Omgång 1: HV71 - Djurgårdens IF

[size=150]HV71 - Djurgårdens IF[/size]

Kan inte hålla mig och startar matchtråden till hemmapremiären redan nu.
Ni kan ju skriva av er här om vad ni tror om seriestarten och matchen naturligtvis.
Man får väl hoppas att Stenlund och Ullström är med på lördag då centersidan inte
känns lika vass som förra säsongen. Försäsongstabellen är ingen rolig läsning för HV
men försäsong är försäsong men lite orolig är jag ändå. Hoppas på en seger direkt
i premiären så det inte blir för krampaktigt i början av serien.
Kanske uppdaterar här med länkar och annat under veckan.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Given slakt och överkörning av ett stapplande Djurgården. Största “?” idag är om man ska dricka öl till matchen eller inte :sunglasses:

4-1 till HV71

Fakta: Så tränade Hv71 på fredagsträningen:
Backpar:
Alexander Ytterell–Topi Jaakola
Lawrence Pilut–Dylan Reese
Christoffer Persson–Kristofer Berglund
Erik Brännström–Jacob Cederholm
Kedjor:
Martin Thörnberg–David Ullström–Robin Figren
Mattias Tedenby–Victor Ejdsell–Sebastian Wännström
Max Wärn–Anton Bengtsson–Erik Andersson
Isac Brännström–Kevin Stenlund–Pierre Engvall/David Gustafsson
Oscar Sundh (avstängd i lördagens match)

Inte fråga om man ska mjöda utan snarare när. Har redan börjat värma lite, klunk klunk klunk… :smiley:

Fjärde säsongen med säsongskort nu, och jag ångrar det inte en sekund. Alla till Kinnarps!

Krossa Djurgården!

Taggar upp till orimliga nivåer! [url]https://www.youtube.com/watch?v=CUHP0UcbBzU[/url]

Kör för guldet igen tycker jag. Lika bra när vi ändå håller på :wink:

ÄNTLIGEN är det dags!

Jag hoppas verkligen att HV får en bra start på säsongen, för jag tror att laget är ganska beroende av det med tanke på den otroligt knackiga och i många delar svaga försäsongen. Att man inte vinner matcher på försäsongen är ju en sak, men att det sett så osynkat och tveksamt ut som det har gjort i stora delar är mer oroande.

De nya måste ta mer plats och ansvar, de gamla måste visa vägen på ett tydligare sätt och Linus måste hitta spelet igen.

Dålig koll på DIF, men det här borde ju HV vinna!

Kom igen, HV!

Edit: Sundh inte med - avstängd?

Matchen går på tv4!!!

Ölen är kylda, chipsen är upphällda, tv är ny. Nu kör vi!

Jag hoppas verkligen att HV växlar upp idag och kör över Djurgården men samtidigt så kommer jag inte att bli allt för besviken över en uddamålsförlust.

Vita gula blå, HV-blå, oss kan ingen slå.

Svår match, hoppas inställningen finns så kan vi köra över 08:orna

Vilket klassmål…HV är bra…riktigt bra!

Yes Yes

Är detta samma lag som spelat på försäsongen.? Vilket spel!
Grymt bra första period. Imponerad.

PP har absolut lyft sig, Lindbom berättade ju innan matchen att man tränat lite extra på detta och kul att
se hur Wännström nu två gånger kommit ren i PP på vänsterkanten. HV gör en riktigt stabil 1:a period och det borde
nog kunnat stå 3-0 sett till chanserna :wink:

Fantastisk period av Hv. Fortsätt såhär!!

Jag kan ta såna hära försäsonger kommande 15 åren om de fortsätter leverera förstaperioder som denna :wink: Fortsätt nu HV, hela vägen in i kaklet!

Borde varit minst ett mål till men det ser riktigt bra ut.

Wow. Vilket spel. Och två riktigt bra PP:n också. Jag tror killarna har mörkat formen. :laughing:

Men nog skulle Wännström ha varit tvåmålsskytt? Hade öppet mål i det andra numerära överläget.

Riktig bra första period av HV.

Riktigt bra PP har man också och det märks man är lite skickligare i passningsspelet iår. Intressant med 2 helt olika PP uppställningar med första som är lite mer skickligare och ett mer skjutande i andra formationen där man söker Ytterell på skott.

Ejdsell och Wännströms sammanbete kan bli grymt nyttigt detta år.

Bra period, lite pucktapp på dåliga ställen och man gick bort sig några gånger men överlag bra fart och framförallt bra PP. bara fortsätta framåt nu HV.