Omgång 1: Rögle BK - HV71

Det rasar bli 2 siffrigt detta :imp:

Sagt det förr. Vi har inte råd att vänta 10 omgångar. Ger det max 5.

OM nu HV förlorar ikväll, det är mycket hockey kvar, så skulle jag säga att de har fyra matcher på sig. Det går inte att vänta. Det gjorde vi i praktiken hela förra säsongen och det var ju inte direkt lyckat.

HV har valt fel väg. Det vet vi. Bara att agera så snart vi kan. För vad talar för att Lillis och Hult skulle kunna vända den negativa trenden, när de inte lyckats med det under två års tid.

Och där blev det 0-3…

förväntade mig detta men hoppades jag skulle ha fel.

Jag trodde på plats 8-10 inför säsongen men det kanske var lite väl optimistiskt.

3-0… klasskillnad. Skamligt.

Plats 14… definitivt

Tänkte vänta till efter matchen men det finns annat å göra än att se på denna skiten. 3-0 i första perren, snart kommer 4-0. HV71 är så sjukt dåliga så dom har svårt att inse det själva.

tror inte de kommer hända efter 5

vi kan förlora hur mycket som hälst men lillis o lundh är nöjda ändå för vi har så bra karaktär och ledare i omklädningsrummet, men efter 10 matcher kanske styrelsen vaknar och tvingas sparka allt o alla.

mrnorrland: nu handlar det väl inte så mycket om vad Lillis och Hult vill.

Någonstans går även styrelsen, och framför allt sponsorernas gräns.

Om, jag säger OM, HV går så dåligt som jag tror de kommer göra de fem inledande omgångarna, så bör man agera direkt.

Lillis sa ju uttryckligen att Hv71 är nöjda med försäsongen och vann de matcher som de ville vinna…
Ikonen och Holmström när tänkte de inleda sin säsong?

3-0 varav två styrningar och ett slagga! Hur kan man tillåta att man får stå så ren??
Hade man inte stäppat upp förvaret ??

De är säkert nöjda med spelet efter första och bara lite otur!

Nu vet jag inte hur dialogen går men sponsorerna bör ju inte vara vidare nöjda med de 2 sista säsongerna.
Vill minnas att Zico nämnde att det var Dahlens kontakter och Husqvarna som räddade oss 13/14 Stillman var handlingsförlamad.

Total katastrof! Herregud.

HVs backar har varit felplacerade i flera år. Inte konstigt att dom står fel även ikväll.

Det här är pinsamt

För faaaaaaan!

Persson leker Gretzky!

Jag håller med dig.

Tyvärr så tror jag man är är nöjda om de hade brytt sig om sportslig framgång hade man agerat förra året men de gjorde ingenting sen agerade hult på sina vilkor och gav lite te fansen men sen gjorde han allt för att cementera sin filosofi och förlänga med Lillis med styrelsen support. Nu har vi startat lika dant och antar lillis är nöjd med hur de ser ut för vi käpmade första 6 och det är det som betyder allt

HV FY FAN VAD NI är dåliga

Låt inte Hult spendera ett enda öre till, TACK. Ut med sopan.

4-0. Ingen kan ju påstå att resultatet är orättvist eller missvisande. Utom möjligen Rögle som hade kunnat ha ytterligare mål. :confused:

Två lag bakom oss denna säsong är det enda som är viktigt. Rögle är inte ett av dessa så ingen fara så sett. Persson bör inte spela en sekund till denna säsong.