Omgång 1: Rögle BK - HV71

[size=150]Rögle BK - HV71[/size]

HV reser till skåne för att möta Rögle BK i SHLs första
omgång på Lördagskvällen. I HV71 är alla tillgängliga utom
Linus Sandin och Adam Åhman.

Lillis inför seriestart: hv71.se/artikel/rifuak0fd-3 … ar-for-oss
Jnytt: jnytt.se/article/klart-han- … s-premiar/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Riktigt tuff match, Rögle har till skillnad från HV haft en stark försäsong och har säkert gott självförtroende redan.

Statistik är kul oavsett det gäller hästar på V75 eller Hockey. Rögles försäsongsmatcher, 7 vinster av 8. 27 mål, snitt 3,3 mål/match. Därav motstånd som Växjö och LHC. HV71 kontrar med 7 matcher, 3 vinster (förluster mot samtliga SHL lag). Totalt 14 mål, snitt 2 mål/match. Skrällar förekommer även på V75 och jag hoppas innerligt jag har fel men denna matchen vinner Rögle alla dagar i veckan.

Ska bli oerhört intressant hur det kommer se ut när det väl gäller som Lillis säger.
Förväntar mig ett helt annat spel. Om inte så tror jag tyvärr Hv får åka hem med 0p.

Rögle har fått en riktig boost med bröderna Abbott!
Denna säsong känns mer oviss än någonsin. Fisk eller fågel?

Vi måste komma ut starkt med mycket fart och sluta ta på sig onödiga utvisningar.
PP hoppas jag lossnar direkt för den spelformen måste få fart direkt annars tror jag det går troll i år igen.

Många namn man är spänd på att få se när det väl gäller!
Upp till bevis!

Skönt med hockey igen! Hoppas på vinst, men en riktig tuff borta match att börja med! Rögle tror jag kommer göra bra ifrån sig iår!

Men en kebabpizza, ett glas rött och vinst skulle göra lördagen finemang!

Jag tror det blir vinst. Det tror jag alltid, men jag gissar att dramat kommer utspela sig så här under hösten:

HV öppnar starkt med många vinster, motbevisar till en början kritikerna sett till resultat, men spelet är krattigt, så oxå PP.
Svacka, traditionsenlig, i november gör att stormen tilltar, sedan kräftgång till efter nyår då ytterligare en stark period poängmässigt uppstår.

Detta kommer generera mycket dynamik på detta forum och mer än en bannad användare och flertalet som vänder forumet ryggen.

Detta är min optimistiska analys :smiley:

Medans denna storm utspelar sig kommer jag försöka glädjas åt de små sakerna i livet och HV71.

Skål och välkomna till en ny säsong i känslornas tecken!
(where the passion is?)

Låga odds på denna :laughing:

Oerhört viktigt med en bra start. Detta laget behöver få rida på framgångsvågen lite för att skapa sig lite självförtroende.
En start på serien har sällan varit såhär viktig.

Tror inte på vinst, tycker Rögle ser riktigt bra ut och gillar hur Cam Abbott satt sin prägel på Rögle med ett mkt intensivt snabbt spel med mkt attityd. Typ allt det Hv71 saknar.

Grundar helt förlust på hur jäkla ulsa Hv71 varit och den totala avsaknaden av skill, attityd samt total avsaknad av ett stabilt grundspel.

Det är Fredag känner mig lite bitter.

4-1 känns rimligt.

[quote=“Dovahkiin”]
Tror inte på vinst, tycker Rögle ser riktigt bra ut och gillar hur Cam Abbott satt sin prägel på Rögle med ett mkt intensivt snabbt spel med mkt attityd.

Rögle är lite av det gamla Hv! Klasspelare i bl a Brithén som är en av de bästa centrarna i SHL och fått sig ett rejält lyft och sen med just det snabba spelet med attityden!
Förr gjorde det ont att möta HV71! Visst vi drog på oss utvisningar men det var för hårt spel! Nu drar vi på oss utv för att vi inte hänger med!

Hoppas på vinst, Hoppas att det sjukt dåliga spelet på försäsongen bara berodde på att man testade och laborerade.

Men tror jag på vinst? nej, jag tror Rögle vinner med 2-3 mål tyvärr…men hoppas att jag har fel

Skulle inte heller förvåna mig om Bengtsson hänger något ikväll

Äntligen ska vi få se lite hockey igen.
Tyvärr ser Rögle riktigt bra ut men samtidigt har de haft svårt för lag som försvarar sig bra och inte lämnar vidöppet bakåt (läs Linköping och Oskarshamn). Om Rögle spelar som mot Kristianstad så blir det en promenadseger. :slight_smile:

Nu rider vi på vågen från damernas seger igår och går mot tre poäng!

Damerna spelade propaganda hockey igår! Väldigt roligt att titta på!

Upp till bevis! Jag är genuint jäkligt orolig inför denna säsong dels pga hur det har sett ut på försäsongen och dels för att jag tycker C/FW sidan är för svag på pappret. Men jag hoppas att jag har fel. Jäkligt kul med hockey igen dock :smiley:

Backar:
Christoffer Persson-Jesper Williamsson
Nils Andersson-Didrik Strömberg
Markus Lauridsen-Eric Martinsson
Emil Johansson-Johannes Kinnvall

Forwards:
Filip Sandberg-Christian Sandberg-Anthony Camara
Johan Johnsson-Joakim Andersson-Oscar Sundh
Simon Önerud-Linus Fröberg-Martin Thörnberg
Juuso Ikonen-Axel Holmström-Christoffer Törngren

Tror de kommer se helt annorlunda ut nu när de är tävlingsmatch …

Det vi alla hoppas på :wink:

Är ljud och bild otroligt osynkat för er också? Eller är det strul för mig?

Riktigt bra inledning av hv

Fullständigt brilliant försvarsspel. Kul att se!