstakedjan. Det går absolut att vända. Tyvärr verkar det ju som att domarna använde försäsongen till att testa nya reglerna, och därav tokmpnga utvisningar. Nu är allt som vanligt igen. Men ett PP så är HV med i matchen igen.
Skrev innan match att jag var orolig. De verkar vara befogat. Frölunda klart klart bättre o första. O steppa vi inte upp snart så bli detta en ruggigt jobbig kväll.

Tycker inte om hur man uppträder idag. Vi är bättre, spelare för spelare, men inte som lag
vi har tyvärr inte spelat nått 5vs5 på hela försäsongen, vi har ju vunnit försäsongen i 5 vs 4 men 5 vs 5 var vi inte jätte bra så vi har nog en lång resa om vi inte får PP. Vi kan inte bara förlita oss på PP
Emil Johansson kan mycket bättre än vad han visat denna matchen (håller med att han krånglat till saker hittills)…
På andra målet stod alla spelare i HV helt stilla och rörde sig inte alls… förstår att de var trötta men det får inte se ut så och mycket riktigt blev de rundade som koner när målet föll …
Spelet i egen zon har varit dåligt … anfallsmässigt ser det bättre ut framför allt pga Wedin men NOLL skymning framför motståndarmålet när skotten faller kommer inte resultera i många mål
Måtte nu inte Wedin bli skadad …
Blivande NHL proffesn i 1:kedjan får steppa upp nu. Inge roligt när det inte är NHL?
Vi känns inte påkopplade medan Frölunda kommer in med pondus och fullföljer tacklingar.
Emil Johansson såg ju ut att nästan börja lipa efter Lundqvist tackling.
Här har vi levt på lite framgångar i träningsmatcher men när det väl gäller och det krävs lite hårdare tag ja då är vi efter. Att glida runt på matcher ut fysisktspel är en sak. Här måste man stå upp och bjuda tillbaka med samma medicin.
Gunnarsson har väl inte heller sin bästa period. Kunde stått 3-0 om man hade kunnat se pucken i plocken.
Hehe… En (1) period av säsongen är avklarad och det är redan en jävla massa gnäll här…