Omgång 1: Luleå Hockey - HV71

[size=150]Luleå Hockey - HV71[/size]

Seriepremiär. Tråklule står för motståndet och är ett av de topptippade lagen. (Det är HV med om man skall tro “dicken”, men det är det ingen som gör…) Vore döds-skönt att vinna första matchen.

[size=150]Tommy inför match[/size]

[size=150]FORZA HV71!![/size]

(Diabolics - proxy för Macce)

Äntligen! Så skönt att vara tillbaka där vi hör hemma. Ska följa varje match med glädje…nåja. Kommer bli med- och motgång som alltid.

Mycket tuff premiär. Lång resa, topptippat lag, fullsatt arena. Förväntar mig inte att vi vinner. Allt över 0 poäng är bra. Andrae redan bekräftat borta och eftersom jag är lagd åt det det pessimistiska hållet räknar jag med att André Petersson fortsatt är sjuk. Beredd på förlust med ett par tre kassar. Kommer inte döma laget alls även om det skulle bli större siffror än så. Vår tid kommer! 5-2?

Hjärtat säger såklart något helt annat… SLÄPP PUCKEN!

Jag tror vi vinner med 3-1 PP avgör till våran fördel.

Luleå tycker jag har en halvbra offensiv de kommer inte vara i närheten av göra så mkt mål som förra säsongen. Jag tippar dom 9-10.

Så till matchen detta tar luleå med 4-2.

Lägg gärna in era tips i tippningstråden. Det vore kul om vi blir fler i tävlingen än i fjol.

SHL lets go!

Viktigt med bra start! Mot 3 poäng!

Jävlar va taggad man är. Så taggad att man tom kollar Rögle-Brynäs.

Nu jävlar kör vi gubbar!!!
Vita gula blå.!!

Jäklar vilken svag backsida med Bertov i 1a backparet.

Elvenes bänkad i premiären wow…

#20 är med. Elvenes vilas!?!?!?

Fransson går alltså inte in på sex backar med denna backsidan. Mycket märkligt matchande.

Svår match oavsett om man är ett topp- eller bottenlag. Så ja. Torsk är väl att vänta.

Med det sagt. Laguppställningen känns sådär.

ja vilas, men läser bänkad… Elvenes ska gå före Lindbäck och hansson

Detta är ingen match vi måste vinna känns mer som det viktiga är att göra stabil match och hålla nere slutersultatet

Gott med #20! Helt rätt att vila Elvenes. Varit borta mycket och behöver mer träning innan han är i matchform för SHL. Har ju varit skadad men känns ändå inte som han skött sommarträningen helt optimalt. Var med i ett gäng som fick köra extra på träningarna på försäsongen innan han blev skadad. Han ska få sina chanser men det känns inte helt optimalt…

Ja herregud… Backsidan…

Jag hittar ingen tippningstråd.

Finns längst upp under anslag om du går in i tråden ”matcher”. :slight_smile:

Aha, sorry! Den var för högt upp :wink:

Lukas petad och Glad inte på läktaren.
Inget jag trodde när Lukas värvades trots vissa skadeproblem på försäsongen.
Verkligen ett stort underbetyg att gå in I säsongen med denna backsida.