Omgång 1: Skellefteå AIK - HV71


Startade matchtråden med Chinobars kod :slight_smile:
Macce får gärna fortsätta skapa matchtrådarna men gjorde det nu då det inte fanns någon på matchdag

:wink:

Ska se till att fixa den där koden denna säsongen, så alla lag är med!
Edit: Bilden fungerade visst ändå, men andra verktyg jag skrivit fungerade inte riktigt, inte innan ikväll när jag laddat upp dem dock!
Tabellen verkar bli svår att få ihop, och laguppställningen får jag se om den fungerar ikväll.

Heja HV!

Enligt Lindbom kommer Almqvist får några byten ikvälll om papprerna blir kllara

HVs laguppställning kan ni få om ni vill för jag antar att man startar som man tränat senaste veckan. Reservation för sena skador och sjukdomar.

Ersberg
Pettersson-Wenzel

Hansson, Berglund
O’Byrne, Campoli
Eidstedt, Johansson
Cederholm (Almqvist om alla papper blir klara)

Thörnberg, Önerud, Melin
Laine, Abbott, Tedenby
Sundh, Bengtsson, Sandberg
Andersson, Stenlund, Ahl
En junior som extraforward, förmodligen Lestan.

Japp, papprena är klara så han är spelklar. jp.se/article/almqvist-far-spela-premiaren/

Sweeeeeet!
Edit:
Så jävla skön bild, forza mustaschen!

Varför envisas man med Melin i första? Han håller ju inte!!!

Är väl ingen idé att röra ihop det för andra femmor som ahde spelat ihop även vid fullt lag?
Kontinuitet!

Är Christensen tillbaka? På SHL.se verkar det så iaf

[url]http://www.shl.se/shl-arena/39643/[/url]

Skadelistan: Brithén, Pilut, Thörngren, Karlsson, (Christensen)
Avstängd: Karalahti

Ganska tunga avbräck. Har inte sett nån skaderapport från saik så antar att dom har ett komplett lag. Tror vi får det tufft ikväll

Fan va surt att man återigen lyckas med att boka in en Turkiet resa i samband med premiären!
Får bli att sitta i lobbyn med ett gäng bira och lyssna på SR livesändning!

Så sjukt taggad inför denna säsong och spelar våra målvakter bra så kan vi gå långt!
Vi börjar med SAIK som får känns på Smålands stolthet!

Knappast troligt att Christensen spelar. Enligt en artikel i dagens JP förväntar sig inte HV en comeback förrän om tidigast två veckor.

Äntligen drar det igång! Frågorna är många och nu kommer vi att börja få svaren.

Tyvärr 1: HV störs av skador och det är ju inte dussinspelarna som är borta…
Tyvärr 2: Jag är på kurs i Hufvudstaden och kan inte se matchen. Vädjar till god rapportering och goda analyser här inne!

Jag är rädd att HV får det mycket tufft ikväll.

Kommer bli extremt tufft ikväll, men vet flera gånger att man klarat av ZAIK på bortaplan med ett sargat lag.

Klarar vi defensiven har vi absolut bra spelare nog till att göra ett par mål!

Jag går in med 0 förväntning när det gäller poäng, får vi 1 är jag nöjd, 2 skitbra, 3 riktigt jävla bra med tanke på all frånvaro.

Även om vi förlorar så vill jag fan inte se någon överkörning. Jag vill iaf se tendenser till ett bra spel och lite tydliga linjer på hur vi ska lira i år, man ska inte såga efter 1 match men ser det ut som en hönsgård ikväll kan man ju börja undra.

Spännande är det iaf. Kom igen nu FÖRFAN!

nu kör vi så det ryker! jag är laddad, HV är som vanligt bäst, nu skall de bara casha in all poäng!

Blir tufft med viktiga pjäser borta men nu kör vi…

Han ser ut som en ung Kari Eloranta.

Jävlar vilka linor Skellefteå har. Jag menar en spelare som Janne Pesonen lirar i tredje, galet!

sunklinor, de har ingen tedenfart i nån av sina linor… uselt!

Nu jävlar tvålar vi dit Skaik! Forza HV!

O’Byrne har presenterat sig. :laughing: PP nu för HV.