Har en riktigt dålig känsla inför kvällens tillställning och känner att domarna kommer lägga det på en nivå som gör att i princip allt fysiskt spel blir som bortblåst vilket innebär att Tikka och Seppälä kommer få spendera mer än lovligt mycket tid i utvbåset tyvärr.
Hoppas att alla stjärnor står rätt och att alla ölbärs och spritgroggar hjälper vårat älskade lag att kugga i och visa att det kommer bli en angenäm säsong att betrakta. Släpp pucken!
Måste säga att jag känner inget speciellt med att möta lhc. Får inga ”hatkänslor” om man nu ska kalla det så. Är inte mkt för hata men i alla fall så kommer dessa känslor endast mot fbk och fhc. Men fy fan vad kul med hockey igen inte bara följa hv mm utan även kolla andra lag.
Jag avundas alla som ser fram emot att säsongen börjar nu. Själv känner jag att den här säsongen kommer bli den värsta i föreningens historia och att det är överhängande risk att det slutar illa.
Samtidigt är det som många säger, en oerhört svårtippad säsong. Det kan bli bra. Det kan bli dåligt. Ingen vet egentligen.
Det som oroar mig mest, utöver lagbygge, lagledning och den alltid lika oroande nubben, är att min känsla är att HV verkligen måste överraska positivt för att det här ska sluta väl. För jag ser ingen grund, stomme, ryggrad eller stabilitet i nånting som normalt sett är det som skapar trygghet inför en säsong.
Jag känner likadant. Tror det har och göra med att Linköping HC är en väldigt trött förening. Arenan är tråkig, fansen är tråkiga, tröjorna är tråkiga, spelarna är tråkiga, mitt ex ifrån Linköping är tråkig, allt med Linköping är tråkigt helt enkelt. Det var lite mer rivalitet för ett antal år sedan när man lite mer frekvent möttes i slutspel och viktiga matcher. Sådana matcher har dock varit få de senaste åren och därav blir även temperaturen gentemot “Cluben” ganska låg. Ser mycket hellre en match emot Frölunda eller Färjestad som du nämner. Men likväl alltid gött att piska dit LHC och plocka tre poäng.
Hade du hellre bytt lhc mot björklöven? Om man ser det så här tex. Björklöven hade dragit mkt mindre publik, längre och dyrare resa för fans och hv mm. Finns typ inga fördelar att lhc hade åkt ut för hv. Jag ”hatar” fbk men det hade varit surt om de åkt ur shl. Det laget säljer biljetter mm.
Jag tycker Frölunda och Färjestad är de roligaste matcherna. Det är rivalmöten för mig. Men de har väl samma känsla för oss som vi har för Linköping och Växjö. Kunde inte bry sig mindre.
Det finns klubbar man tycker mindre om och LHC hör tveklöst till den gruppen. De saknar ingredienser som sporten hockey står för. De saknar något genuint. De saknar passion. De saknar känsla. De saknar själ. Givetvis finns det undantag, exempelvis enskilda fans (lär vara få), men rent generellt.
Kul att de får komma till HG ikväll och uppleva passion, känslor och det genuina som de själva så innerligt saknar. Det får man ändå unna dem. Bara se glädjen när de åker in på isen ikväll. Stort för dem. Det får dock bli den ända glädjen för deras del denna afton. För segerns sötma ska vi naturligtvis inte ge dem.