Växjö ställer Åhman framför Larmi. Absolut ett stabilt lag men Växjö är inget Färjestad eller Skellefteå när man blickar till namnen i truppen.
Det bådar gott.
Jag tycker att Åhman är mycket sämre än Dichow (som jag hoppas står första matchen)
SKÅL!!!
För min del har redan säsongens första seger kommit iom att Hansson inte får byta om! Håller med Bibics analys av Nyberg- det kommer bli tre väldigt långa år om inte CA river det plåstret.
Nu har vår line-up kommit upp på insta.
Är för full för att klippa och klistra in här, men Dichow står idag.
SKÅL!!!
Nä dom har ju nr 64 som inte platsar i HV:s trupp ens. Det här blir enkelt.
Han finns med i line-upen!
Lita på Hv’s officiella kanaler i fortsättningen istället
Inget fegande av Blomqvist, In direkt med Reber och Hallquist från start. Grymt!
Känslan är att det kommer bli en bra Day
Jag är upptagen med typ arbete en stund till och osäker på om jag hinner hem till matchstart. Litar på att ni löser play-by-play till jag kommer hem.
Alltså wow. Jag kan inte minnas sist vi hade en coach som på riktigt ställer över dököttet till förmån för unga talanger
Hallquisth istället för Nyberg. Reber istället för Hansson.
Så jävla viktigt signalvärde. Bra Blomman!
Att man har längtat efter detta är ju märkligt. Nu börjar ångesten, lycka till HV!
Härligt unga spelare lyfts fram även utan Montén som tränare
Jag är glad om vi kan ta två poäng de fyra första matcherna. Räknar med fyra förluster. Sen vet vi ju alla att en dålig start kan påverka hela säsongen.
Hoppas det signalerar att man numera spelar för att man är den som senast har gjort sig förtjänt av platsen. Inte för att man gjorde sig förtjänt av platsen för x antal år sen eller för att man känner tillräckligt många på ledanade positioner sen tidigare.
Tycker AB tagit ut bästa laget. Skulle vilja stuva om i botten sex och bp men glad att hv är en meritokrati nu.
Googlar meritokrati…
Lite sämre på centersidan tycker jag men annars väldigt stabilt lag.
Jag har faktiskt två sorters finsk whisky i garderoben. Extra roligt att fira med om t ex Kaski gör mål.
Håller med det detta kånns overkligt!
Kul för Granberg att gå från vilken partner han än hade i ZAIK till #64 i Fakers.
Belgiska våfflan