Omgång 1: HV71 - Linköping HC

Resultatet är ju kuk, men tar med spelet och att LHC är klappkassa.

3 gillningar

Det är så jävla sjukt… jag saknar ord… det ska inte gå

Över förväntan idag, här skulle det vara 3 poäng. Men fortsätter de spela så här så blir de inget bottenlag.

2 gillningar

Vibbar kanske. Men spelet är hästlängder bättre.

1 gillning

Vilket år och vilken serie?

Besviken…äckligt besviken. Vi äger matchen men kan inte stänga den. Tedenby och Forsberg ihop med Strandell var dåliga. Min topp 5 ikväll

1. Seppälä
  2. Strålman
  3. Lenc
  4. Brännström
  5. Nättinen

Nättinen, den enda som gjorde mig glad. Borgström sämst på plan. HV71 har matchen, slarvar bort den. Hade de haft några målskyttar i laget så hade vi avgjort matchen redan efter 2 perioder.
Borgström missar 3-4 mål
Brännström missar öppet mål

Får inte ske på SHL nivå.

Ajöken!

Om hv ska undvika kval måste hv vinna dessa matcher

Och inte match på en vecka nu, då hemma mot FBK. Vi lär knappast ta poäng inden matchen.

Fy fan var sur jag är. Helvete!

1 gillning

Kan inte bara dom äckliga asen försvinna från jordens yta! Lhc alltså. Äckligare hockeylag finns inte

1 gillning

Jorå. När man håller på HV71 så går allt. Ändå så typiskt så man slutar aldrig att förvånas.

Vafan det är stolpar på mållinjen och juniorer i defensiven. Detta ser bra ut.

1 gillning

Haha HV lär inte vara i närheten av kval denna säsongen

Vad är bättre? Jag ser faktiskt ingen skillnad om jag ska vara helt ärlig. 100 skott på mål och alla i magen på målvakten… Jag vet inte om vi såg samma säsong förra gången men det såg på riktigt ut såhär väldigt många gånger förra säsongen också

Deras målvakt är världens bästa målvakt tyvärr.

Har vi sett samma match?

1 gillning

Tråkigt för dig. Jag är lugn. Ta en öl eller nåt. (starkare).

1 gillning

-1

Vad det någon som trodde annat? Vi är fortfarande ett bottenlag. Vi sliter och gör en bra match men vinner inte, känns det igen?

Samma förlorarmentalitet som förra säsongen. Det här laget kommer att få kvala.

1 gillning

Så är det. Skickligheten och farten klasser bättre. Men effektiviteten är på tok för dålig. Man ska stänga matchen i andra redan.

3 gillningar