Omgång 1: HV71 - Linköping HC

HV71 vs Linköping HC


imageimage

Andas!

Nu står vi här. Igen.
Föreningens representationslag på herrsidan går in i sin 53e säsong om sådär 26 timmar. Ingen vet vart detta slutar. Många har åsikter. Få har utsikter.

Kisar man, samtidigt som man håller tummar och tår, skruvar ner dimmern till minimum och lägger på ett brusfilter, så kan man nästan skåda formen av bigfo… förlåt… ett hyfsat hockeylag, där i det rorschach-test som utgör Kents lagbygge.

Glöm inte: andas in, andas ut.

Nervositeten sitter som en fläskläppälä (ping @PapaEmeritus ) och den kommer inte försvinna förens vi vet med bestämdhet att vi lyckas undvika negativt kval. Inga tio matcher kommer ge oss trygghet, inget juluppehåll kommer komma med lugn och ro. Detta kommer bli en mental kamp över sådär 45-52 omgångar.

men mitt i detta finns hopp. Jag hoppas ovissheten omvandlas till medvetenhet, osäkerheten till beslutsamhet och pluraliteten bakas ihop till en enhet.

Jag hoppas på SM-guld. Det har jag gjort inför varje, av dessa 52, tidigare säsonger. Det finns absolut ingen anledning att ändra sig på den punkten. Vi är HV71.

FORZA HV71!!

24 gillningar

Ångesten och hatkärleken kryper sakta på nu

Åker ner vid lunch imorgon. Det är något speciellt redan vid Gränna när allt öppnar upp. Vättern. Hockeymekka.
I år finns det någon slags chans att HV-hockey blir kul igen. Mina klagomål på trupp och tränare är välkända sedan tidigare men här kommer lite optimism:

Jag tror Gustafssons hockeyhjärna kan få oss att växa under året och hjälpa oss till segrar mot bättre lag.

Sjöholm och Mølgaard kan få stora genombrott.

Forsberg kan bli en komplett spelare om han får chansen.

Lindbäck kan överraska och utvecklas likt Bengtsson, Önerud, Brithén - ett steg i taget hela vägen fram till att bli ledande i SHL.

Vi har trots tapp av Laleggia och Andrae SHLs mest stabila uppsättning backar.

Vi har en förstamålvakt som på egen hand kan lyfta oss från strecket och vinna slutspelsserier.

Även om han gör mig vansinning så är Nubbens bygge i år spännande. Onödigt spännande? Ja, men underhållningsvärdet kan bli stort

10 gillningar

Vråltaggad.

Domarn…. Släpp puckjäveln bara så vi är igång!

6 gillningar

Något i denna stilen skulle sitta fint imorgon…

6 gillningar

Man är aldrig så lycklig och hoppfull som strax innan säsongsstart…

2 gillningar
3 gillningar

Ska bli sjukt spännande att se vad det här laget går för i skarpt läge nu. Nog ältat om centersidan, tränaren och bla bla. Vi har ett lag på isen och en tränare på bänken som alla vill vinna hockeymatcher och har gjort det förut.

Ja det finns frågetecken men det finns också massor av guld i hyllorna hos det här laget från SHL, Liiga, AHL, VM och OS osv så nog vet de hur det går till.

Pucken kommer släppas, fara hit och dit, domaren är mutad men HV71 spelar bäst ändå!

7 gillningar

Det är vi som är HV71!

Tomas “igen” Montén :sweat_smile:

3 gillningar

Hade varit så gott om hv bara motbevisade oss alla våra tvivel om olika bitar i spel/laget.

Tänk nättinen hänga 2 kassar o spela som en gud

Forsberg får hänga och ”du kan lita på mig” vrålas i hela HG.

Tikka dönar in i motståndarna i sarghörnen och visar ett jävla krigarhumör.

Borgström gör båda backarna och hänger en i bottre.

1 gillning

Imorgon blir det torsk! Till lunch alltså. Sen en segerbira på kvällen.

8 gillningar

SLÄPP PUCKEN NUUU!!!

1 gillning

HV kommer komma ut i rasande takt till en vild hemmapublik men kommer i vanlig ordning inte in på mål, får en utvisning i röven och 0-1 LHC efter första.

Ett försvarsmisstag leder till 0-2 sent i andra.

I tredje vaknar HV och gör 1-2 efter 14 minuter, men orkar inte hela vägen och LHC kan promenera in 1-3 i öppen kasse.

1 gillning

8 gillningar

Linköping har känner sig oslagbara efter en fin försäsong och glider runt på en skridsko idag. Nu krigar vi ner dem. 5-0 till HV. :blue_heart::yellow_heart::white_heart:

3 gillningar

Det där känner man igen… Hoppas du har fel.

1 gillning

Tror HV kommer ta 3 poäng sammanlagd på första 3 hemmamatcherna men blir gärna positivt överraskad av spelet nu när det är skarpt läge.

Får se matchen i efterhand men skönt det drar igång igen. Heja HV!

2 gillningar

Så gött med premiär. Äntligen.

Hade biljett tills ikväll, men dragit på mig rejält med halsont så får se matchen hemma istället.
Något som dock hade gjort mig piggare hade varit om vi visade känslor där ute på isen ikväll, hade gärna sett tex Seppälä och strålman sätta sig i respekt genom att smälla på rejält redan från start.

Krossa Silverköping!

Tror att det kommer bli mycket känslor på isen idag, Tjurutsläpp!